21 July 2009

SAMBUNGAN ENTRY BAKAL IBU...

huhuhu....boleh lagi ke sy nk sambung entry smlm??
kalo boleh sy nak sambung lagi....
ikutkan ramai kengkwn sy yg senasib mcm sy...
yg lebih lame kawin dari sy pun ader...
patutnya sy masih dan patut bersyukur...
sbb tuhan masih beri kebahagiaan pd sy...
walaupun masih belum dikurniakan zuriat...
tp sy bahagia melayari alam umhtgga sy sendiri...
tipu lah kalau sy katakan keinginan
utk menjadi seorg ibu tu langsung x der...
ekceli lepas sy kawin memang sy dah bersedia utk itu semua....
kalau org nak kata sy ni bunting pelamin pun sy x kisah...
lagi la sy syukur...x perlu nk tunggu lame2...
bukan ker kita kawin tu salah satu matlamatnya nk punye zuriat...
penyambung keturunan kita suami isteri...
tapi tuhan maha berkuasa...
ade sbb dan hikmah segala yg berlaku...
yg penting kita kena redha....
redha ke sy ni?? kdg2 memang redha....kdg2 ntah la...
sy pun manusia biasa kan...bukan malaikat pun....
bila dengar org ni peknen org tu peknen...
ader satu rasa dlm jiwa sy....bukannyer x hepi....
memang sy hepi sgt2, malah dlm ati sy terus jer ucap, alhamdulillah...
moga2 tuhan permudahkan diorg melalui detik2 menjadi sorg ibu...
dan mohon tuhan permudahkan utk sy mengikut jejak diorg pulak...
memang itulah yg terdetik dlm hati sy....
tiap kali sy mendgr perkabaran teman2 yg baru hamil...
samaada utk yg 1st baby atau yg 2nd, 3rd baby sekalipun....
ntahla...sukar nak digambarkan...siapa yg faham?
hanya2 teman2 yg senasib dgn sy jer yg faham....
cemburu?? of course semua org ader rasa camtu dlm diri sendiri kan...
betul kata sorg teman....fitrah manusia tentu ader rasa cemburu...
tapi kemaner kita nak bwk rasa cemburu kita tu...
ke jalan yg betul ataupun jln yg salah....
so, utk teman2 senasib dgn sy....
tolong la jgn cemburu ikut jln yg salah yer...
hehehehe....kita doakan ajer teman2 kita selamat,
sentiasa dipelihara tuhan selama mengandung 9 bulan,
dan selamat disaat melahirkan baby nanti...
mulai skrg kita think positif ajer yerrr...
walaupun tuhan belum bagi kita rezeki mcm diorg
tapi dah tentu tuhan bagi kita rezeki lain utk kita kan....
so...adil la tuuu....tul x?
insyallah, rezeki kita akan sampai jugak bila tiba masanya nanti....
kesabaran, kekuatan kena ader di saat2 ini....
yg penting jgn putus usaha jgn putus doa....
perbanyakkan ibadat kita (nasihat utk diri sendiri jugak ni)...
utk sape2 yg baca entry sy ni....
doa2kan kami yg lambat dpt baby ni cepat2 peknen, okekkk.......

8 comments:

leadleedeea said...

hurm....i'm speechless..u kawen 1 tahun kan? lead da 3 years plus plus...memang tipu klau lead ckp lead x cemburu dengar citer org preggie, tgk gambar anak2 diorang...tapi? SABAR is da best word...

ija said...

insyaallah..saya doakan agar tuhan permudahkan usaha akak..yg penting jgn putus asa..saya jua pernah melaluinya dan amat memahaminya..

puterikurekure said...

akak..i feel you...

masa saya tak preggie lagi, memang hari2 dok merintih. kan?

takpe kak. yang penting sabar tu kena kuat. kawan keje saya ni dah kawen 5 tahun, takde zuriat lagi. rezeki bila2 tuhan nak bagi, dia bagi kan?

meh sini nak hug dia sket...*hug*

ieyla said...

Insyaallah nanti akan dikurniakan zuriat juga...lagipun masih awal lagi usia perkawinan akak...banyakkan bersabar nye akak...

PuteriSatu said...

aku sentiasa doakan... always....

weeda said...

Iskh..sikh..cedih lak baca sbb saya pon lom dapat lagi..kawin da 3 thn lebih..Tak pe lah Kak, betul cakap akak tu yang penting kita bahagia..rezeki yang ni kita x dapat, rezeki lain yang kita terima dulu..Tuhan tau apa yang terbaik untuk HambaNya ini

CuTeMiUt78 said...

yup..betul pe yg ko kata tu... insyallah satu hari ada rezeki utk ko... ko pun akan rasa dan alami seprti mana2 ibu2 yg lain.. insyallah

ArELeEz said...

paham2.. hamat2 paham.. huu..

yess2!! doakan leez juge..! ;)