20 July 2009

BAKAL IBU....

korg jgn lak terkejut badak baca tajuk entry sy ni yer...
ekceli bukanlah sy yg peknen...hiksss....
insyallah kalau ader rezki sy pun nk jugak merasa peknen...
tp bila masa tuhan nak bg rezki tu pd sy,
memg sy x dpt nk bg jwpannye...
ntah minggu dpn ker, bln dpn ker, tahun dpn kerr...
jwpannyer hanya tuhan saje yg tau...
apepun sy mintak jasa baik kwn2 semua doakan utk sy yerrr...
bukan aper....umur sy pun dah mencecah 34 tahun...
rasanya ramai yg sedia maklum umur sebegini byk risiko nyer...
tapi apepun tuhan tu maha berkuasa...
dia tau ape yg terbaik utk hamba Nya....insyallah...
korg2 semua mesti tertanyer-tanyer...
takkan la kak rafflesia merah ni x berusaha lgsung...
takat ni alhamdulillah....sy pernah sekali ke klinik wanita...
cuba scan rahim dan dpt sedikit nasihat dari doktor....
cuma doktor ader bagitahu sy rahim sy agak trkebelakang
tapi bukan itu penyebab sy susah hamil....katanya...
mgkin dgn keadaan period sy yg kurang teratur pun
salah 1 puncanya....sy pun tak pasti....
nk ikutkan ramai jugak kwn2 sy yg berkeadaan mcm tu
tapi alhamdulillah, tuhan bagi diorg rezeki....wallahualam.....
sy dan suami jugak sampai skrg cuba mkn supplement farmasi...
dan dah 3 kali sy berurut dgn sorg bidan di rawang....
makcik tu ckp memang rahim sy x der masalah...
kedudukannya memang betul....sy pun x sure...
nak percaya ckp doktor ke ckp bidan tu....huhuhu....
dismping tu suami sy cuba gak amalkn memkn telur ayam kg...
sy cuba jugak minum air buah zuriat 3 kali berturut-turut...
buah ni cuma dpt dibeli di tanah suci mekah saje....
sy pun kirim kt kwn opis sy masa dia gi umrah ari tu...
ni lah antara usaha2 yg dah pun sy cuba buat....
org kata cuba usaha sendiri dulu...
kalau betul2 belum ader rezeki,
ape salahnyer sy wat treatment dgn doktor pulak kan...
selagi boleh usaha sy cuba buat yg terbaik utk kami.....
walau apepun yg terjadi.....
sy tetap menanti kehadiran zuriat kami....
biarpun selama mane tuhan nak uji dan duga kami,
sy akan tetap tunggu saat itu tiba... insyallah....
kita sebagai manusia cuma mampu berusaha,
selebihnya doa dan tawakal hanya pd Allah....
oklaaa...kalau nak tau kan,
ari ni 3 org sekaligus yg sy dpt tahu baru peknen....
yg pertama mlm td, adik ipar sy.....
ekceli dia ni peknen anak kedua...
anak pertama dah 2 tahun lebih....ok la tu kan....
dan pagi td sy terbaca entry blog yun....
pun dah peknen jugak...
alhamdulillah....2 bulan kawin terus berisi....
apepun kena syukur tu...
ini semua rezeki yg x ternilai yg tuhan nk kasi....
lepas tu ptg tadi pulak....sedara sy yg kawin baru2 ni...
rasanya korg mesti ingat lg,
sbbnye baru sgt lagi sy upload gmbr kawin dia kt blog ni...
pun dah peknen sbulan lebih....
dia ni memang terus lekat...rezeki...
huhuhu.....pd yg kawin terus peknen ni
memang rezeki dia murah sgt la kan...
disamping tu jugak...sy nak ucapkan tahniah
pada diorg2 ni semua....moga2 pasni jangkit kt sy lak...
oohhh yer...ade lg kwn2 blog yg tgh peknen...
irfa...ayue, cendawan intim....
semuanya tgh peknen....tahniahhhh.....
satu lg tahniah buat bloggers kak syikin,
atas kelahiran baby dia baru2 ni, wah kak...
diam2 berisi rupanya yerr....sedar2 dh bersalin...hehehe....
pd mane2 blogger yg sy lupa sebutkan tu mintak maaf byk2...
nak kejar masa berbuka puasa sebenarnye ni...hehehe....
okla yer korg...dah azan magrib dh ni.....alhamdulillah,
lepas jugak puasa sunat sy ari ni (israk mikraj)....


adik ipar...

lili

yun




11 comments:

PuteriSatu said...

rezeki diorang ye...
tak sempat honeymoon dah mabuk2...
rezeki...rezeki....

nizza-abira said...

Allah nak kita honeymoooonnn lelebih

InsyaAllah, lps ni rezeki kita kak :)

weeda said...

tumpang gembira dan tahniah pada kawan2 yang dah pregnant..harap2 pas ni kita pulak ye kak :)

Purpleheart said...

Kawan su kat opis lama tak dapat anak, puas dia berubat sana sini, akhirnya Allah bagi dia rezeki, terus tak putus-putus sampai 6 orang.. mungkin rezeki lambat sikit tapi apa yang berlaku pasti ada hikmahnya kan..

puterikurekure said...

takpe kak. masa dan rezeki akak akan datang jugak.
:)

Diarihatiku1976 said...

alah cedihnya..jgn risau.. aku lagi lama dari ko.. sabar ekk... tuhan tu maha adil.. dia sedang merancang sesuatu yg terbaik untuk kita.. yan pnting kita berusaha tanpa henti...

achik said...

insya-Allah ada rezeki akak.. usaha lebih.. chaiyok!! ;p

cendawanintim said...

saya sentiasa mendoakan agar awak ada rezeki suatu hari nanti, jangan putus berusaha dan mintak doa banyak2, bulan ramadhan pun dah tak lama dah...masa tu lipatgandakan usaha...insyaallah..

ArELeEz said...

leez pon nak 'm'jangkitkan diri' gak kat 'penyakit pregnant' nih! he3..

@yue said...

maceh menyenaraikan namaku...*wink*

aku pon sntiasa mendoakan ko kak...dan kawan² yg lain...AMIINNN...

tetapkan pd hati, semuanya ada hikmah..yg pasti usaha+doa+tawakal...Insya'allah...

CuTeMiUt78 said...

rezeki masing2 kan.. insyallah satu hari ko pun akan diberi rezeki gak.. aku doakan gak utk ko