24 January 2009

JANGKIT PART II

ptg td demam asben aku tmbh2 teruk...
padahal dh mkn panadol yg sakit2 sendi + panadol biasa tu...
air cap badak pun dah tonggang sebotol...
panasnya kemain lg...dh jenuh aku lap guna kain basah...
basahkan dahi dia ngan air asam jawa la...
nk cari pokok bunga raya, takder la pulak...
yg kelakar, tgh2 demam tu mcm2 pulak yg dia nk...
nak benda masam katanya...
aku watkan dia air asam jawa....huhuhu...
dah dia kata masam sgt, last2 aku tibai sampai licin...
dia mintak pulak nak twistis, cheezel...aduiii...
memcm cekedis dia nk....haru betul....
sib baik ler bini dia ni tau bwk keter...
kalau x haru aku ukur jln nk sampai kedai kt bwh tu...
aku pun siap2 lerrr sarung tudung...
sempat lak kirim air oren peel fresh...
pastu nk sunsweet...oooohhhh...
ni bukan takat kedai aku kena pegi ni...
aku kena menghala ke pasaraya tmn tun nampaknya...
huhuhu....hah...ni ler ape yg dia nak mkn tu...
sib baik ape yg dia nak semuanya ader....







dh mkn semua tu badan dia x kebah2 lg...
last2 mintak adik ipar yg bongsu tu tolong antar pi klinik...
kebetulan dia ader balik umah...
pergi la kitorg bertiga ke klinik aku pegi mlm kelmarin tu...
huhuhu...selang satu hari pi klinik...
sib x ramai org...asben aku terus masuk jumpa doktor...
oooohhh...keluar2 rupanya dia kena cucuk montottt...
hala balik singgah beli sup....
asben aku nak mee sup, aku nak sup daging...
adik ipar beli nasi ayam....balik umah terus mkn...
suami aku alhamdulillah beransur baik...
tapi pinggangnya still sakit lagi....
jap lagi aku nak tungku letak air panas kat pinggang dia...
mak aku kata, masukkan air panas dlm botol
pastu tuam kan dkt pinggang....okla yer...
just nak update ajer...



7 comments:

ILA said...

wuiiiiiiiiiiii..ternmpak sup..
kau dah ok ke??
siap masak sup..
eshhhh..lain mcm je suami kau demam...
pssstt..jgn lupa belikan anggur:p

zino said...

zino kalau panas sangat pakai baju yg di basahkan.. yg penting kena kawal temp.

^ez^ said...

hehee..klaka la hubby akak ni.time sakit2 ni la dia nk manja2 agaknya.hehe..

Unknown said...

huih sakit yg lalu mkn mcm2 ni..haru tul kalau 2-2 sakit ye...

Fadh Rahman said...

nie acara demam beramai2 kategori keluarga nie...moga cepat sembuh

shimahz said...

laa... sampai ble berjangkit.. sabar je la.. moga cpt sehat.. ni demam nak dpt baby ni

CuTeMiUt78 said...

tu sakit nak bermanja tu.. siap nak segala bagai.. heh..heh..heh.. eh.. bykkan minum 100 plus