28 January 2009

BERTAMBAH OK....

alhamdulillah....kami dh bertmbah sihat...
walaupun suami aku masih dlm rawatan spital...
dah 3 pagi amik darah kat spital...
doktor takut dia terkena denggi...
huhuhu....simpang malaikat 44...
skrg badan dia x panas dah...cuma lemah2 ajer...
sendi2 masih sakit...
esok pagi pun kena gi spital lagi check darah...
sbb platlet darah dia masih statik (platlet kena naik okkkk)
sape2 ader petua nak naikkan platlet darah??
baca kat intenet ni td ader gak yg kata...
minum jus pegaga....
kalo korg nk tau mlm isnin baru ni...
hishhh...risau betul aku dibuatnya....
dia kena demam yg teramat panas...
start kul 2.30 pg dia ngadu dia sejuk...
mengggigil okkkekkkk.....
aku selimutkan dia guna 2 lapis selimut....
tetap gak menggigil...
jenuh aku lap pakai towel basah....
suhu badan tetap x nak turun2...
sib baiklah mlm tu adik ipar dgn akak ipar
tido kat umah....
lepas subuh dia dah x tahan suruh bwk pi spital...
mintak tolong adik ipar dgn biras aku antar pi spital...
yg haru nya dlm keter suhu badan dia dh mula turun...
sib baik mlm2 lepas tu dia x demam dah...
dah boleh tido mcm biasa....
kebetulan opis dia cuti seminggu...
bolehla dia rehat ajer kat umah..
pagi ni dia antar aku gi keje...
balik nanti terpaksa la dtg jemput pulak...

15 comments:

s * h * i * m * a * h * z said...

ishk.. dasat la.. teruk gak demam sampai menggigil. shima pnh dgr org kata minum sup ketam.. tp tak sure laa

DYLA said...

kak,
masa hubby dyla kene denggi, platlet dia jatuh 50. pehtu ada kwn dyla kata bg air gamat... tp dyla tak jumpe, last2 dyla bg jelly gamat. esoknya platlet naik byk kak... terus boleh kuar wad.

cuba la kak.

RaFFLeSiA MeRaH said...

shimahz :

tu la pasal, menggigil mcm ape jer mlm tu....siap nangis2 lak tuu....mlm td akak dah buatkan dah sup ketam....

-----------------------------------

dyla :

oooo ye kerrr....balik nanti akak try cari air gamat or jelly gamat la.....

ei_da.. said...

kalau tahan minum air 100 plus bebanyak n bg makan sup ketam....

RaFFLeSiA MeRaH said...

ei_da :

dah beli dah 2 botol 100 plus, sup ketam pun dah mkn mlm tadi....

----------------------------------

Fadh said...

nie chikungunya nie...xreti nak bagi petua...takut nanti tambah teruk plak...

ArELeEz said...

may ur hubby get well soon, ok!

nURmALa mAZLan said...

kak..kawan kita pun pergah gak demam menggigil2 ni.. tapi doc kata bukan denggi..x tau la naper..sian tgk dia masa tu..selera makan pon x de. tapi skang..Alhamdulillah, dah ok dah

achik said...

moga hasben akak cepat sembuh..

puterikurekure said...

semoga suami akak cepat2 sembuh ye. skang ni musim denggi datang balek kak. risau gak.

mamafif said...

demam apo ni erk

zino said...

banyak kan minum air 100plus.. kalau boleh habiskan berbotol satu hari.. baru baru ni zino kena demam panas yg kuat.. lepas tu segala sendi sakit sakit..

ubat nya minum air tu je berbotol2 zino habiskan.. kenapa?? perlu minum.. Dr kata biar virus dalam badan tu keluar bersama air perkumuhan kita.. dan air tu juga memberi tenaga..

bila demam selera tak berapa.. bila tak berselera tak makan la jawab nya.. dan bila tak makan tak bertenaga.. sedangkan tenaga di perlu utk antibodi kita melawan virus tu..

semuga cepat sembuh..

aNIe said...

Rafflesia Merah...orang kata makan sup ketam...boleh naikkan pletlet darah...

Semoga cepat sembuh...

Anonymous said...

salam perkenalan...
ooo.yer..
jgn lupa mkna sup ketam yer..

CuTeMiUt78 said...

uishh... smpi cam tu sekali.. emmm betul tu.. cuba minum sup ketam.. or air gamat..