01 December 2008

Cik T Lagi....

malam minggu tu tgh mesin kain...
terhidu bau sesuatu...
mcm bau bangkai pulak...
suami pun ckp gitu gak...
mgkin ader tikus mati kat situ kot...
sblum ni dh byk ekor yg kitorg jumpa...
tapi biasanya dia mati kitorg senang jumpa...

ekceli sebelah mesin basuh tu...
ader part yg diletak kan brg2...
mcm stor laa kononnya...
time tu dah mlm...
kitorg kata, sok pagi jer laa...
kalau nak wat operasi mencari cik T...

bangun pagi ahad (smlm)...
takder tangguh2 lg dah...
makin dibiarkan lame, nanti makin la busuk baunya...
maka, mulalah operasi kami...
suami aku la yg diberi tugas mengeluarkan brg2...
angkat itu, angkat ini...
bila suluh dgn lampu suluh...
aduhaiiii...besarnya sungguh cik T tuu...
dah kombooonggggg peyutnyaaa...
bau nyer jgn citer laa...
sib baik la aku bkn jenis yg penggeli sgt...

tapi suami aku??
korg tau bila dah jumpa bangkai cik T tu dia wat aper?
dia siap menyanyi la pulak...
aku ingat lagu aper...korg nak tau lagu aper?
cenggini la lirik lagu nya...

"AKUUU...BUKANLAH SEORANG PERWIRA"....

aduiii...sabar ajer laaa...
suami aku memang penggeli skit dgn tikus...
padahal dia la yg duk bagi mkn racun tuu...
last2 aku lak yg kena settle kan...emmm...
ade satu kali tu jumpa cik T jugak...
masa tu aku tgh goreng ayam kat dapur...
dia lagi rela tolong goreng ayam tu pulak...
dari dia nak masukkan cik T tu dlm plastik...
emmm...nasib lerrrr kan...
kalau dua2 geli...ape la jadinya ngan cik T tu pulak...

20 comments:

puterikurekure said...

ishh..tak suka mak menti ni.

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

adehhhhhhhh

antalya said...

sy penah kena buang bangkai tikus kat umah sewa tu..km semua geli.sy dipaksa beranikan diri.last2 sy muntah hahaha

ILA said...

Nasib baik bangkai tu belum kering lagi Riz.Kalau kering..kau kena byak kali mop tmpat tu..than kering,mop lagi..& berulang2!!!
Cosss..bau diaaa..ya tuhannnn...

Dandelion said...

hehehe lawak la hubby akak. tp yela masing2 ada kekurangan n kelebihan. saling melengkapi satu sama lain :D

CuTeMiUt78 said...

adoi la.. klu aku harus la dah terjerit2 cam nampak hantu..heh..heh.heh..sib baik le laki aku tak penggeli..

@yue said...

eh kak...tu teh halia menti ke apa...haha...dap je duk dlm cawan...

*mak pesan klu tak suka cik T/menti ni, jgn dok sebut nama dia yg TIKUS tu...

ei_da.. said...

uihhhhh berani tul akak.. kalo ida la.. dah lama lari.. hehehhe

RaFFLeSiA MeRaH said...

puterikurekure :

takde sape pun rasanya yg kenan kat mak menti ni, melainkan kucing, tu pun ade kucing yg x berkenan....:D

---------------------------------

lovelyzz cornerzz :

apsal lak ni? sakit kena gigit mak menti ker?...hikss...

---------------------------------

antalya :

itula kan...berani dlm terpaksa sebenarnya...tp kalau akak compare dgn abg awie, memang peratus keberanian akak la yg paling tinggi, tu sbb akak yg kena buang...

-----------------------------------

ila :

x kering la lagi teruk, sbb tempat tu lembap and berbau...memang kena mop dgn air sabun...kalau dah kering tu x der bau dah, cuma nak ilangkan kesan bangkai jer laa...

----------------------------------

dandelion :

itula pasal, geram pun ader, lawak pun ader....yerlaa, x semua lelaki tu same perangai same minat, kan, kan....apepun kurang dan lebih tu dah lame kita kena terima....

----------------------------------

cutemiute78 :

hehehehe....aku takat ni xder la rasa camtu, cuma geli tu sentiasa ader, bila tgh cari tu saspen jer laa...ati pun berdebar2, takut terpijak jer kat kaki...tu jer takut tuuu....

-----------------------------------

ayue :

hehehe...pasal aku x snap gambar mak menti yg betul2 real kat umah aku tu...aku cari ler dlm intenet, terjumpa la gambar tu...

-----------------------------------

RaFFLeSiA MeRaH said...

ida :

hehehe...kalau dah dedua lari, ape hal la pulak ngan nasib bangkai mak menti tu....

-----------------------------------

aNIe said...

Rafflesia...akak kalau ade cik T dlm rumah akak tak bagi racun...sebab takut nanti kalau dia makan mati tak tau kat mana...so akak guna pelekat dia...letak kat laluan dia...pasti kene...kene aje akak yg angkat buang...cik abang akak penggeli...hehehhe

RaFFLeSiA MeRaH said...

KAK ANIE :

alahai same la pulak somi kita kan kak...penggeli...sy pun penah gak pasang perangkap gam gitu, tapi x byk yg kena...kalau sekor dua dah kena, dah payah dah nak kena yg lain, mgkin diorg tgk sedara mereka dah terkena jerat, diorg lebih berhati2 lalu kat jln tu kak...hahahaha...ader akal gamaknyer mak menti ni....

sya said...

Kat rumah kak sya Cik T tak berani masuk sbb Datok K ada beberapa ekor jadi penghuni rumah

RaFFLeSiA MeRaH said...

kak sya :

hiksss....Cik T takut kat Dato K yerr....suami sy pun ader gak kata kalau nak bagi Cik T ni takut masuk umah, kena pelihara Dato K, tapi tu laaa...x biasa ader Dato K kat umah tu...kena pikir panjang la nak bela pun....

-----------------------------------

Nurmala said...

isk...benci nyer ngan cik ti nih

RaFFLeSiA MeRaH said...

nurmala :

memang semua org meluat dgn diorg tuu....hikss....

---------------------------------

Hijrah1429 said...

RM...

samalah umah sy pun masalah cik T ni, melampau2 dah tak menakut langsung kat org...saya pernah letak gam macam kak anie tu, tapi sudahnya termuntah2 masa nak buang dia, so biarkan kejap, ntah macamana agaknya lepas lari pulak dia...tulah kalau bagi racun, mesti msalah yg sama, msalah geli...xtau nak atasi camana, dah cuba dah, tapi isi perut semua nak terkeluar...wakakaaaa

ija said...

tikus bila dah mati mmg saya geli..bila hidup tu geram rasa nak hambat..siap kejar lagi

RaFFLeSiA MeRaH said...

Hijrah1429 :

same la...penah pasang gam tu, pagi tgk dia dah lekat, ptg balik keje konon nak biar dia lemah skit, tgk2 dah ilang...pandai dia melepaskan diri....

----------------------------------

ija :

kategori x takut la tuuu...

----------------------------------

ArELeEz said...

owhh.. i hate 'cik T..'