19 November 2008

Kismis....





time aku update blog...
benda ni dah licin...hahahaha...
ngadap sorg2 sambil wat keje...sodappp...
sape2 tau ape hasiat dia...maklumkan dakuuuu....

** oo ye...citer seput sedut tuu...
betul kata su, tgh2 duk buang ekor siput tu...
siput2 tu merayap naik tepi besen...
uweeekkkk...geli geleman pulak rasanya...
tgk natang2 tu idup...
smlm kirim kat puterisatu skit siput tu...
nak bagi mak aku rasa...
mlm td mak terus sms aku...
katanya smlm 1stime dia tgk n mkn siput tu...
huhuhu...haa, tgk laa, memang kami x penah mkn siput ni...
sbb tu la kelmarin tu percubaan pertama aku...
hahahaha....apepun mak kata bestttt...
manis mcm gulai udang jer rasanya....
n mkn mlm td, siput tu ader la skit lg saki baki...
suami aku lah yg jadi dbkl nyerr...hahahaha....
licin tinggal kuah jer semata....

14 comments:

DYLA said...

mkn kismis mmg bagus tpi tu la manis sgt plak....

ija said...

siput sedut mmg best.banyak kenangan.masa kecik2 dulu selalu g carik siput ni..

ILA said...

Bagus tuuu..
lagi2 utk orang yg mengandung..hehekk:p
.
.
.
.
Aikkkk!!! jgn terasa ekkk:p

antalya said...

kismis bagus utk kecerdasan minda.
uhuhh pasni blk kampong pakat2 turun tebing sungai kutip siput ye..sedapp siput sedut sungai pahang tu

[yAN!e][pUTraJAya] said...

kak...
majuk arr cenggini...

makan kismis tak ajak2 ayam serama pun

=[

uwaaaaaaaaaaaaaaaa

CuTeMiUt78 said...

makan kismis tu.. bagus utk minda.. lebih2 lagi utk org mengandung.. lagi satu.. pernah terbaca kat satu artikel.. tapi tak ingat kat ne.. mkn kismis pun blh menglindungi dari kena santau.. tak tahu betul ke tak..

[yAN!e][pUTraJAya] said...

lupa nak bgtahu...
he he he
saya dah add akak dalam frenlist saya

dalam huruf R...

Rafflesia Merah

=]

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

siput msak lomak mmg cedappp..wah besonyer kismis..best nih

YanDarwisy said...

Kismis utk otak budak elok. Tapi kita la ni makan bukan utk otak..sedap dan manis kan?

Nurmala said...

wak!!! kismis kan bagus utk minda kita

Anonymous said...

Just bg tips...saya pun payah dapat anak...pastu ada org bgtau, makan kurma+madu hari2...kurma tu makanlah byk mana pun, tp makan hari2...alhamduliLlah conceive & dah dpt baby after 8 years.

Anonymous said...

feel free to drop by my blog

aussiegall.blogspot.com

RaFFLeSiA MeRaH said...

DYLA --->>>

haá, memang manis tapi menghayalkan....hehehe...

-----------------------------------

IJA --->>>

ooo ye kerrrr...pendek kata time menyedut siput tu mesti teringat zaman dulu2 kan...

-----------------------------------

ILA --->>>

hiksss...masin la mulut ko tu mujur2 nya...hahaha...

-----------------------------------

ANTALYA --->>>

x penah duk menebeng kat tepi sg phg dah skrg ni...huhuhu...dulu2 tgk siput tu ingatkan x leh mkn, sampai2 kat kl ni, rupanya org bandor mkn siput gitu...muehehe...

-----------------------------------

RaFFLeSiA MeRaH said...

YANIE PUTRAJAYA --->>>

alahaiii...majuk pulokkkk, tu arrr, akak mkn memang x hingat org kiri kanan dah, ni pulak nak ingat yanie yg kat putrajaya sane nun, lagi lerrrr x hingat...hikss...

-----------------------------------

CUTEMIUT78 --->>>

aá...aku pun penah gak terbaca yg pasal santau tuuu....mgkin jugak la kan....

-----------------------------------

LOVELYZZ --->>>

sebab besor tu la yg teruja nak beli tuuu....mkn pun sodap jerrr sebutir sebutir besor...hahaha...

----------------------------------

YANDARWISY --->>>

apepun semua jenis makanan ader khasiatnya kan....

----------------------------------

NURMALA --->>>

ooo ye kerr...alhamdulillah, moga2 minda ni berkembang la dari sbelum ni....

----------------------------------

ANONYMOUS --->>>

oooo ye kerrrr....thanks bagi info, nak cuba la jugak rajin2 kan mkn kurma lepas ni....

----------------------------------