18 November 2008

Firstime...







kalau u all nk tau...
ni 1stime aku masak masakan ini...
masak lemak siput sedut + keladi....
leh tahan gak rasanya....somi aku kata...OKKKKK...SEDAPPP...
haaa...maknanya memang sodappp la tuuu...

18 comments:

Nurmala said...

kita tak reti nak makan siput sedut..caner ar???

ILA said...

nurmala..mehh saya jwabkan..
mkn siput sedut tak leh rasa malu.kdang2 mulut kita jadi comot dibuatnya..hehekk:P
mula2 kena sedut belah depan..than baru sedut belah ekornya..kalau yg bnda kat dlm tak dpt..kena buat sekali lagi.
keseronokan mkn siput sedut niii..bagai bersusah2 dulu,bersenang2 kmudian..tuiii tak RM??

ohh.ye Riz..
ishh..aku tak reti lagi nak masak bnda tu..meh minta resepi:D

ija said...

ermm..tgk gambar pun dah tau sedap

RaFFLeSiA MeRaH said...

NURMALA --->>>

sedut ajer la mala ooiiii....kalau x sedut x dpt la nak merasa isinya....haaa, betul sgt la kata si ila tu haa....

----------------------------------

ILA --->>>

pandai pun ko ngajar mala tu yerr, thanks tolong aku jwbkan....laa, ko ni pandai mkn ajer yerrr...lelain ko x pandai...hahaha, bahan dia, siput sedut, santan, kunyit idup, cili padi, serai, asam keping, garam, kalau ko nak lagi sedap ko taruk daun kunyit...aku smlm lupa nak beli....tu yg x taruk tuu...

---------------------------------

IJA --->>>

huhuhu....betul ker rupa dia tu cam sedap?? hikss....

cendawanintim said...

uwaaaaaaa, siput sedut tuh feberet kita..nak gakkkk!!

kat teganu tak tahu nak cari katner?

RaFFLeSiA MeRaH said...

CENDAWANINTIM --->>>

la...ye ker susah nak dpt? kedai yg akak singgah ari2 tetiap ptg tu, x penah x der siput sedut tu....nak x nak jer beli siput tuuu...huhuhu....

----------------------------------

Aryana & Adrienna said...

uishh sedap nyer.....meleleh dah air liuq nie...

haJa*darLingZ said...

uihhhh...kite suka la agar2 pndan...trliur tau...

CuTeMiUt78 said...

wah..bagus2 pandai ko masak siput sedut erk.. emmmm family aku tak makan ler siput sedut tu.. aku je yg makan.. jadi tak de nya lah aku nak masak siput...

YanDarwisy said...

Adoy kak...terliurlah pulak. Sedap tul masak lemak keladi tu. sedap nyerr...mesti abg makin sayang.

achik said...

dah lama x makan siput sedut..

sya said...

Asalkan leh sedut ok le, jgn jadi cam kawan kak sya sekilo masuk tong sampah sbb tak buang/potong ekornya... jadi tak leh sedut

Yatie said...

tak reti nak makan siput sedut, jadinya mmg tak beli siput sedut nieh ...

eida.. said...

uiii sedapnya... selalu mak sy je masakan siput sedut tu.. sendiri lum penah sbb malas nak kerjekan siput tu... hihihi

su said...

sedap tuhhh!n9 pon popular ngan masakan ni...wat pedas2!panas moncong!hehe!

siput mmg sedap tp mase nak buang ekor dia...siput2 itu larikkk panjat dindinglahhh! waaaaa....puasku kejar!heeheh!


mintak sket!boleyyy?

RaFFLeSiA MeRaH said...

Aryana & amp; Adrienna --->>>

hiksss....pi kesat air liuq tu, dah basah dah baju tuuu...

---------------------------------

haJa*darLingZ --->>>

x ramai yg x suka agar2 pandan camtu kan, kebiasaannya semua org mkn agar2....

--------------------------------

CuTeMiUt78 --->>>

pertama kali masak pun aku tuuu, alaa...mak aku pun same x penah masak....

----------------------------------

YanDarwisy --->>>

kesian wat yan terliur lak kan, takper, kalau betul2 teringin, beli ajooooo....

---------------------------------

achik --->>>

jom la mkn....

---------------------------------

sya --->>>

hehehe...ye kerrr, lobang nyer takdak, camane nak sedutkan...

----------------------------------

Yatie --->>>

aku dulu pun tak reti cam ko gak, tapi sejak duk kl ni, pandai la pulok....

-----------------------------------

eida --->>>

mak akak lak x penah masak n x penah mkn pun...so, akak yg bagi dia rasa siput sedut tuu...

---------------------------------

su --->>>

alaa...dah abih la su, mlm td suami akak perabih...tapi moncong dia x panas pun sbb x pedas sgt....hahahaha....

---------------------------------

[yAN!e][pUTraJAya] said...

kesiputan kesedutan

oh tidaaaaaaaaakk

kegemaran perut ku itu makanan..

muehehhe...

kak....

nak kasi resepi ek...

nak salin..

anak dara nih malas nak masak yg berat2..

nak masak yg sesimple n sesempoi alam jer...

kekkekek

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ciput dot...dot...mmg cedapp