26 August 2008

Kisah 3 Hari....Penuh Terisi....

Sabtu - Pagi : basuh kain dkt 2 bakul, siap sidai semua dkt kul 12, awie balik keje, terus mkn nasi kak ipar masak (huhuhu...dah la x menolong, main pakai nyuap jer somi isteri ni...ekekekeke...lagipun kak ipar ni dah biasa masak2 ni, nak masak kat laki dia, anak dia...kami berdua tompang ler sekaki, huhuhuu...) pas smbyg zohor pi pwtc tgk pameran MAPEX, saje survey2 umah sendiri...x kan selamanya nak duk umah arwah mak ayah suami, kan....so, terjumpa la umah kat area bangi...huhuhu, dkt station komuter ukm tuuuu...ke putrajaya dlm 15 minit...ni arrr bih kurang rupa rumahnya, 5 tingkat ader lif and ader security and umah kawasan berpagar....yg kami pilih ialah tingkat 3....dan smlm suami dah pi bayar duit booking...

ni pulak plan ruang dlm umah tuuu...huhuhu, jenis memanjang kan, tapi siap ader balkoni kat ujung tuuu....tapi ader org dah awal2 booking balkoni tu utk ape?? utk mengasappppp....huhuhu (merokok lerrrr...)























Ahad - Pagi : kena tinggal berdua ngan suami, diorg semua pegi ulu yam bwk anak buah 2 org tu mandi, sambil2 tu diorg kutip batu nak letak kat kubur arwah mak, lepas mandi aku pi pasar pagi beli brg2 nak masak utk tghari, kul 10 masak, kul 11.30 dah leh mkn, sambal udang dgn petai, pastu goreng kacang buncis, pastu ulam kacang botol, so mkn berdua...plan ngan suami ajak pi tgk tapak projek umah tuuu, huhuhu...saje2 nak perabih masa....pastu round ke putrajaya, terus ke s.alam, terus ke subang, terus ke damansara, terus ke rawang...huhuhu...pusing keliling kl betul....suami pi gunting rambut kat rawang (kedai permanent dia) pastu terus ke selayang, singgah tepi jalan mkn durian...hukhukhuk.....terus gerak balik umah tgk2 umah dah kosongggggg, uwaaaaa....diorg dah start sekolah, tinggal la berdua balik....kalau x seminggu diorg duk bercuti kat umah kami tuuuu.....

Isnin - pagi gerak ke ampang, ari ni dah janji ngan mak nak pi nagoya cari kain utk buat baju raya...kali ni mak sponsor beli baju raya...rembat 3 pasang baju, beli kain jer...memang mak aku pun yg buat baju selamanya...nanti dah siap pakai baru leh tayang kat blog yer....huhuhu...lepak kat ampang sampai kul 7, kul 8 baru sampai umah, memang x ingat rumahtgga betul aku smlm....sori yer, dah lame x lawat blog korg, kebizian skit....laptop kat umah dah seminggu adik ipar yg pakai....

15 comments:

cemut said...

wah bes nye nannti kan..da ade umah sdirik...

shimahz said...

lor kak..shima pun dah jeling2 umah tu.. ade yang berjiran ni kang :D

zino said...

cantik rumah tu ada kosong lagi ke? nak booking jugak hehe..

RaFFLeSiA MeRaH said...

cemut --> insyallah kalau ade rezeki kan...

shimahz --> laa ye kerr...ishhh, bagus sgt la tuuuu...booking cecepat arrrr, takut nanti dah abih....leh kita naik komuter same2 gi keje...huhuhu...x pun berkongsi keter ker....

zino --> nak ke? masuk jer web mcthomes.com.my, kat situ ader no contact, call jerrr tanyer...huhuhu....

akumasihdisini said...

waa umah baru laa...aku tak merasa lagi...mak tak bagi...dia suruh amik umah dia jer...dan sebagai anak yang soleh...chewah...aku ikut kan jer...

RaFFLeSiA MeRaH said...

akumasihdisini --> oooo, lagi untung dpt umah pusaka, key la tu....janji ko ader umah ko sendirik....

ILA said...

wahhhh!!baru nak beli baju raya??
he elehhh..jelesnya mak blanja beli baju gitu...
tahniah!! akhirnya bakal mghuni umah baru:D

Anonymous said...

tahniah coz dh dpt beli rmh sendiri. semoga murah rezeki selalu

Ayu said...

weii lambatnya beli baju raya heheh
aku kan belasah bulan 2 semua dah ready hahahaha
aku malas nka renyah2 waktu bulan posa hehehe settle semua adik beradik mak abah dan mertua hahahah

cutemiut78 said...

wah...bukan main lagi erkk.. sukanya ada umah sendiri..

nizza-abira said...

padat betul jadual kakak kita ni...
untungnya mak akk pandai jahit baju. tak perlu susah payah tempah dgn org...

sya said...

Alhamdullilah dah beli rumah sendiri. Bangi satu tempat yg baik membesarkan anak2

RaFFLeSiA MeRaH said...

ila --> aku memang cenggini, kenkdg tu dah tgh2 pose baru duk nyoping baju raya...:D

anonymous --> tq very much...

ayu --> jwapannya mcm aku jwb kat ila tu yerr....heh heh heh...

cutemiut78 --> suka rrrrr...ni ngah bangan nak ias pulak...

RaFFLeSiA MeRaH said...

nizza-abira --> memang dari kecik sampai la ni x penah tempah kat org lain....

kak sya --> ooo ye ker kak...mudah-mudahan rezeki murah duk kat situ nanti kan....

IdaShah said...

bagus lah dah beli umah
ok lah dkt dgn komuter