11 July 2008

Muka, Rambutan & Garaj...



hehehe...benor2 segan nak letak gambar sendiri kat sini...huhuhu...dahla posing cam syok sendiri...hehehe...haaa, ok dak muka aku skrg? tembam? putih skit? or makin x lawo? ekekekeke...alaa...bukan nak suh puji pun...just suker2 jer ngambik gambor sendiri, aku ni bukan jenis rajin nak bergambor pun, bergaya pun x pandai...eh, kalo ader yg kata makin licin ker muka aku tuuu...nak syer rahsia la skit, dah 2 minggu dah muka aku ni ditenyeh dgn sabun produk natasya...hehehe...alhamdulillah, rasa mcm sesuai la ngan muka aku...baru smgt skit nak nenyeh make up kat muka, kalau idak, emmm...penah gak sepagi dua, aku bantai pi keje x berbedak...kes muka aku yg problem, kalau x jerawat naik, muka aku kering kontang, mula la tepek bedak, berbelak belak, bercapuk capuk...x sukerrrrrrr....skrg pagi2 nak make up pun smgt jerrrr...huhuhu...



ni gambar rambutan tepi umah, ni pun dah x lebat sgt, bukan tuan umah yg duk mkn tapi encik2 monyet bantai bertandang tetiap ari, dkt 3/4 bakul kulit rambutan kat bwh pokok tu...huhuhu...jenuh aku mencakar kulit rambutan kat bwh tu...emmm, suami aku pun ckp, memang mcm tu ler tiap kali rambutan tu berbuah...tuan umah mkn x seberapa tapi incik2 monyet satu family jer yg rajin bersantap kat atas pokok tuuu...takperlaa, dah rezeki dia kan, tapi ahad baru suami aku gagah2kan jugak manjat pokok tuuu...tu pun lum betul2 masak, yer la...nak tunggu masak kang x merasa pulak...



keter aku bila dah sampai umah, memang garaj tu utk keter hakuuuuuuu...keter sesape yg dtg memang duk montottt keter aku jerr laa, kalo ujan pun, memang keter aku sentiasa selamat ler dari ujan dan panas...huhuhu...untungnyer ko viva....

22 comments:

antalya said...

wahhhh teruja nk cuba nih..leh ilang parut jerawat tak? parut itam itam tu

antalya said...

opss..tambah lg komen ye. yeee rambutan tu sedap sangat. sy dh rasa hihihi. garaj tu la tempat abg ipar wat tinted keta kan

^@yue^ said...

huu kak..walapon rmabutan tu x msak sgt...tp manisss leting ok...sedap jek rasanya...x kelat pn..

*natasya yer..drg produk ni x elok huhu...sori eh klu silap...

~dyla~ said...

oh patut la tayang muka, rupenya nak syer rahsia... ha ah , memang licin la muka akak. mahal tak produk tu?

IdaShah said...

mngelupas tak kulit muka klu pki natasya kak?

byk gak rambutan tu.musim buah dah mai kot

imz said...

sedapnya mkn rambutan....nk sikit..

RaFFLeSiA MeRaH said...

antalya --> jerawat ilang aka parut sekali la kot...wekeke, org len x rasa, dia dah rasa dulu...ooo bukan abg ipar tu, kira biras akak laa (suami adik ipar) ooo...nak kira adik ipar gak la dok? heehehe...tibai jer laa...

ayue --> ye kerrr...tu pun ko mkn x masak betul, gaknyer kalo yg merah betul, geli tekak manis sgt2 ekk...

dyla --> huhuhu...licin ker? boleh laaa...tapi gambar tu pas tampal fondation tampal lak ngan bedak, memang nampak licin...x mahal sgt laa, sabun pencuci ngan krim mlm tu RM35 hinggit jerr...

idashah --> takat ni lum ngelupas lagi laa...x tau la sok lusa, musim buah buahan tempatan, memang syokkkkk....nak2 kalo dpt gi dusun, semua buah dpt rasa...

imz --> meh la dtg umah, kita panjat same2 incik2 monyet...huhuhu...

cemut said...

hihihhih muka licin tp nape mata bengkak.xcukop tido ke telebeh tido ni kakak.hihi

RaFFLeSiA MeRaH said...

cemut --> huhuhu...pasan ekk? x cukup tido tu biasalah bagi org yg baru baru kawin n yg dah ader anak lagi lerrr....dan mata akak ni memang jenis cam gitu sebenornya...

ILA said...

wahhh..apa kaitan Si Yun dgn kau Riz.Siap dia dah rasa rambutan tuuu..
amboii dah nak abis lah pulokkk...
umah abah aku dah mula merah2..ptang ni aku nak sekodeng..ngeh2!!

Purpleheart said...

Kilat sungguh kete... untung jadi viva rm.. ada tempat berteduh lagi..

Mommy Lily said...

takpe ah, ikut suka kita la kan blog kita nk tepek muka kita pon..hihiii

bagus ke sabun natasya tu? ada pakai krim dia jgk ke..?

Yatie said...

chewah, siap promote sabun tuh .. takpe, bleh wat biz sampingan tuh:)

Ayu said...

yeee muka ko nampak cerah weii :)

cendawanintim said...

cantik ajer kulitnyer, nampak mulus ajer...

RaFFLeSiA MeRaH said...

ila --> kaitannya sbb dia org pahang same aku...hehehe..takderla, budak ni penah dtg umah aku, kebetulan abg aku dtg rajin gi metik mutan tuuu...

purpleheart --> itulaa...memang untung tul dia...kete org lain seme pakat x berani nak duk tmpt viva tuu dah skrg...hehehe...

mommy lily --> haá, sukati lerrr kan...hikhikhik...haá, pakai krim mlm gak...sabun + krim mlm, 2 jenis tu jerr pakai pun...

yatie --> biz?? hohohoho...x reti aku aihhh....

ayu --> hahhh...ye kerr, kira ader perubahan la yerrr muka aku skrg? huhuhu...

cendawanintim --> mulussss? cam kulit org indonesiaa jerrr bunyiii...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

cantik bersih kulit

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

cantik bersih kulit

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

leh la den dtg..mkn rambutan free nantii...ermm..yg natasya tukk..pkai complete produk kerr...den pkai sabun jerkkk....senang x pyh pk nk pkai pencuci muka apoo....

YanDarwisy said...

Muke dah makin berseri dah tu. Natasya ni ikut muke, tapi elok. Wah keta dpt tempat special. Untung arrr dpt tuan mcm ni.

RaFFLeSiA MeRaH said...

crazybeautiful88 --> mekacihhhh, tunggu lak gambar pas 2 bulan pakai ekk...hehehe...

lovelyzz cornerzz --> aá, bebila nk dtg pun bolehhh...huhuhu..bwk si tembam tu same kan...

yandarwisy --> berseri? huhuhu, patutnya sblum kawin ri tu la pakai produk ni kan? ni tidak, pengantin lame lak sibuk nak serikan wajah...sabor jer lerr...

Mummy said...

salam ziarah..comel dan mulus je muka tu mummy tengok..teruskan misi natasya tu yang... hehehe