24 July 2008

Laptop Baru...

ni lah gambar laptop aku yg sebenarnya...nampak x broadband usb maxis tu...huhuhu...cute jer kan...ila ------> tgk puas2 tauuu...





mlm td bermula lah balik episod duduk berdua, aku somi isteri dlm umah tu, huhhhh, sunyi sungguh bila tgh2 ramai 2/3 hari lepas ngan adik beradik suami ngan anak2 buah dia, tetiba tinggal berdua terkontang kanting...memang la terasa ya amat...balik2 keje smlm, singgah pasar mlm beli brg dapur skit termasuklah durian 2 biji, tingin pulak nak wat bubur durian cicah roti...sampai umah tepat kul 6... terus masak bubur durian, gitu gini dah kul 7...pas mandi ready pulak nak iron baju keje aku ngan baju keje suami, waaaahhhh...tgh2 gitu la rasa mcm nak online jerrrk...ape lagi, selongkar la laptop dlm beg, letak laptop atas kotak kt tepi aku, sambil tu aku iron baju, (aku iron baju sambil duduk yerrr, x pandai nak berdiri, penattttt...) huhuhu... gosok tgn kanan baju, sambung chatting, gosok tgn kiri baju, sambung chatting, dlm ati aku, ni sampai kul 10 ni kang x siap lagi menggosok ni...hehehe...duk layan member chatting sorg ni, ila...sori ler ila, aku terpaksa stop sblum somi aku blik mlm td, nanti dia dah balik, aku duk iron baju lagi, abih tu kang time bila lerrr aku nak layan dia, hehehe...kul 10 aku dah settle iron baju, ingat nak solat isyak, tetiba motor somi aku sampai…berderruuuummmm bunyinyaaa…huhuhu…ai, ader laptop balik awal ker? Wekekeke…kejar isteri ke, kejar laptop? Sblum dia mandi biasa la, lepak2 dulu kat sofa dpn tv, aku buatkan dia air gano, sediakan dia bubur durian yg aku dah siap masak, ader durian mentah yg aku saje tinggalkan utk dia, (memang kegemaran suami kalau yg mentah nk banding yg dah dimasak, tapi pagi ni aku bekalkan jugak bubur durian cicah dgn roti utk sarapan dia pagi ni). Pas dia mandi, solat semua…aku dah ready ngadap laptop kat atas katil…huhuhu, time tu dah kul 11 lebih, aii…ni jap lagi dua2 org duk layan intenet, time bila nyer nak tido nii, last2 dua2 org ngadap laptop sampai ke pukul 12 lebih…pas bukan web ni, web tu pulak…chatting pun termasuk lah jugak mlm td, tapi suami x minat sgt chit chat ni, tah web ape dia tgk mlm td…aku pun x tauuu…kul 12.30 aku ngajak dia tido jer laa dah…sok sok la pulak sambung nyerrr….huhuhu…mlm td dah snap gambar laptop tu, tapi tetiba lak bateri kamera kong, dahla charger kat puterisatu, tapi rupa dia cam ni la bih kurang, same jerrr rupanya ngan laptop aku tuuu…(gambar hak ni aku amik dari intenet pagi td) tantikkkkk takkk?? Kalo laptop aku ader la gambor broadband maxis usb tu, yg jenis kecik…cina tu kata yg gambar2 rimau, kuda belang tu limited edition, so…aku dpt yg biasa2 jerrrr…nanti arrr, len kali aku snap gambar laptop aku yg sebenar yer…gambar kat bwh ni pun dah same dah….okla yerrr…bye…


15 comments:

DYLA said...

sonoknya ada laptop baru....

rajinnya akak buat bubur durian tue... perghh terliur ni..

HAPPYIRFA said...

salam kak..
wah ni jeles kat akak ni.nak laptop gak..sirap bandung satu

:|: TinTa Kibod :|: said...

waaa tu diaaa....laptop baru...
msih tip top..semamat tuuu x ingt tido...
pasni jgn besawang dh la yer hikhiks...

cendawanintim said...

bau kedai lagik laptop tuh..hiks

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

lawatla blog dennn...ader supriseee...tahniahhhhh,,,,n tahniahhh...hehehehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

dyla --> memula ni memang smgt jer nak online...tah2 sbulan jer dah jemu...sesekali jer buat pun bubur camtu dyla, bkn musim durian xdaklah bubur tuu...huhuhu...

happyirfa --> jgnla jeles2, jap lg awk lak dpt laptop, cam gak kamera digital dulu, kan dah ader dah kamera digital...tunggulah pasni mesti laptop lak dpt..hehehe...

ayue --> huhuhu...tu pasai kat opis aku lalok lalok skrg ni, tido x cukup...huhuhu...insyallah aku sapu la sawang2 tu nanti yer...

cendawanintim --> huhuhu...x bau apepun ni...

lovelyzz cornerzz --> hohoho...aku dpt award kaaa? macih macih...sebenaqnya x paham bab2 award ni...dh dpt award tu nak wat pe lagi yer? huhuhu...nak serah kat org lak ke award kita tuhh...huhuhu...rupa award pun aku x nampak...hehehe...ape2 ajer laa...

Anonymous said...

kak RM..

klu buat bubur durian tu.. kirim2 la satu tupperware tuk Qas ye.. :)

suhaidamohaini said...

sakan laki bini ni berchat ek...
ctk la laptop 2 kak..

ILA said...

Riz,
bubur durian ke yg kau buat mlm tu??? bukan pengat kerr???ngeh..ngehh...
ehhh..aku tak kesah..kalau kau sambil iron baju..yg aku pulak sambil mgajor anak buat latihan kat sebelah.sesama faham..peace!!

ehhh...kau main tak aci lah aku rasa..tunjuk lah betul2 gambor laptop yg betul.snap pakai camera sndiri :p

ILA said...

ok,okeyyy..dah nmpak laptop baru kauu..sangat comeyyy gitu..
bersedia dgn maxis bill cukup bulan nanti..hihikkk:p

CuTeMiUt78 said...

salam,

heheh...
nak cuba komen gak..
cute ler laptop ko tu...

@e_da said...

amboiii cantikla laptop akak... syok kan bila ada.. nak apa semua ada, tari kan je jari jemari tu....hehehh

:|: TinTa Kibod :|: said...

warghh tantik la itu laptop hehe...

gula_kapazz said...

cik ngah nape amik modem yg skema je ...amik la yng wild tu br la cute.. ladybug ke butterflywing ke.. tp brodband maxis service teruk la

CuTeMiUt78 said...

emmmm