23 May 2008

Cuti Satu Hari...

Smlm aku cuti tapi same gak cam pi keje, x lekat kat umah sampai ke ptg...nape cuti? oooo...nak pi servis keter, dah lebih 10000 km, appoinment ngan perodua kul 9 pagi, so, kuar umah pun cam biasa, kul 7 dah gerak dari umah, singgah pi bank pastu singgah beli roti canai, konon nak sarapan same ngan mak aku, eh...lupa nk ckp, aku pi servis tu kat ampang tau, bukan ape, senang nak nyinggah umah puterisatu pastu nanti, x der la lepak sensorg kat umah...huhuhu...sampai kat ampang dlm kul 8.15, otw ke ampang jln jem teruk kat pwtc menghala ke pekeliling tuhhh, jenuh ngadap jem, dkt kul 9 ingat nak pi sorg2 jer ke pusat servis tuhhh tapi biasala dak aqilah tu x leh jumpa aku cikngah dia ni...mesti x leh renggang, asyik nak bergayut jerrr, dia dah x mau dah dpt mak aku kalau dah aku ader...huhuhu, wat perangai betul budak sekor tuuu...maka sbb kesian kat dia, aku pun hangkut ler dia ngan mak2 aku la sekali ke perodua tu...dgn pakai baju tido jer dak aqilah tu kuar pagi smlm, aku tukarkan suar dia jerrr....kat situ ok, dia x wat hal pun, jerit sane jerit sini, seme org tgk dia....sabor jer laaa...kul 10.30 dah siap dah, so...balik umah, layan aqilah, dia ngamuk2 gak mula tu, bukan ape...dia nak tido tapi takut aku tinggalkan dia, lawan gak mata dia tu...lame2 aku pujuk2 dia, tepuk2 dia...baru dia tido, dia dah tido...ape lagi, aku ronggeng sorg2 ke bintang spektrum tu, nak cari handbag sbenarnya...nak cari hanbag besar skit, senang isi barang2 make up...hehehe, dh jenuh pilih dpt arrr yg aku berkenan...hehehe, x snap pun gambar...nanti2 arrr aku tayang hanbag aku tu time kat langkawi nanti tauuu...

Pas beli hanbag, round2 kat bintang tu, beli t-shirt kat abg awie (hehehe...kali ni aku beli sedondon, nak makai kat langkawi nanti...hehehehe, boleh gitu?) mlm td suruh dia try...alhamdulillah, padan pun...x lame pastu mak aku sms tanyer gi mane lagi x balik2 lagi...huhuhuhu, sian mak aku, kelmarin dia ckp rusuk dia sakit, x larat sgt kot nak melayan aqilah, nak bawak pi klinik sian kat aqilah pulak berjalan panas2 tengahari buta smlm, dahla aqilah tgh selsema / batuk bagai tuu....so, aku balik, layan dia baru bangun tido, sampai la papa aqilah balik keje kul 5.15 ptg smlm, kul 5.30 aku dah gerak balik, singgah kedai jap beli nasi goreng paprik ngan tomyam campur, mlm td isteri awie ni kemalasan nak memasak...huhuhu, takut x sempat pun yer gak, skrg ni abg awie balik terawal skit dari biasa, azan magrib jer dia dah sampai umah...huhuhu...

Dah 2 mlm ni mkn mlm dpn tv, kat sofa kami lepak2 tu jerr...nak mkn kat kerusi mkn kat dapur tu, cam x selera, bau gam cik T...skrg ni perangkap tikus yg pakai gam tu kami tgh pasang, ooooiii...skrg ni kemain lagi cik T mengganas kat umah kami tu...korg tau, tutup tupperware susu anelene abg awie abih kena tebuk keliling dia, dahla susu tu byk lagi, sajer jer kena buang camtu jerrr, kalau nak mkn, bahaya...aku ckp kat abg awie, agaknye dia balas dendam kat abg tu, sebenornya 1 hari tu abg awie wat perangkap dpt sekor, tapi tah camane gam tu x taruk byk kot, pagi tu elok jer cik T tu tertonggeng kat gam tu, bila aku balik keje, gam jer tinggal, dia nyer tah ke maner...huhuhu, yg tu la kot gigit tutup tupperware anelene tu...smlm aku belikan anelene yg dlm tin tu pulak, huhuhu...ingat tutup nyer pun tin same, rupa2nya kan skrg ni zaman bekas jer tin, tutupnyer tetap dibuat dari plastik, cuma yg bahagian dlm tu jer dia lekat dgn aluminium nipis tu...bila nak guna, kena buang la aluminium tu pastu tutup ngan tutup plastik tu pulak, leh nampak susu kat dlm tuuu melalui tutup plastik tu (huhuhu...belit2 lak ckp, korg paham kan?) rupa2 nya same gak kalau letak kat luar, tetap gak cik T tu leh gigit tutupnya, last2 aku simpan jer lah tin anelene tu dlm almari, abih citer, senang2 taruk jer dlm peti ais...sure dia x leh masuk nyerr...so, mlm td tertido awal, kul 9.30 dah bergolek atas katil...pagi ni puas rasanya tido, x der la ngantuk cam sebelum ni...hehehe...okla kowang, aku nak pi sarapan jap...haa, sblum tu, nak bitau, minggu dpn aku cuti 3 hari, khamis insyallah dah masuk keje balik...maybe mlm sok bertolak ke langkawi...doakan perjalanan aku tuhan permudahkan yerrr, slmt tiba kat langkawi n slmt tiba ke kl semula selasa nanti...rabu tu aku ronggeng2 kat umah lerr, penat berjalan kan...hehehehe....

21 comments:

yun said...

fuhhh pjgnye story hehehe. uwaaa yun xsempat servis ebon lg.selamat bercuti2 di langkawi ye

RaFFLeSiA MeRaH said...

terpanjang lak yun...takper, pas balik dari kg, leh pi servis, balik pun bkn bwk keter kan...thanks ucap slmt kat akak, nanti msg2 tau...

IdaShah said...

beli handbag baru utk ke langkawi ker

mesti pegi langkawi nnt pki baju sedondon kan

RaFFLeSiA MeRaH said...

idashah : tgk la kalau x maluuuu, wekekeke....

ayumkay said...

oooo nak p langkawi ekkkk.. nak ituutttt.. huhuhuh.

dah sonok kat langkawi jgn lupa balik kl tau! selamat bercutiiii.. have fun :)

iman_qaisara said...

waaaaa....mengganas tul cik T tu yeee...ishkkk2..

*selamat brcuti akak..:) nk ole2 nnt tau eheheheheheh

RaFFLeSiA MeRaH said...

ayumkay : kl sentiasa dihatiku, jgn risau kak ayu...hehehe...

iman_qaisara : insyallah kalau ader bajet...hehehe...

Ceera said...

sayang giler aqilah ngan mak sedaranya, tak makan hati ke mak dia, hehehehehe...

suhaidamohaini said...

best nyer nk p brcuti..nti upload gmbr byk2 tau....jgn lupa borong coklat byk2...

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

cuti nk servis kete ker..nk kua duit..gaji dh ader...heheeheh...psstt..kiter pun lamo dh x servis kete tuhh..x de bajet arrr...uwaaa

RaFFLeSiA MeRaH said...

ceera : mama nyer yg mintak akak tolong jaga 1 hari smlm tuh, huhuhu...x der erti mkn ati punnn mama nyer tuuu...

suhaidamohaini : insyallah ader la tu nanti gambar2 ke langkawi, jgn risau...hehehe...coklat? maybe gambar coklat pun melambak gak nanti...heheheh...

loverlyzz cornerzz : aá, pi servis, pasni nanti pi servis x yah amik cuti jer laa kalau takat tunggu 1 jam jer tuuu...hehehe...aá gaji dah masuk, smlm dah berpoye dah ngan duit gaji....

cendawanintim said...

cuti pon bz gak erk...

amik ler cuti lagik n lagik n lagik...

cemut said...

kami pun plan nk p langkawi
skang pun flight da murah kan
ane2 je bleh p

Eida said...

ronggeng saje ko ni raflesia weh!

Syok tu...nak g makan angin, jalan2 utk aku sekali eks..buah tangan sekali jugak

mama ranggie said...

selamat bercuti sayang!

Masy said...

selamat bcuti2 mesia :)

imz said...

wah..g melancong ker..langkawi lagi tu..negeri ku..!!!

PuteriSatu said...

meronggeng jekla keje ko....dengan anak aku sekali ko ajak meronggeng??? haru ko nih...

Mummy Rizq said...

wei.. soping apa kat langkawi tu?? ada beli pinggan mangkuk tak?

tintaHati said...

Pe cite honeymoon kat langkawi? hehe...

HAPPYIRFA said...

salam kak..
jahatnya cik T..sayang susu tu kena buang jer