04 April 2008

Empon Empon.....

kali ni nk citer, aku dlm keadaan kejelesan, huhuhu...mlm kelmarin, somiku balik tetiba tanyer aku, x nak tgk empon baru dia ker? uwaaaaaaaa....skit x ckp nk beli empon baru ngan aku, sedeyyyyy aku...(tp tahan tahan gak...sambil nanyer dia) abg beli brape ratus ni? sambil pegang2 empon nokia dia tuuu...jwpnnyer...xdela, ni company bagi, yg haritu dah rosak...huhuhu (memang buruk norr dah empon lame dia tu, nokia jenis lame tuuu....patut pun rosak, wekekeke...) dan inilah rupa empon baru dia tuuu....meh kita tgk reramai....jelesssssssssss arrrrrr....











yg buat aku lagi jeles, tu empon company dia bagi, okeeeee la kan, masa sebelum kawin ri tu dah beli empon baru tred in dari henpon lame dia, tu ha, gambar empon sony ericson tu ha...tu la lebih kurang rupanyer, yg ni pulak utk celcom nyer line, company dia bagi tu line maxis, yg tu x yah bayar, company yg bayar, chehhh, jeles, jeles...sebenarnya niat tu nak gak memintakkan salah satu tu, tapi rasa memalu tu x leh tahan lerr, wekekeke....dia pakai empon sampai dua2, dah la tu...seme seme ade camera...aku?? siannyer....ni ha rupa empon aku, korg nak nengok? ni pun sbb copy kat intenet, kalau rupa bebetul, adehhhh, calar balar dah haa, wajib hukum tembak dah haaa....weng weng weng...yg sekor empon ni pulak dah jadi bisu, sore dah x dak, duk getar2 jer yg boleh pun...org tipon x dengar, org msg pun lagi x dengar, adehhhh....sadis betul empon aku tu...ari tu bagi mak aku pakai, time beli yg baru aku merembat empon baru beli tu, skrg dah bisu terpaksa lah aku amik balik...huhuhuhu...siannyer....

























empon yg sebelah bawah ni la yg pekak, tapi lain skit la rupa gambar empon ni dari yg sebenarnya, hehehe, x jumpa lak kat intenet empon jenis tu, nak snap gambar x de kamera lak...huhuhu...takper...nanti aku dpt duit terpijak nanti, siap laa, aku nak beli empon yg lagi canggih dari dia...tgk arrrrrrrrrrrrrrr...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....sedey sedeyyyy......haku hiba niii....yg haru time dia tunjuk empon baru dia tu, aku wat2 x minat jer nak nanyer, sebenornya jelesssssssss bangatttttt....ekekeke....

p/s : mlm td tgh iron baju dia call tanyer masak ape, aku jwb : mlm ni masak lemak kuning ayam, kari ikan, kerabu togeh kacang botol campur kerang, sambal udang, pencuci mulutnya buah mangga, ingat nak buat popia goreng tapi dah x larat, huhuhuhu...dan dgn sakit telinganya aku dengar dia gelak x hingat ape, pastu tanyer aku, ni nak buat kenduri ker hape...ewaaahhh mentang2 la empon baru, rajin jer nak call, kalau x...emmmmm....duk sms jerrr lerrr....ari ni dia pi alor setar, tido kat sane, uwaaaaaaaaaaaa...ku merinduimuuuuuuuu

22 comments:

antalya said...

akak malu nk mintak ek. meh yun tolong mintakkan bg pihak akak hehehe. tula yun pon selalu jeles bila tiap kali jef tuko henpon baru. tp skrg xjeles dah sbb akhirnya dia hadiahkan sbijik henpon baru kat yun hehehe.besttt

RaFFLeSiA MeRaH said...

yun : uwaaaaaaaaaaaaa...lagi la akak jelessssssss....

cendawanintim said...

RM,

Beshnyer asben dapat enpon tuh...dah ler dpt enpon baru, outstation plak erk...iskk...

takper2, sabo erk...nanti kalu awak ada enpon baru, awak plak wat dia jeles...kalu takpon mogok masak...haaaaa mesti dia belikan..hikhik

aNIe said...

Kak lady ni pun sama cam RM...kadang2 nak mintak hp yg hubby tak pakai pun malu...hehehe...ari tu mintak kat dia PDA yg dia tak pakai sebab nak guna untuk no. Maxis Family Plan...dia tak bagi...tapi bila dia dah pegi sana...dia bagilah pulak...yelah...dari PDA tu tak guna..baik bagi isteri tersayang kan?

Qaseh Bidadari said...

ala,apa nak malu plak,dah jd hubby kan...

kalo mintak sure die bg punya lah sayang!

Truly_me said...

uwaaaaaaaaa nak enpon baru jugekkk........

akak.. thanks yek :)

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

byknyer masakkk...uwa..enpon baru..kiter blerla nk tkar enpon baru x tau laa...last tukar time pas pantang ari tu...tuka rngan hubby jerkk...enpon br dia beli..ermmm...x po..sabooo..nanti2 ader rezeki lebey..leh la tuka rbaru..ye x

HAPPYIRFA said...

salam..
bila dapat duit terpijak rasa sayang pulak nak beli empon..hu hu

ILA said...

Aduiiii..sodihnya..
sampai bila aby kau gi outstation tu??
saborlahhh....
lagi rindu..
lagi b'cambah' kasih sayang tu..

ehhh..org jawa kalau panggil 'cambah'= utk panggilan tauge..hehekkk..lari dari tajuk aku ni lerrrr :p

DYLA said...

thanks singgah blog dyla..
jeles kan hubby dpt hp baru...

risanur said...

insya'allah akan ada rezki utk henpon baru...jgn sedey2 tau..senyum selalu!!

YuszTieY said...

salam ziarah...byknya tipon!~!

zino said...

salam kenal...

kelakar sungguh cerita hempon ni hehe

Unknown said...

alaa bende baru biasa la kak.. sok2 dah la a dia jemu aa hahaha

tintaHati said...

Byknye lauk pauk akak masak tuh....baper org nak makan tuh? Huhuhu...

shimahz said...

sabor kak.. saborrr... bersyukur ngan ape yg ader k... tang masak tu, sbnrnya a terdetik dlm ati.. akak ni mcm nak buat knduri. meleleh air liur membacanya.. hehe

Anonymous said...

haih.. banyak nye masak....... nak kerabu kerang tu sikettt.. cam best jee..

Masy said...

byknye laukkk... abes ka?

RaFFLeSiA MeRaH said...

cendawanintim : mogok masak? ekekeke, alamat perut ni pun tumpang mogok same laa...huhuhuhu...

kaklady : hehehe...tu la kan, kak lady dpt la jugak...sy ni emmm...

Mysha Annys said...

RM...wah banyaknya ko masak...mak aiii...gombira hubby ko..aku kalau dah masak lemak ayam..takdenya kari ikan ngan sambal udang..peh dasat seh...aku masak satu jek gulai..tambah goreng sayur ngan ikan goreng jek..itupun hubby aku meanmbah makan beriya...kalau aku masak cam ko, lagik xleh bangun dia..ni kalau hubby ko nie comfirm licin bertambah sayang la dia kt ko...psttt..leh arr kongsi belajo masak...aku masak kari tak pas lagik nie...heheeh..

dulu masa bercinta dapat satu henpon..dah tunang dapast satu hp..dah kawin lum ada hp lagik..hehehe..

RaFFLeSiA MeRaH said...

annys : sebenornya kari tu beli jerk...ekekeke, lum try lagi wat kari, minggu dpn aku buat, kalau best aku ajor ko yer...hehehe, waaa, wat koleksi empon ko yerr, laa, dah kawin xdak lak yer? dah ader anak nanti lagi x dakkkkkk, ekekeke....

Anonymous said...

goyard handbags & purses
yeezy
curry shoes
palm angels t shirt
jordan shoes
nike sb
goyard tote bag
off white shoes
golden goose
kd 15