18 March 2008

Perangkap Utk Misi Pertama

mlm kelmarin baru nak lena, tiba2 ada bunyi gini : chiiittt chiitttt...hah, cecepat aku bangun, aku tanyer somi aku, ape tu? pehtu tetiba aku nampak dlm samar2 lampu garaj, mende tu mencicit cicit lari dari lemari baju ke arah meja solek...huhhhh...tikus la bang...pi la kuarkan dia, cececeehhhh...ngarahkan somi ku itu....cecepat dia bangun, selak tempat sidai towel kat dpn katil tu...dah lari belakang meja solek tu kot, kata dia...mmmm, tgh2 malam nak projek angkat2 perabot ni memang ler x sanggup...last2 ckp kat dia, pintu tu bukakkan jer la, kot2 dia nak lari sendiri jap lagi...jap jer pas kitorg baring2 nak tido balik, huhuhu...mencicit cicit dia lari kuar sambil bunyi chiiiit chiiittt chiiiittt (suka sgt dapat lari kuar...hehehehe) dan keputusan telah dibuat, smlm dah ku beli gam miss ct kat kedai norhayati kat sg. penchala tuhhh...dan mlm td acara memasang perangkap kat dapur...emmm....x sampai 5 minit kami masuk bilik, kuar2 pi toilet, dah tertonggeng sekor mak ct...besorrrr...eiiii, gelinyerr dan pagi td, gagah2 kan jugak ler masukkan mak ct tu dlm plastik utk dilelong di kawasan pembuangan sampah....yg harunya somi ku itu sempat bitau aku "abg ni bukan berani sgt dgn benda2 camni" huhuhuhu...sabor jer laa...sekian....mlm ni mgkin ader misi kedua...

10 comments:

Anonymous said...

ceh...ko nie...wat saspender jer...ingatkan misi apa laa...mula2 aku baca...aku ingatkan misi malam pertama...terkezut aku...baca baik2...upernyer tangkap tikus...klau salai pun sedap tue...! weh...wish laa happy birthday kat aku...ari nie birthday aku tau...!

RaFFLeSiA MeRaH said...

akumasihdisini : epi besday to u, epi besday to .....(name ko aku dah lupa arrr, huhuhu) moga pnjg umur dan dimurahkan rezeki ko sekluarga...amin...hehehe, bestnya dpt suspen kan ko kali ni...syok arrrrr....mlm pertama ape kebenda, masuk mlm ni dh dkt nak mlm ke-80..

Anonymous said...

he he he... apa laa ko nie...nama aku pun dah tak ingat...blog aku dah update ... ada laa sebaris ayat...malas laa...idea ada tapi aku tgh dgr taklimat pasal e-gtukar kat ppd...nie pun curik2 bukak internet...ko bila lg nak jdi mak duyung...he he he

Ida Naziri said...

geli lah... tgk tikus.dulu masa kt umah bujang ada tikus kitaorg pakat menjerit jer.xder saper berani tangkap

antalya said...

jaga2 kak..nanti sedara mara mak tikos tu balas dendam kat akak :-P

cendawanintim said...

RM,

buat misi sampai keturunan mak ct tu takder ok...saya geli laaa ngan mak ct tuh...

RaFFLeSiA MeRaH said...

akumasihdisini : mane nak ingat weii, dah menahun x berhubung ngan ko...dah nengok dah blog ko tuhhh, ciputtt jer yerk...cam x der smgt nak neruskan blog...huhuhu...

RaFFLeSiA MeRaH said...

idashah : sama arrrr...masa bujang dulu acara berkejar ngan tikus, siap masuk dlm besen kena kejar dek mak T tu...huhuhu...

RaFFLeSiA MeRaH said...

yun : hehehe...harap2 sedara mara mak T yg kena smlm tu dah takut nak berlegar lagi dlm umah tu...kot2 la yg kena tu pesan cukup2 kat sedara mara dia suh lari jauh2...takut senasib lak ngan dia...ekekeke...

RaFFLeSiA MeRaH said...

cendawanintim : mlm td misi, kedua...huhuhu...dah cerdik dah, roti yg kat tgh2 tu dia kuis2 jer, agaknyer tertonggeng tonggeng mak T tu nak amik roti tgh2 gam tu...hehehehe....