06 April 2007

Wallet Dan Henpon...

















treng teng teng...nampak lesen keter aku tuuuhh? hehehehe...bukan nak citer bab keter dah sebenarnya...nak citer bab wallet, seme org mesti ader wallet memasing, ader org panggil purse, kalo dulu masa kecik2 dulu aku suka panggil 'por' (hehehehe...tak tau nape leh panggil rupa itu) apepun same jer kegunaan benda alah ni, leh simpan duit kan?. ekceli bagi aku sendiri kalo beli wallet ni x mestinya yg mahal pun, kdg aku tibai jer beli yg kat pasar mlm tu, harga 10 ringgit, lawa2 pun wallet dia....janji leh simpan kad2 aku yg x bape nak byk tu dan leh simpan duit2 aku yg juga x bape nak byk tuh...muehehehe...

gambar atas tu, wallet terkini aku, sebelum ni memang pakai pun sampai bocor dikejer dek aku, dah bocor dah lunyai baru ler duk cari ganti lain...selagi leh pakai selagi tu ler aku guna...dalam wallet aku tak byk benda yg aku simpan, just kad bank, ic ngan lesen2 aku jerr, duit syiling pun aku x suka simpan byk2 kat wallet, beratkan wallet jerr...apepun camane ngan wallet korg lak? nak gak jenguk, mesti lawa2 kan? canggih2....hehehehe...tayanglah pulak yerk kat entry korang....

satu lagi aku nak tgk hp korang camane...hp aku mcm gambar kat atas tu laa, tak canggih pun...tapi aku syg sgt hp aku tuuu...dia lah jadi peneman kala aku sunyi, jadi pendamping siang malam ku...(cewahhhh...syahdu pulak) yerlaa...sbb ape aku kata jadi pendamping aku, kemane jer aku pegi memang dia x penah aku lupa, aku balik kg pun dia ikut aku, aku pi kejer pun dia still ader tepi aku, time aku dating pun dia ikut aku gak...ni pulak time nak tido, memang dia lah yg aku tenung sebelum aku tido, bangun pagi pun aku terkam dia dulu...sbb dia yg rajin kejutkan aku dari tido...tapi mlm kelmarin sampai ati dia x kejutkan aku kul 11 mlm, aku nak smbhyg isyak tapi sampai kul 2 pagi aku sedar2 dia x menyanyi...chek2 balik rupanya aku set dia kul 11 pagi...(muehehehe...sampai sudah tak berbunyi...)

so, konon2 ni aku nak mengetag korg ler kan...tapi aku x nak sebut sape2 yg aku nak tag, mane2 yg ader kamera, mane2 yg boleh amik gambar wallet ngan hp, sila2 lah jwb tag aku yer (just utk sesape yg masuk melawat blog aku jerr...takder paksaan pun...) just suka2...okla, stop dulu, tghari ni nak balik umah sat...ptg nanti aku chek komen korg yerr...babai...

27 comments:

Kak Teapot said...

cantik henpon dan purse ko rm. akak pun tgh kering idea nak tulih mende kat blog nih...

bantai tulih ape je lah...ahaks!

HAPPYIRFA said...

hai kak rm..
irfa baru tahu pakai hp kamera buleh ambik gambar dan hantar kat yahoo.tp masalah gambar dr yahoo nak masuk blog pulak x reti.
sapa buleh tolong?kalau tak buelh buat tag akak ni

ILA said...

RM!!!
eeerr...gambor hp aku dulu penah tunjuk kat blog lama aku yg dah ilang dulu..kna tunjuk lagi gak ker..hehekkk:p
eer..malu ahhhhh~~ kau pujuk ler sikit..supaya aku bley show d pic again..(ngado2 nyeeee)

weiii!!!
pasal kau citer wallet ari nieee!!!
whua!!! lantas teringat balik cash aku yg baru ilang 2 ari lepas!!!!
masih tergamam shingga skrang...whua!!!!! nanessssss lahhh aku kat sinni...(sape nak pujuk ahhh...)

achik said...

saya suka pakai wallet yg kecik... tapi hari tu terbekenan kat yg panjang cam kak rm punya... tapi jenuh nak simpan kat poket jeans... ;p

Ina said...

Mmg betul hp tu peneman 24 jam kan. Rasa takleh hidup takde hp. Tapi skrg dh tade hp dah huhu. Rasa kelakar baca ayat akak, tenung2 hp waktu mlm before tdo. Tenung ape ek? hehehe ;D

Meera Melati said...

woit tunjuk henpon ek... tunjuk wallet ek... hahaha tu semua privacy aku tak leh nak tayang2 so tag ko tu takkan melekat kat aku hahaha..

antalya said...

ina,
ahahaha dah tentu la dia tenung msg2 dr cik abg sayang nye

Masy said...

senyum jelah :)

tintaHati said...

Sy pakai sony ericson z6101 kaler pink. Muahaha...lepas kena cilok dgn pencuri yg tak ada ugama awal dec lepas. Kira dpt lg canggih la. Na tunjuk gamba kat blog malu!

Saya plak pesen malas nak guna wallet. Kalo jln selalu masuk duit dlm poket. ic pon kkdg xbawa. cuma dlm sethn lepas sy baru menyesuaikan diri menjadi wanita. muahahaha...

akirasuri said...

Salam kak RM..

oh ohh! banyaknya kad dia..boleh pinjam kad debit tak..ha ha ha..

oh ohh! besar ya begnya, isinya pasti banyak..ada berapa ribu dalam tu :P

CikguAndey said...

hehehe. Nasib baik tag wallet. Kalau kena tayang duit..

shimahz said...

okek.. okek.. jap ni shma g snap hp ngan wallet ae..

david santos said...

Hello!
thanks for you work
have a good weekend

banggugar said...

salam kak RM,
wallet saya yg terbaru ialah wallet yg saya beli ketika ditingkatan dua dulu, sampai sekarang tahan lagi..
(",)

Izariza said...

wah wah .. nak tayang hp, purse segala.. lepas ni koleksi alat mekap pulak kut? :D

kakLuna said...

happyIrfa : laa...kan aku dh ajar...save dlm my documents, pastu cam biasa la ko nak upload ke blog :P

kakRM : saya ni kengkunun je ada wallet...tp x suka pakai, xsuka bawak pun, apapun sy suka wallet warna biru lembut tapi mslhnya cepat kotor...jenuh la dlm sebulan sekali mesti kene basuh.

skrg ni saya buh smua dalam dompet yg free beli brg kemas tuh. takde nye la selit2 kad mcm org lain...smua nya sumbat dlm dompet tu jugak.

mcm mana ye nak amik gambaq hp sbb hp tu la jugak yg kamera nya :P

Mummy Rizq said...

aku nyer purse yang aku guna sekarang member aku yg hadiahkan waktu dia balik dr indon.. barang free memang best kan!

RaFFLeSiA MeRaH said...

HONEY MJ : cantik ker? biasalah jer laaa....kalo tgk bebetul hp tu dah calar balar dah...purse tu memang baru beli, tapi x bape nak puas lerr...ingat nak cari lain...

HAPPYIRFA : hahaha...kakluna dah ajar tuuu...camane nak buat...

ILA : ooo...ye kerr, alaa, replace la pulak gambar hp ko tuhh, gambar lame susah org nak bukak balik...tayang ler, tayang ler lagi...hehehehe....(ala2 hentak kaki ni tauuu duk pujuk hang) duit ko ilang? nape? sape curik? kat mane? dah report polis? hehehehe...

ACHIK : haáh...akak kalo kuar kejap2 jer, takat pi mkn, memang cari purse kecik, takat muat ic ngan duit pun gulung2 jerr...kalo pi shopping kompleks tu, bwk ler handbeg, nak bergaya sekali sekala...

INA : haáh...tu la aktiviti yg akak buat sebelum tido...nak wat camane dah terbiasa kan...huhuhu...

YUN : tahu takper...hehehe, tapi nak set alarm pun yer gak...

RaFFLeSiA MeRaH said...

MASY : awat hang senyum lak ni? hang dah kena tag tauuu...heheheh...tapi tag atas kerelaan lerr, takder paksaan pun...

TINTAHATI : amboii, canggihnyer fon, tapi syg kena cilok la pulak, jgn ler segan2, kat sini seme cam adik beradik, hehehehe...

AKIRASURI : kad debit? tu seme kad utk masuk pasaraya jer...hehehe, selebihnya kad bank yg langsung duit dah takder...huhuhuhu...duit? duit singgit2 byk lerr...

PAYAKUBOR : x terpikir nak mintak tayang duit, sbb tu la duit aku dlm wallet aku tu menyorok dlm2...huhuhuhu...

SHIMAHZ : ni member blog paling sporting...awal2 lagi dah smgt nak jwb tag kita...hehehehe...bagus2...

BANG_GUGAR : amboii, lamenyer, jenama ape tu yek? mesti mahal tuhh...

IZARIZA : ari tu dah tayang dah, tapi x pandai make up pun...

KAKLUNA : thanks tolong jwb utk happyirfa, akak pun x suka sgt wallet besar2...susah nak masuk kat handbeg...dulu masa kecik2 pun suka pakai purse yg beli barang kemas tuhhh...senang...

MUMMY RIZQ : amboiii, jauhnyer wallet hang...dari indon lagi...huhuhuhu...tayang ler, nak tgk....

Unknown said...

akak... CP dh jwb tag akak tanpa disuruh... ekekeke

RaFFLeSiA MeRaH said...

CIK PUDICA : ye kerr...eh2, bagusnya, jap akak pi situ yerkkk....

VitAmiN said...

fewiitt..ngorat duit dalam wallet tu besh tu..ehehe..nanti next entry saya tayang wallet ngan hp plak atas permintaan RM..(^_^)

RaFFLeSiA MeRaH said...

RAZLIZA : hehehe...bagus2...sukernyer atiiii nak ngorat wallet org....

Unknown said...

nak pinjam kredit kad bleh? ngeh ngehhh

RaFFLeSiA MeRaH said...

LINDOSH : satu kredit kad pun takdok...camane nak bagi, muehehehe...anti kad kredit dah skrg nihhhh....

ayu_mkay said...

uikkkk manyaknye kad diaaaaaaa..

Anonymous said...

Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against
hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
Any recommendations?

Also visit my page; マークジェイコブス 時計