18 April 2007

Gambar Tucen2 Aku Ngan Sarapan Pagi Tadi...





















gambar atas sekali nasi kerabu beli kat kantin opis, biru nor kaler dia ekk? tapi memang peberet aku nasi kerabu...kalo gi pasar mlm, tu la menu yg aku suker beli...smlm ngan ari ni x sempat nak masuk kat blog korg2 seme, smlm pi angkasapuri ader taklimat, sampai opis pun dah kul 3, gitu gini dah nak balik, ari ni pulak lewat lak gi opis....jap lagi la aku meround blog2 korg yerk....si masy tu dah merengek rengek suruh aku update, hehehehe...maka inilah yg dpt aku sediakan utk entry kali nihhh....

pagi tadi mentara nunggu puterisatu sampai umah sewa aku (mlm tadi balik umah...) sempat ler duk snap gambor tucen2 aku tuuuu...tomey tak? 2 ekor antaranya mata biru ikut ibu dia, seme kaler putih bulunya, tapi ada sekor tu jer atas kepala ader tanda itam secoittt, hehehe...gambar tucen2 yg dah besar pun amik gak, tapi malas lak nak upload, sbb dulu dah penah glamer kan dah diorg tuuu...kali ni bagi peluang si kenit2 tu pulak glamer...hikhikhik...ptg smlm balik2 umah, tgk2 tucen2 tu berterabur kat tepi pintu umah akak kat atas, siannyer...dahla masuk2 kan dlm kotak, dia asyik manjat kotak jerrr...sibuk nak kuar...last2 aku pi amik kotak yg lagi tinggi, masukkan diorg dlm tuuu...emmm...sib baik ibu dia x gonggong merata lagi dah....yg kelakor, kotak dah besar, akak kucen tu pun duk tumpang same masuk situ, dah laaa tuuu, pi numpang nyusu sekali (memang x sedar diri....dahla dia nak bersalin x lame lagi, sbb tu akak kat atas umah aku tu kata, kalo manusia ni, umur 15 tahun dah nak jadi ibu...hehehehe)

32 comments:

kakLuna said...

hahaha..ada ye kucing menumpang menyusu..

teringat satu citer lawak psl kucing

ada sorg bdk tu,dia heran napa kucing dia pregnant, pdhl dia x penah pun bagi kucing2 dia keluar umah.dia tanya le mak dia, pastu mak dia nampak ada kucing jantan jugak kat situ, mak dia kata le 'ha...anak kucing jantan tu kot?'

budak ni jawab apa tau?

'eh mana buleh...itu kan abang dia!'..

kah kah kah...ingat kucing tau ke sumbang mambang mahram nih.. :)

yus said...

waah...nasi kerabu, favorite yus jugak tu.Errkk yus tak minat kucing, tapi tucen2 tu semua mmg comeyy...

s * h * i * m * a * h * z said...

eee.. laparnye tgk nasik kerabu.. hehe
akak..comella meow tu.. rasa nak peluk je!!!

ILA said...

wahahahaha!!!!nak nasi kerabu!!!!
tomei2 kucing kau yeakkk...
baka ape yeakkkk....
semua bulu putih...& tinganya mcm star treak..hehehe:)

pssttt..pasai x ambik gambo maknya??

RaFFLeSiA MeRaH said...

KAKLUNA : muehehehe...nak gelak betul akak baca komen luna nihhh, mcm baca majalah ujang pulak...hehehehehe...

YUS : tomey kan? tgk lah sape tuan dia...hehehehe...(sib baik jer takder misai...)

SHIMAHZ : nak kasi pun dah licin dah...nak peluk tucen tu kena dtg ampang lerr...baru leh rasa peluk tucen tuuu...

ILA : dah abih dahhh...ntah baka apepun aku x tau...kucing org buang jerr...ibu dia? nanti aku letak kat entry lain yerk...dah amik dah gambar ibu dia pagi tadi, tapi x upload jer kat sini...

yun said...

dah beso baby kucen tu ye. tp risau plak bila akak rajin sgt amik gambo kucen pandang kamera ni. takot mati la kak.sy dh terkena byk kali dah.serik
p/s: antara 3 baby kucen tu ada peluang ke sy dpt salah seko dr nya? hehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

YUN : hehehehe...dulu2 pun akak takut gak nak ngambik gambor kerap2, tapi dah ader kamera ni, rasa gatai jer tgn duk snap gambor ape pun yg rasa comei...insyallah, akak amik gambor tu pun x pakai flash...eh, dpt ler kalo nak, tapi ader sorg member tu pun sibuk nak dtg tgk gak...ni kira sape cepat dia dpt ler nihhh...hehehehe...

yun said...

ar? sape cepat dia dpt? alamak
ni yg nk kena dtg cecepat ni
ptg kang gak ada yg sampai umah akak kang hehehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

YUN : hehehehe...ptg ni akak nak gi umah adik akak kot...sabtu ahad ni boleh laaa kalo nak tgk...

yun said...

sabtu or ahad ek? ok gak leh pekena roti canai ek
hehehhe

RaFFLeSiA MeRaH said...

YUN : insyallah...nanti akak bagi no fon akak ekk....

NBK466 said...

Jarang beli nasi kerabu slalu tumpang2 mem makan jerk tapi mmg warna biru nasinya kalau tak salah.. Mata biru yek kucing tuh..asal jgn mata duitan udah..he.he.he..

Izariza said...

Eii pantang aa tengok tucin2 nih .. geram seh rasa nak cekik je hehe .. Dulu saya bela gak tucin .. tapi bila yang last tu meninggal sebab kena langgar lori, terus tak bela dah. Sampai sekarang masih ingat kat Allahyarham Ciki.

RM, tucin tu baka omputih eh? :D

RaFFLeSiA MeRaH said...

NBK466 : memang kaler biru awan kaler nasi tuhhh...menarik jer nak mkn...hehehe, ader ker mata duitan, kucing tu kalo jumpa duit 100 kat jln pun dia x heran...

IZARIZA : ko nak cekik kucing tu yerk...hehehe...kenangan mengusik jiwa dengan si ciki kan? aku dah bersepah kucing kat kg yg dah jadi arwah...hehehehe...still ingat setiap seekor yg mati tuuu sampai la skrg, name diorg tu still terpahat dlm ingatan...

IndahSakura said...

rupanya ramai yg suka kucen...kalau jiwa resah boleh juga bercakap2 dengan kucen kan..

p/s. nasi kerabu tu tentu sedap.. terliur rasanya :)

Anul said...

waaa..ingatkan gamba atas tu nasi kucin..ahaha!!lkagum gak..upanya nasi tuan dia

PayaKubor said...

dulu. Time aku amik dip. Aku takut nak makan nasi kerabu. Kaler biru tu psiko. Aku rasa macam nasi beracun. Sekarang aku dah pandai makan nasi kerabu

akirasuri said...

satu:
sedapnya nasi kerabu. wargh!! kepingin!!

dua:
comelnya anak kucing tu. mak dia mana ek? mesti mak pak dia comel noo. ha ha ha.

cik pudica said...

cp x reti mkn nasik kerabu tp meow tu comey bangat... hehehe

mysha said...

waaahhhhh..syioknye nasi kerabu...bestnya...aku memang feveret...kalau bulan puasa tiap2 hari aku gi pasar ramadhan beli nasik kerabu...aku pandai makan nasik kerabu nie sejak belajar kat UiTM Jengka..pastu macam suke bebeno...lagi satu nasi kerabu yang kedua terbest aku makan adalah akak aku buat..suami dia org terengganu..dah terer dah masak nasik kerabu..sedap...lapo la plak


eiiiiiiiiiiii...comeynye anak2 kucing ko...grrrrrr...geram nie...rasa nak polok2 kucen2 ko nie...
kat umah ada sekor jek kucing yang tinggal..bulu dia sume itam...apa nama anak2 kucen ko nie??

Masy said...

aiyaakkk sedapnye huhu *telan ayer liyor*

RaFFLeSiA MeRaH said...

INDAHSAKURA : ramai yg suka, ramai yg benci kucing...hehehehe..memang sedap pun...licin x tinggal sebutir nasi pun....

ANUL : oooiii...nasi kucing xder la kaler biruuuu...kucing tu pun kenal nasi tu untuk dia ke untuk tuan dia...

PAYAKUBOR : haáh, aku dulu pun cuak gak nak mkn, ingat nape nasi tu kaler biru...rupanya stail nasi kerabu yerk...tu pun kira biru cantik, kalo kaler biru nila tuuu, lagi takut nak mkn...

AKIRASURI : mak dia pun comel gak, tapi dah tua pun...kucing ni kalo gemuk lagi comel dan buat org geram...

CIKPUDICA : x reti? meh akak tolong ajarkan...beli kat memaner, pehtu suap kat mulut, kunyah lumat2 pehtu telan perlahan lahan....senang jer cik pudica...heheheheh...

MYSHA : hehehehe...aku pun memula belajar mkn nasi kerabu, time duk kl ni laa...kalo x, dari kecik sampai ler dtg kl memang x penah mkn pun...name kucen aku tu lum bubuh lagi...x tau bila nak gi pendaftaran wat surat beranak diorg tuhhh...wakakakaka....

MASY : telan air liur sedap time bulan pose jerrr...tapi ari ni memang akak telan air liur jer la pandang nasi kerabu akak tuhhh, hehehehe...(ri ni pose)

tintaHati said...

Akak cantik cincin tunang...Hehehe..

Dulu tok pesan kat saya janggan ambik gambar kucing nnt dia mati. Tapi saya ambik gak. Sekarang dari berpuluh-puluh ekor tinggal satu jer...sedih woo~

RaFFLeSiA MeRaH said...

TINTAHATI : cantik ekkk? biasa jerr, sbb murah sgt...lorr, sbb amik gambor ker leh mati? hishhh, takut lak akak...hehehe, apepun ajal org, ajal binatang dah ketentuan tuhan...

achik said...

comelnya kuceng2 itu... putih bersih sgt...

RaFFLeSiA MeRaH said...

ACHIK : memang putih pun, tapi sekor tu kalo perasan ader tanda itam sejemput kat atas kepala...kelakor jerrr....

ayu_mkay said...

sedap weyy nasi kerabu.. akak pun ske gak tapi idaklah peberet.

manyak sungguhs kucins hang Reff. mmg pecinta kucins lah hang ni. mmg hobis ekk?

happyirfa said...

eee tak baik betul akak tucen tu.
dah besar peknen pulak tu buleh numpang menetek lagi..

sedapnya nasi kerabu biru..akak jiran tu dah x buat nasi kerabu lagi..

RaFFLeSiA MeRaH said...

AYU_MKAY : memang pencinta tucen dari kecik2 lagi...itulah penghibur kala suka dan duka hidup ku ini...mueheheh...suke gak nasi kerabu ekk...

HAPPYIRFA : ituler, geram jer nengok kakak kucing tu, dah besor2 sibuk nak menetek lagi, sian adik dia dah la 3 ekor, cam x cukup pulak susu tu nak netek...mintakla akak tu tolong buat, katalah tgh ngidam..mesti dpt mkn...hehehe...

Honey MJ said...

amboi...baru seminggu tak dtg sini dah bermacam2 citer ko karang ek. yg akak ni punyelah memerah otak mencari idea nak nulis aper.

fuhh...citer pasal kuchen rupenye. kesimpulannye, kuchen ni mmg lah binatang yg kiut miut tapi yg tak kiutnye bila dia berak kencing tu yg tak sanggup ku hadapi...

skali skaler suka gak makan nasi kerabu nih. healthy gitu!

RaFFLeSiA MeRaH said...

HONEYMJ : akak bz benor yerk, sampai x terjangkau kat blog sy...heheheh...berak kencing tu sape pun x lalu...tapi kalo kita x uruskan, takkan kucing tu pulak nak uruskan...hehehehe...

meera said...

comeynyerrrrrrrrrrrrr kucen2 ko tu :D