17 January 2007

Kasut Kecik, Jubah Pun Kena Kecikkan....



haa...ni lah antara jubah yg mak aku belikan aku kat tanah suci mekah, lawo dok? hehehehe...padahal seumur hidup aku memang x penah pakai jubah pun, memang x penah beli selai jubah pun selama ni...ntah, tgk org pakai cam lawo jerr...tapi cam x sanggup nak pakai, rasa cam pakai baju tido pun yerr...tgk lerrr...teringin gak nak pakai, baju mak aku beli ni besor skit, pehtu labuh lak tu...ri tu dah bwk balik kg, mintak mak aku pendekkan skit, pehtu mintak kecikkan skit tang badan dia...maklumlah saiz badan aku ni kemetot jerrr...payah, kasut put kalo korg nak tau saiz 4 jerrr...lupa nak tunjuk kasut beli kat sg. wang ri tu yerk...jap aku upload kot boleh yerk, ader sorg kwn aku ckp cam kasut budak2, betul ke ekk? aku rasa cam kasut org dewasa ader laahhh....keyla...ni pun entry pendek gak...x larat nak menaip pepanjang...okla...chau chin chau....

14 comments:

akumasihdisini said...

ukur baju di badan sendiri...

Anonymous said...

Salam RM:)
adeh...entry awak kali ini m'ngingatkan kes saya dua tahun dulu..time emak baru balik dr haji.D belikan jubah gak..d problem is jubah tu size org arab sana..sampai skrang saya simpan lagi...ishhh..tak tau ler sampai bila.Tapi saya pling suka batu kristal sana..lantas saya ikat jadi loket:)

RaFFLeSiA MeRaH said...

akumasihdisini : hehehehe...memang ler tiap kali ukur baju kat badan aku ni...x penah lak buat baju aku gi ukur org lain aihhh...rugiii...

ila : ye kerrr...besar betul la yer kalo saiz org arab...takper, kekdg ape yg dibeli kat mekah tu x mesti kita kena pakai, just simpan, bukan senang nak dpt barang kat saner kalo x der duit 10 ribu...

Sunan_Jati said...

hahha... oklaahtu...
sempoi pa pakai jubah...hahahahha~

PB said...

mak kak pB balik dari Mekah 10hb tapi sampainya jam 830 mlm...

jubah yang mak beli, sumer kaler hitam...

RaFFLeSiA MeRaH said...

sunan jati : hehehehe...sempoi x sempoi nanti lah, dah pakai amik gambor yerk...publish kat sini...

kak pb : oooo...mak RM tiba dulu laa...lain flight yerk...kaler itam mak x beli lak...yg tayang ni pun cam jarang jerr...

Leeds Al-Malique said...

kasut tu comel lerr...jarang jumpe kasut warna camtu...:)

RaFFLeSiA MeRaH said...

leeds : eh...ye ker, aku ni jenis x cerewet pilih ape2...nampak lawa jer, dah x pandang yg lain, jarang nak survey byk kedai...rasa cam ponat ajooo...

Ummi insyaAllah said...

kat sana mmg nk memborong je keje nya...sbb semua brg nmpk cantik...Bie pun ada beli set zamzam tu tp kaler silver...
jubah pun beli gak utk adik beradik sehelai sorg...kat sana riburiban habis...tp kita tk sayang duit pun...

Masy said...

xde laa kak, mane de bebudak nk pki kasut cenggitu, mmg stail pompuan dewasa je tu..

saiz 44 tu camne ek? org tau saiz 5, 6 je. sbb tu saiz org muehehehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

ummi : haáh, mak sedara tu pun beli kaler silver, ribu riban yerk? yg kelakornyer diorg kat sane panggil kata bilangan semuanye pakai sebiji...helai pun dia pakai biji...kekekekeke...

RaFFLeSiA MeRaH said...

masy : eh...akak silap taip ker ekk? saiz 4 maksud akak, bukan 44, haa..tu laa, sesuai la ngan umur akak yg dewasa ni kan? hehehehe...

uda said...

uda dulu beli jubah masa gi umrah. sayang sgt jubah tu sbb mmg berkenan betul hehe. tapi skarang dah singkat la. kompius. ketinggian bertambah lagi ke masa usia 20an. hihi.

nak potong. nak buat mini jubah.

RaFFLeSiA MeRaH said...

uda : ye ker...kalo camtu wat baju tido pun ok...singkat pun x per...