03 January 2007

Cerita Minggu Lepas....

salam semua…baru ri ni intenet dah ok skit, kalo tidak..dari ari rabu tu sampai ke jumaat, jenuh nak bukak intenet, slow giler…keyla…dah lame x update blog…dekat seminggu jugaklah…pasal selisih faham aku ngan fiance aku last entry aku tu, dah ok dah…bukan ape, benda kecik jer puncanyer pun, tapi tahla… aku rasa fiance aku tu jiwa dia sensitif skit la lately ni, aku faham sgt2 situasi dia skrg ni, yg aku lak x senonoh pun satu hal…nak send msg kat org lain, tersend kat dia, dlm msg tu ader la aku sebut name dia guna name lain, muehehehehe…tu jer puncanyer, tu pun leh jadi gaduh…aku ngaku aku salah, pehtu memang aku dah mintak maaf dah pun ngan dia.…alhamdulillah, ri sabtu tu aku pi teman dia gi beli kasut kat sg. wang…tapi yg x bestnyer gi dating ader bodyguard ikut…muehehehehe, dia bwk anak buah sorg (umur 17 tahun, lelaki) sib baik budak tu sporting…tapi aku x kisah sgt, aku rasa bila aku dah terima dia, sepatutnya aku dah terima seluruh family dia kan…ape2 jer laa…layan jer la si hafiz tu ri sabtu tu…muehehehe…alaaa, lupa la nak amik gambor kasut fiance aku tu yerk, padahal bwk kamera ari tu…nak posing pun x pandai, org ramai sesgt, sebenarnya 1stime baru sampai situ…kasut dia dah dpt, aku la pulak duk servey kasut aku…ari ni dah siap pakai…ader rama2 lagi, fiance aku kata cantikkkkk…(sambil aku sengih2 kat kedai cina tu…) kitorg mkn kat restoran nasi ayam hainan dekat area sg. wang tu…selang bape kedai dari kedai nasi ayam linda onn…yg kelakor dlm kedai tu ader si aznil haji nawawi tu bwk anak dia 2 org…kedai tu dah penuh ngan org, mcm pasor mlm jer aku rasa…sore si aznil tu jer aku dengor dlm tu berborak ngan anak dia…cantik anak dia yg besor tu….sib baik rambut anak2 dia x di kaler nyer cam rambut dia tu…muehehehe, tapi aku respek lah ngan aznil ni, walaupun dah berpisah ngan wife dia, still amik berat pasal anak2…cam kwn2 jer aku tgk diorg tuhh…

lepas jumpa fiance aku tghari sabtu tu, dlm kul 6 lebih, bertolak balik pahang, gitu2 gini dekat kul 9 sampai umah, adik aku nak singgah beli lemang pulak…adehhh, jenuh cari lemang tgh jalan, ader yg org dah booking, ader yg kena tunggu masak…pehtu dpt ler 2 batang, gemuk ya rabbi…rasanye biasa jerr…janji baby dia dpt rasa, pehtu sampai umah jenuh wat keje mop mengemop…bayangkanlah umah dah lebih sebulan tinggal, sian tgk kucing2 aku kat kg tu…mesti dia pelik tuan dia x balik2 lagi kan? sib baik mak sedara ngan tok sedara tu tolong bagi mkn…dekat kul 12 baru boleh tido…sok pagi masak nasi impit ngan kuah kacang…tok sedara tu pulak buat ketupat pulut daun palas, adik wat rendang ayam…tu jer la menu ari tu…eh2..lupa lagi nak amik gambor, adehhhh…tapi memang raya haji kali ni cam bukan raya jerr…sedara pun x ramai yg dtg, 2 kali jer buat air raya pertama tu…pegi memaner pun tak…duk umah jer, kemas ape yg patut, basuh kain, sapu laman umah…tu jer aktiviti aku balik raya kali ni…nanti mak balik x lah teruk sgt nak wat keje umah…minggu depan 10hb Januari mak aku dah nak balik Malaysia, bestnyer…x sabar nak jumpa mak…maaaaakkkkk, org rindu makkkk, perkataan ni la selalu aku ungkapkan masa nak tido…masa tu mesti nangis….pehtu mulalah berjangkit pulak windu kat org lain…muehehehe (sape lagi kalo bukan bucukkk aku sorg tuuu…) waaaa…ari ni ader 2 org manusia pakai kasut baru gi keje, muehehehe…

ari isnin tghari dah bertolak balik kl, takut nak balik ari selasa, mesti jalan jem teruk, tgh jalan kat kg. awah berenti kejap jumpa sepupu, dia nak bagi daging qurban, sampai kl dlm kul 3 lebih, mkn burger kfc, sampai umah tgk2 kucing putih aku dah ilangggggg (uwaaaaaaaaa…sampai ari ni x muncul2), yg tinggal ibu kucing ngan anak kucing kaler kuning tu jerrr…pehtu ader kucing x lawo duk ngendeng kat situ, agaknyer org tu tukar kucing x lawo ngan kucing putih tuuu…teruknyerrrr…tapi kalo betul org tu nak jaga betul2 kucing aku tu, aku ikhlas bagi dia…biarlah dia jaga elok2 dari kucing tu tido x tentu cam skrg ni…so, skrg ni tinggallah kucing kuning tu ngan ibu kucing tu jerr, sian aku tgk…adik dia dah ilang…duk gurau pun ngan ibu dia jerrr…rasa nak nitis lak air mata aku ni….smlm satu ari x gi maner, tido, baring jer, pehtu iron baju, tghari tu wat masak lemak daging qurban, ha nko…satu periuk aku buat, maleh nak simpan daging tu lame2…jenuh aku mkn 2/3 kali smlm…sampai ke mlm, nak perabih stgh periuk pun jenuh, sib baik minah budu tu nak tolong mkn same…pehtu bagi adik aku skit, sbb dia dtg antor tomyam dia buat ptg smlm pas dia pegi scan baby dia…duk tgk gambor baby dia dlm keter smlm kat kamera baru tuuu…x reti aku nengok, duk terembut rembut jer aku tgk kat tv tu…mlm tadi langsung x leh nak tdo, sampai kul 1 pun x tido lagi…bukak radio THR, time lepas kul 12 tgh malam radio ni best, takder dj bercakap, sumer dia pasang lagu jer semata…best, memcm lagu…sambil layan lagu, sambil berangan lerr, muehehehehe….ooo...yer, lupa nak ucapkan slmt ri raya qurban, slmt menyambut tahun baru...ape azam tahun baru korg? akunyer azam, nak jadi insan yg lebih baik dimata pencipta, nak jadi anak yg lebih baik dimata mak, nak jadi tunang yg lebih baik dimata fiance aku dan sumer yg lebih baik dari tahun2 sebelumnya...insyallah....tapi korg jgn ingat aku nak jadi yg terbaik...tu memang aku x mampu la nak capai....

p/s : ri ni x leh d/load gambar laa, dari pagi lagi aku nak letak gambar kasut aku beli tu, pehtu gambar aku masa kecik2 dulu…sok kalo dah boleh, aku letak gambar tu yerk…

15 comments:

aNIe said...

Heheh...tersenyum kak lady baca RM pi dating ade bodyguard...kak lady dulu pun pegi dating ke bawak body guard...yang jadi bodyguard tu mestilah Sya...hehehe...

Len kali sebelum antar sms tu pastikan tak silap nama sender tu...hehehe...buruk padahnya nanti.. :D

RaFFLeSiA MeRaH said...

Kak Lady : sengih akak yerk, tu laaa pasal, dahla anak buah dia dekat 15 org, takut pasni siap gilir2 pulak jadi bodyguard...adehhhh....tgh send sms tu yg baru pasan antar kat dia, x leh nak undo balik dah pun, muehehehe....benda nak jadi....

13may said...

hehhe...kadang2 sms memang membawa padah...sebab tu aku tak suka bersms....

ps: awat tak bergambaq ngan Aznil...hehhe...

Mysha Annys said...

hhheeheh..bawak bodyguard eh..oklah tue ..leh praktis bawak anak buah yang kocik2 sket..nti ada anak snediri dah tak kekok gi sopping..ahaks...

sms nie kadang2 memang buruk padahnya..aku pun kekadang cam ko..kekadang aku nak msg kat org len..tapi dalam pala otak teringat kat org tersayang..pastu tak pasal2 tersend kat dia..tu yang ada ketikanya jadik gaduh...

siannya anak kucen ko ilang...sape le punya angkara mengamiknye..sian terpisah ngan mak dan adiknye...yang warna puteh tue aku ske...

RaFFLeSiA MeRaH said...

13may : tu la pasal, tapi aku suker bersms ni, senang x yah nak kuar2 kan suara aku yg best ni...nak bergambor? ko ingat aku minah dtg dari kg ke hape?? wat malu abg aku jerrr...muehehehe...

mysha : praktis yerk...kekekeke, tu lerr, sbb tu jer dah jadi gaduh, sabor jer laa...memang ilang terus anak kucing tu, dah 3 hari x balik2, harap2 dia dijaga ngan baik....kuning tu jer tinggal lagi...ingat nak antar balik kg jer pasni....takut ader org curi lagi...

Masy said...

ada masa sms senang,tp klu tgh kelam kabut, calling2 lg mudah. tp sms mmg jimat lalalalla

Suri Rahsia Abang said...

kucin itam aku sakit. da takmo makan minum. mak aku da start sedih. tu la.. dulu kucin tu sihat dia pi kawal makan, konon makan banyak. ni da sakit, baru la sibuk nak bg susu la apa la.. ntah la.. da tua sangat la dia. da 8 tahun. harap2 dimudahkan semua utk kucin aku tu. lagipun lepas ayah aku meninggal, kucin aku tu mcm sedih je. apa2 pun, kalo da ajal dia, mati gak kan?

RaFFLeSiA MeRaH said...

masy : tu laaa...nak calling2 selalu sgt ni rasa cam ganggu jer, senang sms jer...tul2, jimat tu memang lerrr...

suri rahsia abg : sian yerrkk, tapi kucing aku kat kg tu, umur dah lebih 10 tahun, selama aku dtg kl ni...memang besor la kucing tu, alhamdulillah jarang kena sakit2...

achik said...

hehehe dating ngan b/guard... kalau kecik ok lagi kan ni 17thn... cam segan skit la kan hehehe...

selamat thn baru kak RM... mesti dah x sabar nak tunggu mak balik.. :)

RaFFLeSiA MeRaH said...

achik : muehehehe...tu la pasal, sib baik budak tu sporting la jugak, duk jalan pun jauh2 jer...x sampai seminggu lagi mak dah nak balik, memang x sabar nih...

Anonymous said...

eleh..13May alasan lah tu...malas nak berSMS sebenaqnya..

hehehe..jgn marah ar..nanti jd rapla

RaFFLeSiA MeRaH said...

kakluna : 13may tu memang suka auta keling...muehehehe, rapla tu aper yerk...x paham lerrr...

Anonymous said...

adik lindosh nak kacott yame yameee.. hekhek

pehtu mulalah berjangkit pulak windu kat org lain…muehehehe <---ehehhe neh biasak la.. benda2 camneh mmg suke berjangkit.. paham sangat.

RaFFLeSiA MeRaH said...

lindosh : muehehehehe...xder nak balas ape2, nak gelak jerrr....sbb dik lindosh pun samer no...hikhikhik....

Anonymous said...

mulberry factory shop September 20, 2012 at 8:40 amGoogle and Amazon have both introduced very similar 7inch tablets this summer. vuittonbagssale.webnode.jp