15 January 2007

Alhamdulillah, Mak Aku Dah Balik.....
































gambar pertama, masa aku pi amik mak aku kat klia tgh mlm selasa...sampai sane dah masuk ari rabu...kul 1.15 pagi aku dpt jumpa mak aku...sedih masa tu, tapi sedih hepi laa, tak mcm masa aku antar dia kat kelana jaya dulu, alhamdulillah, mak aku sihat, cuma batuk2 jer ngan sakit pinggang dia jerr...tu biasalah kan...demam2 pun takder kat sane...balik dari klia terus bermlm kat umah adik, sampai ahad mak aku ader kat kl, bagi dia rehat dulu kat kl ni, baru antar dia balik smlm kat pahang...last2 dengar mak citer sampai ke pagi x ngantuk2, terus smbhyg subuh, pastu tido balik...
gambar kedua, tu amik gambar smlm, kat umah adik aku sebelum tolak ke pahang, sajer menggatal nak bergambar...hehehehe...sempoi jer baju aku tuuu...bedak pun tempek2 gitu jerr, haa...sesape yg baru kenal aku, tgkla muka mak aku tu same cam muka aku dak? ader yg kata same, ader yg kata x same...ntah, aku x rasa same ngan mak aku...cuma iras2 tu ader la kot...ha, gambar kat mekah aku ader snap balik, tapi dah try, tiap kali upload ni tadi, asyik terbaring jer gambor tu...nape tah...padahal masa save dah edit bebetul...nantilah, aku try lagi sekali yerk...gambor mak aku ngan unta berhias...kelakor jer tgk muka unta tu, pandai jer dia bergaya depan kamera...muka pun cam muka pak arab jer unta tu...hehehehehe
gambar ketiga, tu gambor kucing2 aku...haa, nak tau citer aku balik smlm, tgk2 kucing putih tu dah ader balik, ingat aku org curi tu pulang balik, rupenyer auntie tu kata dia jumpa kat tempat sampah kat blok mane tah masa dia joging pagi sabtu tu...pehtu dia bwk naik atas, kucing tu dah menggigil lapor dia citer...siap mandikan kucing tu...tapi masih x bape nak bersih, nantilah sabtu ni aku bersihkan dia...yg kuning tu cukup hepi tgk adik dia dah balik, pagi tadi asyik bergurau jer kat luar umah...sonok aku, tapi x syoknyer ibu dia dah cam x kenal anak, pasal skrg ni kat tangga umah aku tu, 2/3 ekor kucing jantan ngorat dia, tu pasal dah lupa diri...geram tul aku ngan ibu kucing tu...pantang anak dia dekat, dia marah...time mkn elok jer duk mkn tepi anak dia, rasa cam x nak bagi jer mkn, tapi sian pulak....
gambar keempat, tempat air zam zam mak aku beli kat mekah...lawa kan, selain tu byk lagi barang mak aku beli, akak kat opis ni kata, kalo gi mekah x sah kalo beg x beranak, muehehehe...kelakor jer bunyi, memang pun mak aku kena beli karung mcm guni tu nak taruk barang...kat umah adik aku siap bungkus2 nak bagi sedara mara kat kg, nanti senang mak aku tinggal tgk name jer kat bungkus tuu...aku nyer barang byk...sumer benda mak aku unjuk kat aku, aku sesah, sampai jubah aku x penah pakai aku leh amik, muehehehe...gelang tgn memang byk, pasal mak aku tahu aku suker pakai gelang2 ni pegi keje...masa mula2 bukak barang, aku rasa cam lanun dpt harta karun jer memasing, duk bantai berebut ngan adik aku...muehehehe....ader gak amik gambor, tapi x naklah tayang...cam kapal karam lak sekali tgk...

18 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah..selamat sudah pulang ke tanah air..muka akak tak sama sangat la dengan mak akak..

pasal gambar terbaring tu..akak dah rotate ke? dia kene rotate baru dia berdiri tegak hehe

Fadh Rahman said...

Alhamdulillah...segalanya selamat.

Anonymous said...

~yeah.. makcik da blk yeah (haha.. mcm la kenal sesangat aek..). apapun.. Alhamdulillah..
~comei la hang.. mak hang pon comeii.. ade iras2 la korang.. tp sket la, kang tak iras kang lain lak jd nya.. tu da kira hang tu anak org lain la pulak kang
~gambor ketiga tu yg paling menambat hati..comeiii

RaFFLeSiA MeRaH said...

iman mawaddah : x same ekk, dah rotate dah pun...ntah bila upload kat blog tetap gak nak terbaring...

akumasihdisini : yerrr...slmt sumernya...eh, baru ko muncul yerk..ko gi holiday ke mane selama ni?

shimahz : x per, nak anggap mak angkat pun boleh...pasal adik beradik x ramai, harus mak aku tu nak nganggap ko jadi anak dia, muehehehe...comei kan??

Anonymous said...

Dlm banyak2 gambar..gambar kucing2 tuh paling tak relavant dln N3 nie...lain ler kalau kucing2 tuh pun missing sbb pergi Mekah jugak..he.he.he..

achik said...

mmm seronoknya kak RM mak dah selamat balik... wah memancar2 bekas air zam2 tu hehehe...

RaFFLeSiA MeRaH said...

nbk466 : takper lerr, nak gtau gak kucing tu dah kembali ke umah, muehehehe...mak ader balik, dia pun ikut balik...

achik : sonok, memang sonok...org kata mula beli jer memancar, pehtu nanti jadi kusam gak...x tau laa, kita tgk jer yerk...

Masy said...

sedekah laa sket gelang-gelangan mekah kat org, kak.. meh bsedekah hihihihi

Mysha Annys said...

hi raff...

alhamdulilah mak ko dah selamat sampai ke tahahair...wah meriah la ko dapat ole2 dari mekah...meh bagi aku sket...

RaFFLeSiA MeRaH said...

masy : hehehehe...tu la, nak gak sedekah, tapi barang dia sumer dah antor balik kg...

mysha : meriah la jugak, nak pulak dpt benda dari mekah, x emas pun cam emas jerr...nak bagi gak, tapi susah ler skit, barang sumer dah antor balik kg...kurma pun lupa nak bwk byk...

Sunan_Jati said...

wah tahniah... heheheh///
tahniah... hehehehehhe!

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah....

pekan said...

sakit hati aku upload gambar kat blog nie, tak pernah nyer keluar..

sudahnyer, tak yah letak gambar..

RaFFLeSiA MeRaH said...

sunan jati : time kacihhh...

13may : haáh...syukur sesgt...

pisces : pulak dah...same lah, smlm sampai ke ptg baru leh upload, tension jer sejak 2 menjak ni...intenet lum pulih lagi kot...

HAPPYIRFA said...

hai kak rm..
dlm byk sobinier dr mekah tu ada tak nama irfa?gurau jer.
syukurlah mak akak selamat balik.

RaFFLeSiA MeRaH said...

happyirfa : hehehehe...ader kot, tang inai mekah tu...nak?? kotlah nak berinai lagi sekali kerr...

ZaKiN said...

uiksss.. emak dah balik erk.. Woitt.. org gambor ngan emak siap peluk2 nih skema jer.. muhhahahha..

RaFFLeSiA MeRaH said...

maniq kayangan : oooiii, berpeluk masa memula jumpa mak aku, tah maner cameraman aku ilang masa tuhhh, muehehehe....