16 November 2006

Dah Hilang Tak Tau Ke Maner.....Sedihnyerr...


Tajuk aku nyer entry tu pun dah mcm gempak sesgt kan?? citer nyer camni…korg yg selalu lawat blog aku maybe penah baca satu entry bab citer sedih aku, sesape yg x sempat masuk entry tu aku citer la semula…awal pose ri tu aku dianugerahkan tuhan (cewaaahhhh…) 3 ekor kucing…tak tahu sape tuan kucing2 tu…sekor ibu kucing putih mata kaler biru (lawa), pehtu 2 ekor anak kucing, sekor kaler putih bersih, sekor kaler kuning, skrg dah umur dekat 3 bulan la kot…dah besar dah pun anak2 kucing tu…comel2 sumernye, kucing tu aku rasa jenis kacuk, ibu dia bulu biasa, tapi bapak dia bulu panjang kot…lain la dari rupa kucing kat kampung tuh…memang lain benor laa, ni kira kategori kucing yg comel laa, yg mcm kat majalah2 tu…

Skrg ni dah jadi cam rutin harian aku lak, pepagi sebelum aku gi keje aku bagi kucing tu mkn, nasi + whiskas dlm tin tu…takpun auntie tangga bwh umah aku tu bagi dia mkn ikan goreng ngan nasi (dlm hati aku, jgn dia bagi ba alif ba ya sudah laa…) tapi aku rasa memang jelas ikan goreng dia bagi tuhhh…aku dah bagi mkn dia, aku kemas kat luar tuh. pastu lak aku balik keje pun aku wat keje yg same…walaupun aku penat tapi aku sonok sgt bila tgk kucing2 tu hepi, yerlaa…sekurang2 nyer ader org prihatin kat dia…tapi korang tau, kucing ni pandai, dia x nak susahkan aku agaknyer…tetiap mlm ngan tetiap pagi aku akan bentang paper kat tepi koridor aku tuhh, pastu kalau dia nak buang air kecik ke air besor ke, memang dia buang kat atas paper tu laa, takder dia nak buang merata tempat…bila aku nak buang kertas tu pun senang, takyah nak cuci2 lagi tempat tu, aku just bungkus masuk plastik jerkkk…tu wat aku sayang tul ngan kucing tuuu, ibu dia memang tak penah lah membuang kat atas, memang dia akan turun bwh…korang tau lah aku nyer umah tingkat 4, memang susah kalau nak bela kucing pun…tapi tu laa, skrg ni jer laa kot, sementara anak2 kucing tu lum pandai ikut ibu dia turun bwh, boleh la aku jaga, kalau dah pandai merayau ke bawah, memang x jumpa dah kot aku ngan kucing2 tuhhh…

Nak jadikan cerita aku balik keje ptg smlm, aku naik2 atas tgk ibu kucing tu mengiau x tentu arah…tapi memang biasa pun kucing ni omeh skit…tak renti mengiau, kekdg aku naik rimas, dah bagi mkn pun omeh, x bagi mkn ape tah lagi…pastu aku tgk kejap dia naik tangga, kejap dia turun tangga…pastu aku tgk anak dia sekor pun takder, dlm hati aku agaknyer auntie bwh tangga umah aku tu kot bwk masuk umah dia…tapi rasa x penah pun dia masuk umah auntie tu…kucing tu pandai, kalau dia duk depan umah auntie tu memang x berani dia masuk umah walaupun pintu terbukak…tapi kalau umah aku memang dah jadi playground dia dah kat ruang tamu umah aku tuuu, hehehehe…memang tetiap mlm aku bagi chan kucing tu bersantai kat depan tv umah aku tuuu…biarlah, sian kat kucing tu duk luar jer dari pagi sampai ptg, aku nak bagi dia rasa hidup berlindung cam kucing2 lain gak…uhuhuhukkk, sedih lak aku…tapi korang tau, selama aku bwk kucing tu masuk umah, memang dia main pun kat area ruang tamu tu jer laa, takder dia nak merayau ke dapur ke, ke bilik tido aku ker, memang x penah…baik sesangatlah kucing tu…betul korang…kalau ader sesaper berminat kat kucing2 ni, yg betul2 nak jaga dia, aku rasa aku leh bagi…tapi x tahu la yerk, aku cam dah syg la kat kucing tuuu…hehehehe...bila dia dah letih main kan, tetiba terlepek jer dia tido atas karpet depan tv aku...korg dpt bygkan x? comeinyerr.....hehehehe...

Eh…melalut lak citer aku nihhh…sambung citer td, bila aku tgk ibu kucing tu cam x tentu arah, dlm hati aku kata, mesti anak dia ilang ni, dah jenuh aku panggil anak2 kucing2 tu, x der kuar2 gak, kot la duk sembunyi kat pasu2 bunga akak kat tangga atas aku tuhh…pastu aku masuk umah, jap lagi aku nak gi tanyer auntie tu pulak…dah tgh kecoh2 tu, bf aku ni pulak duk tipon, hishhh, time aku tgh kelam kabut camtu, time tu la dia nak tipon pun…ingat maleh nak jwb, tapi kang dia kata ape lak…nasib lerrr aku layan dia nak x nak jerr, ati aku ingat kucing2 tu ilang la korang…..x leh fokus, x leh fokus…wakakakaka, ni ayat bf aku mlm td, x larat aku nak gelak…(citer len kali yerk…ni nak citer pasal kucing jer), dah abih engage, aku turun gi umah auntie, aku tanyer dia….

Aku : auntie, anak kucing tu dah ilang la auntie…
Auntie : ayaaa…mana peginyer haa?? manyak kesian la ibu kucing nih…
Aku : auntie balik kul bape td?
Auntie : kul 6 lebih laa….tapi tgk ibu kucing tu jer yg ada…
Uncle : saya tgk dlm kul 5 td anak kucing tu ada lagi maaa…
Aku : laa…ye ker, baru ilanglah kalau camtu…
Auntie : manyak syg la kucing tu sumer baik2…sapa yg berani amik maaa…
Aku : tak tau la auntie, takper la…nanti saya tanyer org depan umah saya tu...
Auntie : ooo…itu indon ya…haáh, tanyer dia, takut diorg buang kucing tu pulak …

Pastu aku naik atas, duk msg adik aku citer kat dia, kucing aku dah ilang, dlm hati aku memang sedih betul laa…memang aku terasa sgt la kucing tu dah x der, pasni memang aku nangis nyer laa…masa tu pun aku dah sebak sgt2…pehtu aku dengar kecoh2 lak luar pintu umah aku tuuu…tgk2 auntie ngan akak kat atas tu duk mengadap anak2 kucing tu tgh menetek ibu dia….fuhhhh, lega aku…

Aku : haa…ader lak, mane dia pegi auntie??
Akak : akak bwk masuk umah akak ptg td, akak kesian tgk dia kat luar masa ujan tadi,
akak masuk kan dlm sangkar pehtu akak selimut bg dia tido.
Aku : laa…ye ker, jenuh sy ngan auntie ni duk cari…ingat dah ilang
Auntie : haáh…biasa balik keje mesti ader 3 ekor duk kat luar ni…
Aku : sib baik x gi tanyer org depan ni…

Memasing sumer gelak hepi, kekekekekeke…aku msg adik aku, kata kucing tu dah ader balik…hepi sesgt…adik aku jwb ape…ko ni kecoh jer la lebih….(wakakakaka…) pagi tadi masa aku kemas kat luar tu, aku tgk auntie kat bwh tu dgn pakai baju tido duk bwk nasi kat kucing tu, tgk aku dah bagi dulu, hehehehe…sian auntie tu, takpela, ptg nanti aku biar auntie tu pulak bagi mkn, hehehehe…best, best…aku suker…harap2 kucing tu x ilang lagi, kalau dak takat aku tgk gambar diorg jer laa…korg nak tau, kodak lebih dari aku tunang ri tu aku amik gambor kucing tu…hehehehe, yg lagi best, akak kat atas tu siap amik gambar kucing tu pakai kamera video lagi tuh…tapi tu laa, dia kata kalau dia x der kucing dia leh jer jaga…tapi kucing dia dah ader 2 ekor, garang lak tuuuu, x berani dia nak bwk kucing tu masuk umah kalau x masuk sangkar…so, tu la citer pasal kucing2 aku tuhhh….kesimpulannya aku, auntie tu ngan akak kat atas tu memang suker kucing and memang syg ngan kucing2 tuhh…hehehehe….sekian utk entry aku kali ni…

20 comments:

edyan7 said...

ish..sh..ish.. sadis tul! nasib baik jumpa balik.. tak de name ke kucing2 comel tu? bila nak post gambo kucing2 tu..!! tak sabar nak tgk..

dulu ada kucing siam sesat kat umah sewa...akak serumah tu boleh bawak gi keje pulak... sian tuan dia cari..balik tu dia pulangkan balik! heheh

RaFFLeSiA MeRaH said...

edyan7 : name ekk...panggil putih ngan kuning jer...x reti la nak letak name glamer2 ni...hehehehe...leh lak bwk gi opis yerk, x memasal lak duk bau best kat opis tuhh...

nanti la dah siap gambor tu nanti, letak kat sini yerk...sabor...

Anonymous said...

sayang tul ko ngan kucing2 tu..aku pun suka kucing, tp malas la part kencing berak tu..tp tgkla bila bebudak ni dah besar plus kitorang dah pindah umah besar..

akumasihdisini said...

kucing...? aku nama jer lelaki...tapi aku geli nak pegang kucing...nampak jer kucing aku dah ready nak halau...aku geli klau kucing tue gesel kat kaki aku...masa aku sekolah dulu...masa tgh belajar...tertiba aku tersepak meja...terangkat meja tue...sbbnya...ada kucing gesel badan dia kat kaki aku...tue yang terangkat meja bila aku angkat kaki aku sbb terkejut...satu kelas gelak kat aku...sejak tue...semua member tau aku geli ngan kucing...geli tau bukan takut...!

13may said...

sayang betoi kat kucing dia...nanti boleh jadik CatWoman..meow meow meow!!! hehhe..

MaNiQ KaYaNgaN said...

Entri ko sokmo panjang.. naik juling gak aku baca.. Weii.. aku suka betol entri sadis nih.. Sebab akulah salah satu manusia yang penyayang.. sama cam ko hohoho..

Aku penah alami kucing mintak makan depan rumah... aku bela elok2.. tapi sedihnya.. sekarang dah takde.. aku agak dia dah mati.. 5 bulan tak nampak..

Yerlah tgk pon macam dah tua.. iskk..isk.. ko bela lah udang plak macam aku.. musti tak sunyi.. siap kasi makan suap2 lagi.. hohoho..

RaFFLeSiA MeRaH said...

MAMA SINGA : memang aku suker kucing punnn....suker bangattttt...hehehe..

AKUMASIH DISINI : wakakaka...aku x penah dengau org cam nko nih, lelaki x suke kucing aku biasa la dengau...yg geli kucing kira 1stime la aku jumpa...muehehehe...

13MAY : jadi catwomen ehhhh?? leh gak kalau leh jadi...catwomen leh terbang2 x? kihkihkih...

MANIQ : elleeehhh, ko ingat ko nyer entry sumernyer pendek, boleh blaaaahhh la nko...hehehehe, harap2 kucing aku x senasib cam kucing nko jumpe tuhhh...aku harap dia x kan lari dari hidup aku, muehehehe....

Syikin said...

salam,

banyak pahala RM ni..eloklah buat baik ngan kucing2 tu..

betullah, kalau kita dah sayang sesuatu, mmg kecoh kalau lesap kejap wlwpun ia seekor binatangkan..

RaFFLeSiA MeRaH said...

kak syikin : memang kalau boleh kita nak tambah pahala jer masa kita hidup ni...tapi apepun memang RM ikhlas nak jaga kucing2 tuuu...

Pisces said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Pisces said...

dulu masa sekolah, suka jaga kucing.. pernah bawak balik kucing dari pasar.. sian dia org buang dlm kotak, comel warna putih..

sekang dah keje, tak der masa sgt nak jaga.. ader jugak 3-4 ekor kat rumah tue.. dah besar2, bagi makan jer la.. tapi masa buat 'bisnes' kat dlm rumah tu yg tak tahan tue.. abis la mak nyer karpet & kusyen.. pastu asik beranak jerk la.. tak larat woo.. sekali kuar 3-4 ekor..

tp kucing ni ikut jugak.. kalau makan friskies tu mmg bulu dia cantik, kalau bagi makan berminyak tu, bulu dia akan gugur.. tapi kucing2 kat rumah nie, kalau bab makan, standard macam org kaya.. masyallah.. tinggi sungguh.. nak makan frieskies jerk.. wiskas tak nak.. hampehh...

happyirfa said...

mak aih..sakan kak RM citer psl kucing ..saya siap buleh imagine akak balik keje dgn gelabahnya cari kucing tak jumpa..sib baik jumpa kalau idak mau tak berupdate
blog akak sbb berkabung(sori gurau jer)anyway saya respek akak sbb saya suka kucing gitu2 jer tp tak penah bg kucing masuk umah saya sbb org kata ada budak tak sesuai bela kucing sbb bulu dia tu buleh bawak penyakit.betul ker?

RaFFLeSiA MeRaH said...

pisces : haáh, org kata pun camtu, mkn frieskies ngan whiskas bulu jadi cantik kalau nak bandingkan dgn yg mkn nasi ngan ikan goreng tuhhh....

happyirfa : tul tu, budak kecik x elok sgt main kucing, bulu dia tu leh jadikan budak lelah ke aper, nak pulak kalau mak atau ayah dia ader penyakit asma...lagi bahaya...

Anonymous said...

kalu spesis selain kucing RM suka tak?singa,harimau kumbang..

RaFFLeSiA MeRaH said...

razlizahazleen : tak sukerrrr arrrrr melainkan kucing....lagi2 yg ko sebut tu, wat perut aku kecut jer dahhhh....

Sunan_Jati said...

sayang betoi kat kucing dia...nanti boleh jadik CatWoman..meow meow meow!!! hehhe.. ayat20x! jaga20x! nanti kalu hang jadi cat women 13mei mesti nak jadi batman nie ngeheheh,,,

Purpleheart said...

memang sedih kalo kucing ilang.. masa dulu kucing sayang ilang, tiap2 malam berdoa supaya kucing tu pandai cari jalan balik..

lepas 2 minggu, dia pun balik.. hepi tak terkata.. rasa tak nak lepas peluk kucing tu..

sabar ek rm..

Anonymous said...

sedih citer ko tu .....nasib baik dah jumpa. Kalu betul2 ilang, cian ko kan......ko x nak bela kucing2 tu betul2 ke? x sabar nak tengok gambo kucing2 tu......

RaFFLeSiA MeRaH said...

susun_jati : wakakakaka...13may nak jadi batman eekk? kalau camtu x naklah jadi catwomen, nak jadi superwomen la best...baru sesuai ngan batman, muehehehehe...

purpleheart: ye ker...tu la kan, tuhan tu maha berkuasa, kejap jer dia nak hilangkan, kejap jer dia nak jumpakan balik...bila dah ilang tu, terasa sgt diri ni bukan penyabar...

achik said...

suka la tgk org suka kucing nih... cam comel je... saya ngan kucing gitu2 je.. tp adik saya sayang giler ngan kucing.. siap tidokan dlm buaian lagi... tapi dolu2 la skang dah xbela kucing dah ;p

ps: loncat2 blog sampai ke sini... salam kenalan :)