03 October 2006

Kisah Yang Menyayat Hati...Menyentuh Hati...

Aduiii…ngantuk bebenor mata aku ni, nak menaip pun cam mamai jer, rasa cam nak terlelap sgt2 dah..pagi tadi pun nyaris terbabas subuh, pas sahur aku leh tido balik, tu lah padahnyer wat perangai camtu, sib baik ler aku ni bukan jenis duk berejam dlm bilik air…x sampai 10 minit aku dah siap mandi, melainkan kalau termasuk pelaburan sekali ler, lebih ler skit minit tu di amik… Ngantuk aku ni bukan pasal bergayut memalam ker, mengaji memalam ker, smbhyg tahajud memlm ker…kalau sbb tu besar pahala aku dpt bulan2 pose ni kan?? hishhh…mlm td pun sempat baca 2 muka surat jer quran, masuk muka surat ke 3 mata dah mula mengecik, ader iblis gak bulan2 pose ni ekk?? Sebenarnya mlm td lepas kul 12 mlm ingat nak tido dah…tapi sesape yg tinggal kat area kl ni, mesti korg sedar dlm kul 12 lebih cuaca x ok, ujan lebat dengan angin kencang melanda ibu negara..masa tu aku baru jer nak letak kepala kat bantal, tetiba dengar satu bunyi kuat, ingatkan aper..jenguk2 kat tingkap pokok kat bwh mcm nak tumbang jer ditiup angin, dengan ujan yg lebat sgt2…hishhh, naik gerun aku tgk cuaca mlm tadi…

Tetiba, kepala otak aku terpikir pada satu makhluk tuhan, korang nak tahu?? Sekor kucing putih ekor panjang, mata kaler biru yg ader anak baru celik mata nak tgk dunia…sekor kaler putih ikut kaler ibu dia, sekor lagi kaler kuning (gomoknyerrrr, gebu jer bulu diorg ni…kalau korg nak tahu aku ni memang peminat kucing no.1) Kucing2 tu ader kat luar umah aku…duk kat depan pintu jiran depan umah aku…akak tu pun suka kucing gak…tapi dia dah ader 2 ekor kucing sendiri, so memang takder niat nak bela pun..tapi tu laa, bagus akak ni…siap buatkan tempat utk anak2 kucing tu tido walaupun lokasinyer cuma kat luar rumah…tapi bolehla kucing tu nak berteduh, nak berlindung dari kesejukan…jiran2 aku ni walaupun bukan jenis peramah maner, tapi kebanyakannya ader perikemanusiaan dan perikebinatangan (muehehehe…ader ke word tu dlm kamus ekk) uncle cina kat bwh umah aku tu pun samer…selalu aku tgk bagi kucing putih tu mkn friskies, sonok aku tgk diorg layan kucing tu baik2, melainkan sorg jiran kat tangga pertama umah aku, hishhh...cukup tak suker, sib baik ri tu x bergaduh besar pasal paip air (ahhhhh, x nak citerlah pasal org camtu, buat sakit ati, buat sakit jiwa) okla, citer pasal kucing tu lagi baik, dan selama 3 hari aku dah balik umah aku (minggu lepas seminggu aku menginap umah adik aku), selama tu ler aku selalu bwk kucing putih tu masuk umah, sajer nak bermanja ngan dia…hehehehe…kalau kat kampung memang aku suka main ngan 5 ekor kucing yg mak aku pelihara, ari tu masa mak aku tido umah aku, dia ader gak ckp, kalau betul kucing2 ni x der tuan dia mcm nak bwk balik kg ujung minggu ni…heheheh (aku setuju, aku sokong sesgt…moga2 impian mak aku tercapai gak nak pelihara kucing2 tu…)

Ok2…sambung citer mlm td, bila aku teringat kat kucing putih tu cecepat aku bukak pintu depan, aku tgk kucing putih tu dah ader kat depan pintu umah aku, simen kat luar tu pun aku tgk dah basah ngan air ujan, yerlaa…korg bayangkan lah kalau dah ujan selebat tu ditambah ngan angin kencang, mahunyer tak basah sumer tempat…cecepat aku jenguk kotak tempat anak2 kucing tu tidor…siannyerrrrr, dah basah rupenyer tempat diorg tuuu…(sori yerr…aku tgh sebak sambil menaip ni, sob sob…aku nak nangis, dah bergenang air mata aku…camner nak cover ni, nanti org nampak aku nangis, kata aku putus cinta lak, heheheh….) pastu bila aku nampak kucing2 tu memang aku x sampai hati nak biarkan diorg basah, aku amik kucing2 tu bwk masuk umah aku…nak letak kat ruang tamu, nanti member sebelah nampak kang x puas hati pulak diorg, pikir2 balik baik aku bwk masuk bilik, time nak masuk bilik, member sebelah nak masuk bilik air…aku wat tak tahu jerr…lantak lerrr, janji aku nak selamatkan kucing2 tu…dah masuk bilik ape aku nak buat ngan kucing ni ekk? haa…aku dpt satu idea, rak kain plastik yg 3 tingkat dlm bilik aku tu, aku kosongkan bahagian bwh sekali, aku alas ngan kain…pastu aku letakkan kucing2 tu dlm rak tu (sambil aku kesat2 badan kucing tu yg dah basah ngan air hujan) comel jer anak2 kucing tu menetek ibu dia…sambil aku tgk, sambil aku nangis…memang aku ni jenis sensitif tgk kucing terbiar camtu…dlm kul 2 lebih ujan pun dah reda…ibu kucing tu pun cam dah boring, mungkin x biasa kot… takut nanti x pasal2 dia nak membuang kang satu hal pulak, dahlah pintu depan bertutup, maner la dia pandai nak bukak pintu umah, muehehehe…aku jenguk kat tingkap umah aku, ujan pun dah berenti, aku cari kotak kat bwh katil aku (kotak tu dah siap balut ngan wrapping paper lagi…lawa, kalau korg tgk cam kotak hadiah tu…) aku alas ngan kain, aku angkat anak2 kucing tu…bwk kuar umah aku…emmm…siannyerr, tapi aku terpaksa jugak kuarkan diorg…pagi tadi aku tgk elok jer kucing tu tido dlm kotak aku hadiahkan kat diorg tuuu…moga2 tuhan lindungi kucing2 tuuu sumer…amin….

15 comments:

elly said...

RM : sob..sob...sob..sob..aku sedih kat kucing tu..terharu aku baca...aku pun selalu bg kucing kat umah aku tu makan....walau pun tuan dia ada..kucing2 tu still suka mengendeng kat umah kitaorg...bagus la ko ada sifat mcm tu...penyayang ropenye ko ni...

p/s : si MK dah meraung2 tak leh masuk blog ko...

edyan7 said...

siannya... baik awak eh... org baik ngan kucing ni berkat hidup dia...kucing memang haiwan yg cuddly! Btw, nama kcing saya Chucky...hehehhe.. tp betina... huhuhu

PuteriSatu said...

muahahaha....ko memang..klu ngan kuching...sehidup semati ler...mueheheheh...ibarat makan sepinggan tidur sebantal ler....

RaFFLeSiA MeRaH said...

elly : ko pun turut ikut nangis gak ekk?? tu laa...aku memang sian kat kucing terbiar camtu..x leh tgk, ader sekali tu kucing mati kat parking umah aku kena ujan pun aku leh nangis...

edyan7 : insyallah, harap2 berkat hidup ni, comelnyer name chucky...

puterisatu : eh...dah aku suker kucing, nak wat camner, memang dari kecik pun kucing suke tido kat bantal aku, ko tu jer suke sepak time kucing tido kat kaki ko...sob sob sob...

Arena said...

errrr.. aku taklah suka kucing tak jugak tak suke.. takde perasaan gitu..kalau dah kena ujan tu probably aku tolong ler sikit2.. hahahhaha..sis, my new url as belows.

Anonymous said...

Ko ni mmg berperikemanusiaan dan berperikebinatangan (aku pinjam perkataan ko tu, jgn marah)Bagusla ko ade sikap semulia tu. Moga Allah beri pahala dan ganjaran atas kebaikan ko. Moga ianya berterusan...
rinde JB

EdRyNA said...

mak aku ckp sapa tolong binatang murah rezeki..baik ko nak tolong kucing2 tu..aku ni jenis biasa je dgn kucing..klu nmpk kucing tu dlm kesusahan sedih gaklah tolong takat yg mampu...tapi tak nangis kot..hehehehe

Syikin said...

salam,

akak pun nak nangis baca ntri kucing ni..banyak pahala RM..insyaAllah, binatang yg kita tolong pun akan jadi saksi kebaikan kita di akhirat nanti..

eh, betullah, kat rmh akak pun tgh malam tu tiba2 angin kuat, berbunyi plak tu, dahlah rmh akak mengadap bukit..seram pun ya, sbb tak pernah kena camtu kat area rmh akak ni. lepas tu hujan siap ngan guruh sekali. akak standby aje ngan torchlight n lilin sbbnya rmh akak ni senang blackout..

Purpleheart said...

alaa ciannyaa.. mesti sejuk giler anak-anak kucing tu.. grrrrr.. tulun! tulun! aku kesejukan nie.. huaaa.. sedihnya rasa..

Masa kucing su luka ari tu siap bubuh minyak kelapa lagi..balut dengan pembalut takut luka dia kena kuman.. sekarang ni dah melompat ligat!

mysha said...

uikss..aku tabik spring 8 kali kat ko la awek..ko nie memang berjiwa halus gak yek...ada sifat sanubari gitu...alhamdulilah..sejuk perut mak ko ngandungkan ko..aku rasa walaupun ko tak dengau atau tak tau..mungkin kucing2 tu amatlah berterima kasih kat ko...mana tau mungkin bila ko tolong kucen2 nie doakan ko sekali kat akhirat kan..kan....alhamdulilah...aminnn...

bakalibu said...

sian kat kucing2 tu kan...nasib lah raff sudi tolong dia...org kata org yg suka kucing nie seorg yg penyayang n berjiwa halus...

ada sorg adik ipar ummi tu cukup suka dgn kucing...pendek kata tidu kucing mkn kucing mandi pun kucing temankan...

klu ummi balik sibuk dia ajak ummi gi umah kwn ummi yg bela 8 ekor kucing yg bulu kembang lawa2 tu...

kucing mati pun sampai seminngu dia duk bersedih...sama lah kot dgn Raff nie..hehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

arena : x minat kucing x per, tapi jgn aniaya kucing cukuplaa...kan...

rinde jb : insyaallah, moga2 kebaikan aku dibalas kebaikan jugak...

edryna : alhamdulillah, murah rezeki aku...hehehe..

syikin : waaaaaa....tu laa, sedih sesgt bila ingat balik, smlm balik keje tgk kucing tu tido dlm kotak tu, rasa cam x nak tinggalkan jer, tapi terpaksa gak tido umah adik RM mlm td...sib baik x der ujan ribut dah mlm td...

purpleheart : haa...tu la, ciankan..same la cam RM gak, time kucing luka, mesti cari minyak, bubuh kat luka dia...

mysha : haa...memang diorg terima kasih kat aku pun, kalau diorg ader fikiran, silap2 bagi hadiah besor2 kat aku ni, nak balas budi akuuuuu...muehehehe....

ummi : samelah perangai adik ipar ummi tu cam RM gak...memang camtu ler pun RM ni...dulu2 tido ngan kucing, kalau kucing tu x dtg, siap pegi amik lagi...muehehehe...

Anonymous said...

terharu saya baca..ada gak manusia yg baik cam RM..tabik spring toing..toing..kat RM.walaupon sy tak suka kucing,tapi sy masih berperikebinatangan..(org dbp tak marah ke guna perkataan ni?)

RaFFLeSiA MeRaH said...

razlizahazleen : tima kasih sbb tabik spring kat kita...memang dah dijadikan ader sifat cenggini dari dulu lagi...kalau duk umah bwh, dah 10 ekor kucing dah RM jaga gamaknyer...mueheheh...silap2 leh buat zoo kucing...

MaNiQ KaYaNgaN said...

oooo..aku tau dah napa tak leh masuk blog ko.. "PERIKEBINATANGAN" itu ler penyebabnya.. aku kan kejer kat tempat yang baik2 budi pekerti bab tue di banned nya blog ko atas ayat secupit itu... nguaehh.. wakaka..!!