20 September 2006

Tahniah...Tahniah....

Tahniah!! Tahniah!! Minggu lepas memang ucapan ni lah yg terbanyak aku terima dari kengkwn aku, dari kengkwn chat aku. Korang jangan sangka aku naik pangkat pulak kot, hishhh…jauh ler lagi aku ni nak pangkat kalau dah ari2 duk berchatting, hari2 duk berblogger…saper nak bagi naik pangkat weiii….rasanyer kedudukan keje aku skrg ni masih di tahap lame, masih di kedudukan asal aku, walaupun Jabatan dah penah bagi penghargaan pada keje aku skrg ni..tapi nak naik pangkat camner kalau satu peksa pun lum penah aku pegi, wakakaka…tiap kali nak isi borang peksa jer, korg tahu? Mesti time tu laa dah tarikh tutup.. Korang mesti kata aku ni lembap kan?? yerlaa…dah tahu tarikh tutup nak dekat x reti2 nak isi borang awal2 ker?? kekekeke…apepun memang aku ni pelupa, lalai, kurang prihatin, bab2 nak tambah gaji ni, aku lembap skit…nak kata gaji aku dah berlebih, dah melambak, memang takder nyerlaa, kekdg cukup2 mkn jer pun…berlagak ker aku ni ekk?? tahla, mak aku selalu pesan kat aku bersyukur dengan aper yg ader skrg, tu pasal aku x kisah sgt nak lulus peksa ni untuk naik gaji ni…tapi tahun depan insyallah mesti nak pegi peksa PTK tu jugak…kalau aku lupa, sesaper yg keje ngan gomen tu, please2 la ingatkan aku ekk…cam si Maniq Kayangan tu aku rasa dia keje ngan gomen…(tul tak MK??)

Maiza Azrina (member chat kat johor)

Gtau kat SMS : askum…apsal ko diam jer, lame x nampak ko online kat ym? Ko bz ke skrg ni? sajer nak gtahu ko adik aku dah peknen 6 minggu, bih kurang ko jugak…
Reply kat YM : tahniah la…tak lame lagi ko dpt anak sedara...

Nozie (member chat kat subang)

Gtahu kat Skype : Pagi tadi adik aku gi chek doktor, aku dtg lambat ni sbb dia gi klinik dulu la, doktor kata dia dah peknen 6 minggu dah…
Reply kat Skype : ye ker…tahniah laaa…

Laili (member chat kat shah alam)

Gtahu kat SMS : Weiii…adik aku dah peknen, doktor kata dah 6 minggu…
Reply kat SMS : Ye ker…tahniah laa…patutlah duk diam jer dia skrg…

Linda (member chat kat johor)

Gtahu kat YM : Aku dtg masuk lewat ari ni, sbb adik aku gi jumpa doktor, period dah lewat, so…doktor dah sahkan dia peknen 6 minggu…
Reply kat YM : Oooo…ye ker…tahniah laa…jap lagi dpt anak buah la ko ekk…

Khairil (member chat kat seri kembangan)

Gtahu kat tipon : Awak…nak tahu citer adik sy?? adik sy dah peknen 6 minggu laa awk…
Reply kat tipon : Alhamdulillah, ye ker…tahniah laa….sy pun tumpang hepi

Suhaila (member dari sekolah rendah)

Gtahu kat tipon : Adik aku dah muntah2 skrg ni, dah 6 minggu dah doktor kata..
Reply kat tipon : Ye ker…alhamdulillah…tahniah laa…
Kak Ina (member satu rumah)

Gtahu kat umah : Kak ina…adik sy dah peknen 6 minggu dah doktor kata…
Reply kat umah : Ye ker…tahniah lah ckp kat dia…

Boypren Aku

Gtahu kat dlm keter : Abang…Adik ayang dah peknen 6 minggu dah doktor kata, tahun depan merasa la jadi mak sedara…(sambil sengih2…)
Reply kat dlm keter : Ye kerr….tahniah la kata kat adik ayang ekk…(sambil sengih2 gak)


Itula antara ucapan yg aku terima pasal berita adik aku peknen tuu, apepun aku memang hepi sesgt nak jadi mak sedara ni, yerlaa…sebelum ni memang x penah dlm hidup aku dpt anak buah sendiri…yg ader anak sepupu aku jerk…tu ler aku anggap mcm anak sedara betul aku, tapi tak samer gak kan…nak wat camner adik beradik tak ramai camni laa…org lain dah berpuluh2 anak sedara…aku ni dah umur 31 tahun sorg anak sedara pun lum dpt lagi…hehehehe…bukan aper, jodoh kitorg ni lambat skit, kan..emmm, doktor kata maybe bulan 5 baby tu lahir…aku doa2 moga2 sumernyer selamat…tapi kan? ari tu adik aku tanyer aku…ko nak kawin pas aku lahirkan baby ni ker, sebelum aku lahir kan baby ni?? muehehehehe…ngan muka seposen aku ni jwb aper…tah eekkk?? tapi yg pasti memang ko x kan boleh nak tolong camner aku tolong ko time kenduri kawin ko dulu…waaaaaaaaaaaaaa……aku terlewat kawin lerrr….(korang cuba bayangkan laa…time dia peknen, memang duk rehat jer la kan?? kalau dia dah ader baby pun, memang kelek anak jer laaa….) adehhhh, tapi kan, rasa2 cam nak bergambar ngan baby jerk dari duk bergambar ngan perut mak baby tu (mane comel, baby ke perut mak baby) muehehehehe……




16 comments:

Aku adalah aku said...

gambar ngan baby la comel...tapi kalau gambar ngan aku pon comel gak...hehehehe....skrg ni ko kira anak sedara...tahun2 akan dtg ko kira anak sendiri lak...aku lak tukang kira anak korang..wakakakak...

RaFFLeSiA MeRaH said...

elly : kurang asam keping tul ko elly...suka ati ko ler nak bilang anak saper pun...janji ko jgn salah bilang lak ekk...tapi kalau ko dah ader anak sendiri, memang tak terbilang dah ko...

Alinlai said...

tak pe korang kan kembar...puteri 1 dpt twins, refflesia dpt twins... dah 4 orang, lepas setahun dua dpt kembar lagi...lama-lama ramai la anak buah-buahan tu ke ke ke...

RaFFLeSiA MeRaH said...

alinlai : kekekeke, tul gak kan? kot dpt anak kembar 2, kalau dpt anak kembar 4, haru dibuatnyer...

Anonymous said...

anak kembar 4 snang la RM..bleh rehat 4 tahun takyah branak..hihi

RaFFLeSiA MeRaH said...

razlizahazleen : a'ah, kalau tak beranak, kalau terberanak gak, ape ke hal nyer...muehehehe....

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Tumpang lalu..
Seronok baca blog awak...
Selamat Berkenalan..

RaFFLeSiA MeRaH said...

wslm...sila2...nak lalu lalang pun boleh...hehehe, sonok ekk? thanks..selalu2 ler dtg sini yer...

RaFFLeSiA MeRaH said...

minnie : wslm...sila2...nak lalu lalang pun boleh...hehehe, sonok ekk? thanks..selalu2 ler dtg sini yer...

Anonymous said...

tahniah untuk adik RM (Puteri 1 ke?) InsyaAllah nanti dah kawin giliran RM plak...muahahhah

Puteri Satu said...

amboi ko...tak nak bergambar ngan aku ya...nak gambar ngan baby aku gak ya...mueheheh...janji ko bahagia...baby suka aar...lum kuar lagi dah ada orang nak gambar ngan dia..kan baby....muehehehhe

RaFFLeSiA MeRaH said...

mamarisyia : tima kasih MR, hehehe, tu ler...ikut turn la kan, saper kawin dulu dia la yg dulu dpt baby kan?? hehehehe...

puteri satu : eh...mesti lah aku nak bagi baby ko rasa tgk aku kawin, ko pun mesti nak bergaya ngan baju kebaya time tu kan?? masa tu leh la ko tumpangkan anak ko bergambor ngan kamera digital si jaggat tu...ko x nak?? x nak takper...kekekeke...

HAPPYIRFA said...

kak YM..tahniah nak dapat anak buah bulan 5 tahun depan..saya tahu nie bila baca blog kak puteri1 semalam..

RaFFLeSiA MeRaH said...

happyirfa : tima kasih byk2 kat member2 blog lak kali sumer ucap tahniah kat aku...tocher, tocher...

Mysha Annys said...

hehehehe..tahniah le..aku tambah lagik ucapan taniah untuk ko...

RaFFLeSiA MeRaH said...

mysha : haa...pandai pun komen kat blog aku ekk...pasni jgn memalu masuk sini tau...ko kan dah jadi family kat blog aku ni...muehehehe...