15 June 2010

KENANGAN BANJIR TAHUN 2007

ni la antara gambar2 banjir ujung tahun 2007
kalo sesape yg baru kenal sy & utk pengetahuan semua
masa ni la jugak sy dlm persiapan utk mendirikan umahttgga
sehinggakan majlis sy terpaksa ditangguh
cuma diadakan majlis akad nikah saja pd tarikh 23 Disember 2010
walaupun cuma di surau jurunikah sahaja majlis berlangsung
tp syukur semuanya berjln lancar pd waktu itu
majlis kenduri kami ditangguhkan ke tahun 2008
dlm bulan 2 ketika cuti raya cina
sy pun x tau camane keadaan banjir masa tu
sbb sy di kl, yg ade kat kg masa tu mak sy ajer
gambar ni pun sy dpt dlm facebook sekolah rendah sy dulu
kalau korang nk tau...
kat sekolah tu la org2 kg terpaksa berpindah
termasuklah mak sy...kesian kan
sy pun x boleh buat aper masa tu
nak balik pun x boleh jugak
ade jln haiway yg terputus disbbkan dinaiki air
skolah dorg pindah tu pun sebenarnya baru disiap dibina tinggi mcm tu
kalau x selama ni, sekolah tu cuma satu tingkat ajer
apepun semua yg berlaku kehendak tuhan
nak menguji keimanan kita
nak menyedarkan kita betapa besarnya kekuasaan tuhan
dan jugak nak menginsafkan diri kita
gambar rumah sy?? ohhh...gambarnya takde
sy pun masa balik kg, air dah makin surut
tp masih jugak perlukan bot utk sampai ke rumah
masa tu sy x terpikir pulak nak amik gambar
huhuhu...excited nak bernikah agaknyer masa tu
wekekekeke....

4 comments:

sI tEDI said...

aduhai!

susah betul kan kalau ad amajlis kahwin.

kalau dah buat persiapan lagi kasihan.

@yue said...

kenangan kawen gk ni kak kannn...hiksss

ija said...

owh saya ingat lagi banjir ni yg menyebabkan highway pun tenggelam..adik ipar saya yg nak bersalin tak dapat dihantar ke hosp. temerloh, so bersalin di HKL..tp mmg dasat la thn ni..bentong terletak di tgh2 kwsn yg tak banjir..tp mana2 rumah kat tepi sungai mmg dah "selamat"lah...

zino said...

semuga tak berulang banjir besar tu..