28 January 2010

CHAK DAH BERADA DI RUMAH TUAN BARU DIA MULAI MLM NI

ni lah dia rupa tuan baru CHAK
duk kat seremban
bekerja di Putrajaya
lebih teruja dgn spisis kucing
pagi td sy dah serahkan CHAK pada tuan barunyer
sedih sungguh sepanjang jln dlm kereta
rasanya bengkak mata sy menangis
kesian dgr suara CHAK dlm kotak
merayu2 mintak tolong jgn ape2 kan dia
sblum ni amatlah pendiam, susah nk dgr suara
tp bila diperlakukan begitu kedengaran jugak suara dia
sedihhhhh la sgt
sampaikan sy ketuk2 kotak tu nak suruh dia diam
kejap dia diam, lame2 dia bersuara lagi
dah la tunggu tuan baru CHAK tu sampai lmbat sgt
tersekat di kesesakan jlnraya katanya
makin lame sy tunggu makin sy x tahan sebak
kalo boleh sy nak serahkan CHAK cepat2
nampak x kepala CHAK?
kotak tupperware beras sy letak CHAK pagi td

kesiannya...tgk tu mata chak pandang sy
sy ckp kat suami sy
pasni sy x nak jaga kucing lagi dah
x tahan sy bila keadaan mcm ni
kalau sy nak jaga pun sy x kan serahkan pd org lain
sy nak jaga dia selama umur dia ade dan selama umur sy ada
tp kali ni keadaan memaksa utk sy buat mcm tu
maafkan ex tuan kamu ni ye CHAK


mlm td dia x balik
sy bayangkan dia faham ape yg akan berlaku pg esok
sy doa ajer pd tuhan moga dia balik
mujurlah jam 3 pagi sy bangun
dia dah ready baring atas kerusi dia
legaa hati sy
bila pikirkan sy akan berpisah dgn dia, sedihla pulak
tp redha kan ajer
mgkin ini utk kebahagiaan dan keselesaan dia jugak
td sms dgn tuan baru CHAK
alhamdulillah dia dah agak biasa dgn suasana baru
dah mula main nyorok2
dah mula mengekor gerak kaki tuan baru dia
legaaa dan terharu rasa hati
pandai dia berdikari dan membawa diri dia


time sblum gerak nak antar dia kpd tuan baru dia
sy bagi peluang utk dia tido atas tilam empuk sy
utk kali terakhir dia nak merasa puas2 di rumah sy
biarlah dia...
pasni nanti x tau bila dpt jumpa dgn CHAK lagi
insyallah satu hari nanti sy nak jugak ke sane
jenguk keadaan CHAK
tp masa tu nanti mgkin dia pun dah kurang kenal dgn kami
huhuhu...harap CHAK masih kenal
posing dgn CHAK
comeyy kan?

selama sy jaga CHAK
memang mudah, x byk ragam pun
sbb tu sy sedih bila berpisah dgn dia
dan jasa2 dia selama sy jaga dia pun sy x kan lupa
sy amik dia dulu pun dari org lain,
ade tujuan,
nak ilangkan cik t di rumah kami
sejak CHAK dtg sekor cik t pun x nampak
bukan cik t ajer yg x der, cicak pun dah kurang
besar jasa dia pada kami selama ni
apepun kami hargai sgt2 ape yg dia dah buat
mekasih chak....

ni la tempat dia menyorok kalo ade kucing2 jantan masuk umah
sedang elok jer badan dia baring kat situ
(abaikan semak samun bwh tu ok)

ni pulak kerusi tempat dia selalu tido
pagi2 kalau sy tgh gosok baju tepi kerusi tu
memang dia akan tgk jer sy gosok baju
dr mula sampai sudah
pastu dia tido sampailah sy kuar gi keje
membujur baring kat kerusi tu
skrg ni dah x der lagi dah chak sy tido kat situ
cuma kerusi biru je yg sy nampak
masa sy serahkan dia smlm
sy pesan kat tuan baru dia
JAGA LAH BAIK2 DIA NANTI YER
huhuhu....emosi sungguh entry sy kali ni

6 comments:

Koleksi Puteri Baju Kurung said...

woit sedih benor luahan hati ko tuh... aku pun bergenang airmata membacanya... lainkali jangan bela kucing la... nyampah!

puterikurekure said...

sedih la kak. saya pon ikut sedih tau. :(

nape akak serah chak kat orang lain? saya harap akak cepat2 ceria ek.

Purpleheart said...

ala sedihnya baca..

Diarihatiku1976 said...

sedih benor luahan hati ko tuh..
nape ko serah chak kat orang lain?

@yue said...

huhu sebakkk lagi...meleleh dh air mata ni..cover je nih...

aku tau sbb pe ko serah chak kt org len...moga ada rezki nanti kak...

Cikscarlet said...

sedihnyer...itu baru nak berpisah hidup, kalo berpisah mati hanya tuhan jer tau..bila kucing mati rasa hati macam nak luruh jer..berhari hari menangis..