28 August 2009

BERBUKA PUASA DI KAMPUNG HALAMAN

salam semua....
sy dah kembali semula ke alam blog...
tp x de la nak mengganas pun...
cuma sesekali ajer nak memunculkan diri...yerla...
takut semua org lupa lak kewujudan sy di alam blog ni kan...
so...pagi ni ade kesempatan skit...
sy cuba jugak utk update blog yg dh bersawang ni...
korg camane puasa thn ni?
mesti ade yg dah miss puasa kan? hehehe...
biasala kita kan kaum hawa....
oppss, ade gak kaum hawa yg puasa penuh kan...
tu kes lain dari yg lain....hehehe...
esok smpai 31 ogos ape aktiviti korg?
sy insyallah akan pulang ke kg halaman tercinta di phg...
utk tahun ni lum merasa lg berbuka puasa di sane...
insyallah, sok ptg sy akan merasa nikmat berbuka di kg sy...
mak sy kata dia niat nak buat majlis berbuka di kg mggu ni...
insyallah kalau diizinkan tuhan,
ahad ptg mlm isnin kitorg nk wat kenduri skit...
majlis berbuka combine sekali dgn tahlil arwah...
bila mak sy mesej tiba2 lak sy rasa sebak...
nak tau mesej mak sy camane??
MAK NI ALHAMDULILLAH TUHAN BAGI REZEKI
TAPI LANGSUNG X BUAT TAHLIL
UNTUK ARWAH MAK AYAH...
BUKAN X INGAT, TAK PERNAH LUPA PUN PADA DIORG...
part dia tulis TAK PERNAH LUPA PUN PADA DIORG tu la...
sy sebak sgt...terus bergenang airmata sy baca mesej mak sy tu...
x tau laa...mgkin sy rindu pada atuk ngan tokki sy...
kalau korg baca entry puterisatu aritu dia dah citer suasana
bulan puasa masa diorg masih ader lagi...seronok sgt....
tapi masa tu kitorg masih budak2 lg...
kalau lah skrg ni diorg masih ader....alangkah bahagianya....
melihat kepulangan cicit ngan cucu menantu diorg kan...
untuk arwah ayah sy juga, sy x pernah lupa...
walaupun sy x pernah menatap wajah arwah tp sy tau...
seblum arwah pergi beliau dh tau akan kewujudan sy dan puterisatu...
walaupun sekadar melihat perut mak sy yg semakin membesar...
tp mgkin disebabkan sy x pernah merasa kasih syg seorg ayah,
menjadikan sy lebih rapat dgn arwah atuk dgn arwah tokki...
mgkin ingatan sy lebih kepada mereka berbanding arwah ayah...
apepun diorg dah lame pergi...pergi yg x kan kembali....
yg dpt sy lakukan cuma sedekahkan ayat2 suci al-quran ajer pd mereka...
tu saje tanda ingatan sy pada diorg....

okla...cukup2 la sedih2 tu kan....
kita hepi2 kan diri pulak....
sy takat ni puasa alhamdulillah....penuh lagi...
sok lusa tak tau gak....
kalau puasa penuh ader isi, alhamdulillah syukurr...
tapi kalau penuh x der isi, tu kes bulan x betul la tuuu....
hehehehe....k la korg, sy nak sambung wat keje....
apepun sy nak ucapkan slmt berbuka puasa
dan selamat menyambut hari merdeka...

sape2 kat sini kena berbaris kat jln dato onn x?
hehehe...sy patutnya kena pegi...tapi sy engkar perintah...
tp sy ade alasan nak wat tahlil arwah, nak balik kg...
takkan sy nak batalkan pulak
semata-mata nak berdiri tepi jln takat 40 minit tu kan...
korg rasa berbaloi ke sy cancelkan tahlil arwah,
pastu duk berdiri 40 minit ajer? hehehe...renung2 kan la yer...





5 comments:

@yue said...

balik kg lg bestttt kak!!

suhaidamohaini said...

akak...moh kita blk kg...sehala la kita...hehehe

HappyIrfa said...

slmt berbuka bersama bonda.sya je belum lagi.camner ni?

Faizah_Haris said...

haiii dear....miss uuuuuu....selamat berpuasa

shiemz said...

past is past... teruskan kehidupan... blk kg mang best... x sabar ghase nak blk kg... lagik 2 minggu lg nak hbs pose... cepatnyer...

p/s: mana gambar cantik²? xde ker... hns....