19 June 2009

BATUK LAGI...

sy masih batukkkkkkk....
rasanya makin teruk pulak mlm td...
smpaikan asben sy suruh minum madu lebah...
yg sblum ni sy x penah telan....
huhuhu....sib baik lena tido sy mlm td....
dan pagi ni sy hentam lg madu 1 sudu....
akak ipar sy suggestkan sy campurkan madu dgn air limau nipis....
nantilah blk nanti sy beli limau nipis...
harap2 batuk sy makin ok....
sape2 ader petua utk kurangkan batuk...
sila2 la berkongsi petua dgn sy....
x tahan betul bila batuk....
teruk smpai sy rasa tekak sy pun dah luka...

9 comments:

ez said...

akak..kene bykan minum air suam byk2 tau..hehehe

nizza-abira said...

Alahai kak
memang musim skrg ni,
nizza pun tgh mengidap ni...
dah hampir seminggu rasa tak sihat...

nURmALa mAZLan said...

akak
sekarang cuaca x menentu
akak minum air suam banyak2 tau

CuTeMiUt78 said...

eemmm.. cuba minum kicap + perahan limau nipis.. minum sebelum tido.. insyallah. Madu pun ok gak.. amalkan selalu..

su said...

su dulu pon slalu batuk2! mcm2 petua dah cube last2 mkn antibiotik dr dr terus ilang! rajin2 mkn ubat tau!

hajarus said...

akak minum ais suam banyak2 yer... cuaca skang ni xmenentu.... semoga akak cepat sembuh....

AIN-NAAZ said...

Salam kak.. ada petua nie.. sebelom tido.. amek vicks sapukan pada tapak kaki pastu pakai stokin nak tido malam lepas sapu vicks tu ye...

puterikurekure said...

kakk!!!!!!!
pagi tadi tetiba teringat akak.
macam dah lama tak baca entri akak.
hehehe.

akak pi mana? lama nya tak update.
ni dah sehat ke?

Ena Qaisya said...

uwaaaaaaaaaaaa ena pun batuk tak baik2 lg.. ase dah cam luka tekak ni tp smacam minum ais sebab panas.. tak tahan huhuhuhu