17 March 2009

BEKAL SAYA UNTUK HARI INI

Ari ni sy tempek gmbr mknan lg...
dan ari ni jugak sy gi keje bwk bekal...
mlm td sy masak2 ajer...maklumla tgh diet...
ooo...asben sy pun turut berdiet kalau nk tau...
okla kan dh dua2 x mkn mlm...



ni la hasil microwave baru sy...
kalau nk tau ni percubaan yg kedua...
sy masak kul 6 pagi td...25 minit ajer....
sy dah siap mandi ikan sy dh masak dh...



tgk ajer la ye ikan sy ni....
bahagian kepala sy dpt...bahagian ekor asben sy punyer...
hehehehe...



ni lak asam rebus ikan....
skrg tgh belajar nk kurangkan masak lemak2 pakai santan...
kena cari resepi jap lagi ni...hikss...



nasi...byk tak sy mkn??
okla kan...mlm sy dah x mkn pun....
yg kaler gelap tu sambal sardin...hiksss...
terhitam pulak, sib baik lum hangus....

19 comments:

Intan and The Boys said...

cedapnye ikan stim...nak kak...nakkk!!!!!!!

mama wanie said...

emmm cedap cedap....sib baek mama dah makan..kalau tak mesti leleh jer air liur..ehee

:|: TinTa Kibod :|: said...

wah..pasni mkin rajin ye msk..
hy tekan button saje..:D

NONIE AZIZ said...

sedapnya masak ikan rebus masak asam tu...nnti bagi resepi RM...teringin la nak buat..

ILA said...

Uiii..dah resepi berebus2 pulak ye.Semoga berjaya:D
Riz, pncuci mulutnya mana??
mehh..aku bagi epal sbijik;)

RaFFLeSiA MeRaH said...

puterikure -->>>

meh la dtg kl, akak masak special utk mak buyong sorg ni...hehehe....

-----------------------------------

mama lieya -->>>

hehehe...tgh lapar nanti mama tgk la balik entry ni, mesti air liur tu leleh leleh...hehehe...

-----------------------------------

ayue -->>>

ínsyallah...takut rajinnyer cuma skrg ajer....lame2 nanti terus x tekan2 button...hehehe...

-----------------------------------

nonie aziz -->>>

alahaiii....takde byk bahan pun noni...cuma ikan + kunyit serbuk skit + asam keping + garam + cili padi tumbuk, tu jer...nak lagi sedap letaklah halia hiris2 skit...

-----------------------------------

RaFFLeSiA MeRaH said...

ila -->>>

oohhh...ader aku bwk epal sebijik, lupa nak snap gambar nyer...tp kalo ko nak bagi sebijik lagi, leh jugak....aku terima ajer....

-----------------------------------

Anonymous said...

camne berdiett..ader perubahan x

Diarihatiku1976 said...

wah.. teruja aku nak balik kl... agaknya bila balik sarapan ngan ko kat opis mesti ko dah kurus ekkk... 2 minggu tak nampak ni...
jeles aku ni,,,,,

RaFFLeSiA MeRaH said...

mamafif -->>>

lum ader perubahan, timbang2 mlm td x turun x naik...huhuhu...

-----------------------------------

myblog -->>>

wekekeke...antu ko...kalau ko nk tau, tang mane aku kurus?? tang jari aku ni kurus la, tang lain same ajoooorrkkkk.....

-----------------------------------

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

waa.. ramainye yg m'dietkan diri! leez & my 'sayang' pon dah lame 'banned' mkn mlm. he3..

antalya said...

pilihan menu yg sesuai utk diet..bagus bagus

Faizah_Haris said...

akakkk!!
adoiii dapppnyerrr.....ishk2 tangkap nangesssss laaa

cikceriacorner said...

mak oiii..bestnye kak..lapau la plak tetibe..hehhe

kasihlatifah78 said...

bagus..bagus.. teruskan usaha anda... hihihi... mak aku ada ckp ngan aku... dia kabo ko kembang btul skang.... dia ingat ko peknen...

Masy said...

waaaa rajinnye hehehe

CuTeMiUt78 said...

uish. masak steam ke tu.

Anonymous said...

saya juga tertipu pd..6/11/2010...dia orang buat promo di Giant Bt.Caves. Nampaknya modus operandi sama. My husband cukup marah dgn I kerana termakan tipu. According to my husband, barang-barang ini tak berkualiti, lambakan dari negara Cina dan kemudian ditempek macam-macam jenama dengan harga berganda-ganda. Cuba pergi ke Cash Converter, banyak orang jual balik barang-barang ini, masih tak berusik di dalam kotak. Apa kata kita sama-sama berjuang menentang aktiviti penipuan ini, supaya orang lain tidak menjadi mangsa macam kita.

Anonymous said...

haiiii...sory nye...saya pun nak kongsi pengalaman...smlm saya pergi ke tesco rawang..saje je jln2...tetiba srg mamat ni tanya...kak dh dpt cawan free..saya pun ckp free nape plak...dia ckp mmg drg nak bg free..so dia suh saya tulis nama kt resit free tu tetiba dia kuar kan kupon...bukak dan nampak la gambar 2 brg..induction cooker ngan penapis air...samalah cam yg dh terkena...kena beli 1 produk drg br dpt 2 brg tu...dia suh saya beli vakum paling murah la katanya..rm2348...hahahaha....siap blh byr 24bln la mcm2 la...saya memula dh mcm nak amik la..siap tunjuk demo nak guna camner dapur tu...mcm best jer...tp saya x penah dgr lagi jenama drg ni..electrofast...drg pun pancing la suami saya suh beli..katanya saya ni bertuah sbb syarikat drg hanya kuarkan 5 kad edisi terhad tuk dpt brg free camni...dan saya la org ke5 tu...huahuahua...lps tu..dgn bangganya suami saya ckp x pela dik..kalo ktrg teringin sgt nak pakai induction cooker ni...nnt abg beli yg single je tuk bini abg..x la mahal sgt...huhuhu..akhirnya ktrg blah je tinggalkan kupon tu dan g shopping kt dlm tesco tu...bila dh abis shoping yg klakonye ada plak pakcik yg dh terkena cam saya...dpt kupon edisi terhad dan org ke5...huahuahua...mana 1 betul daaa..td time saya dpt td ckp saya yg ke5..ni ada lg yg ke5..sian pakcik tu kalo dia terbeli brg2 tu...drg mmg pandai berlakon...siap kol office...padahal bkn kol pun..saje nak suh kita caye ape drg ckp...kuang3x...