12 January 2009

Percubaan Pertama Aku....



percubaan aku nk wat kuih serimuka...
bahan-bahannya...
beras pulut, santan, jus pandan...
gula, tepung gandum, tepung kastard...
skit garam...
konon2 buat ler 2 adunan...smgt ler kan...
ikut resepi kat intenet dlm masa sejam je dh msk...
tup2 dkt 3 jam x keras2 gak paler dia...
huhuhu....
utk adunan kedua tu terpaksa tambah tepung skit...
so....sejam jer dah masak...



ni arrr rupa adunan pertama...
menyekkkk jerrr....nyampahhh...



sib yg kedua n i jadi...tgk tuuu...
potong pun elok ajerrr...
tapi pulut kt bwh tu keras skit...
pasni kalo nk buat dh tau la camane kan....

15 comments:

Masy said...

ok laaa tu 1st time mmg biase la kalau x jadi. tp sy suke je klu atas tu lembik, nyam2

ayumkay said...

tahniah berjaya juga. semangat camtulah yang kita nak.. tidak mudah putus asa pasti akan berjaya.

nak skit kuih seri muka :)

[yAN!e][pUTraJAya] said...

ok la tu kak...
at least mencuba

bak cikit...hehhehe

(^_^)

::_Yanie Putrajaya_::


*********************************

antalya said...

wahh terer second trial dh berjaya

Purpleheart said...

Tahniah rm,
mula-mula buat biasala tak jadi. Yang penting jangan patah semangat untuk mencuba lagi. Kang bleh la hantar kat Seksyen 17 PJ.. hihihihi..

13may said...

waaaa....berseri serinya muka :D

NONIE AZIZ said...

Anak sy suka bangat makan ni...

sya said...

RM kalau nak elak yg warna hijau tu dr meresap ke dlm pulut supaya nampak cantik aje pulut tu berasing ngan yg hijau sebelum letak yg lapisan warna hijau tu bancuh sikit tepung ngan air dan sapukan atas pulut dan biarkan kering sikit baru dicurahkan yg warna hijau atasnya, jadi akan jadi cantik lapisan hijau dan putih berasing aje

Umie said...

okla tu 1st time try dah menjadi..kalau ade slack sesikit tu normal la kan..xpe,pasnih bole buat dgn lebih baik...nie pun dah ade gaya2 bole jual nie nnt...hiksss... kite nie jugak yg x penah menerai lg nih...hiksss

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

janji msuk mulut..ttp cedapp

YanDarwisy said...

Kak! Yan sukelah kuih tu...kuih faveret mak tu. Nak try buatlah...cam senang jer kan? kalau yan buat tah2 yg hijau mcm bubur.

CuTeMiUt78 said...

wah.. tahniah ler.. berjaya gak ko buat kuih serimuka tu.. first time cuba.. memang ler cam tak berapa jadi.. tapi bila dah modified skit.. mesti jadi kan..

ArELeEz said...

owhh,, rajinnyeeeeeee..

aNIe said...

Rafflesia...akak minat kuih serimuka...tapi tak rajin buat...rajin beli je...hahahah...malasnya mak budk ni...

splendid said...

It seems different countries, different cultures, we really can decide things in the same understanding of the difference!
nike shoes