03 December 2008

Korang Lak Camane??

sbb dah x tau ape nak update kan...
aku nak tanyer korg nyer rutin harian laa...
mane yg bujang ke yg dah kawin ke yg tgh tonang ke...
boleh ajer nak jwb...

rutin harian yg aku nak tau sgt ni...
start dr korg balik keje (betul2 sampai umah)...
ape aktiviti korg sampailah korg tido...
x pnjg pun kan...
lebih kurang dari kul 6 sampai kul 11 or 12 mlm...

okla, sblum nk tau rutin korg...
aku citer dulu rutin aku key...
sampai umah dlm pkl 5.45 pm - 6.00 pm..
kalau ader kain x basuh, masuk dlm mesin basuh...
sambil mesin berputar, aku prepare masak utk mkn mlm...
dlm pukul 7 kekdg dah siap masak...
kalau masakan tu rumit skit...
terlajak gak la sampai ke pkl 7.30...
so, kain pun dah siap basuh....
dlm kul 7.30 tu aku dah siap mandi...
pastu terus solat magrib...kalau rajin ngaji ler skit...hiks...
kul 8 sementara tunggu isyak...sidai kain...
sidai kain pun dlm rumah ajer...huhuhu...senang...
tapi kalau ader kain berendam yg aku kena guna tangan,
pjg la skit masa aku nak kena amik...
kurang2 kul 9 baru settle...
pastu acara menggosok baju...
aku skrg ni gosok baju ari2....
x larat nak gosok seminggu sekali...
dulu gosok baju sendiri jerrr...
skrg nak gosok baju utk 2 org...aduii...x laratnya...

mkn malam lak biasanya dlm pukul 8...
kalau suami balik keje lewat, jrg la masak...
so, gitu gini begitu begini...
kul 11 ke ataslah jugak tarik selimutnya...

okla...sila, sila, kengkwn....
x payah wat entry...jwb jer dkt komen tu...
ringkas n simple pun bolehhh...

** demam dah ok skit, mlm td tgh mlm jer panas badan,
pagi tadi pun ader gak rasa kepala berat, tapi dah ok dah...
cuma tekak jer yg x selesa...perit, sakit....
rasa mcm byk nor air liur dlm mulut ni...aduiiii....

17 comments:

ija said...

ok menarik gak ni..selalunya dlm kul 2 dh smp umah kalo takde meeting..
pastu mandi, solat bagai, kekadang tido..bangun kul 5, solat, basuh kain(guna mesin), masak..dlm kul 7 mkn..pas solat, jemur kain, basuh pinggan, periuk belanga bagai, wat keje sekolah, tgk tv, tdo..selalunya tido kul 10..sebab sok paginya bangun kul 5.30..

RaFFLeSiA MeRaH said...

IJA -->>>

sonoknyer jadi org bujanggggg....ape2 x yah nak tunggu suami...hiksss....

----------------------------------

NONIE AZIZ said...

hemmm best ni...Nonie lak kuar opis biasa pukul 5.30ptg,sampai rumah 5.50ptg amik bebudak kat nursery. Bawa budak2 gi playground. 6.45 balik.Mandikan budak2, pakaikan baju dewang bagi dewang makan yang ringan2 dulu sementara tu gi basuh baju,mandi, solat,masak. Lepas masak hidang kat meja makan sementara tunggu baba balik keje biasanya around 8-8.30mlm..Sambil-sambil tunggu baba lepak-lepak ngan anak2..tengok Nurin buat homework.Dalam 9-10 tgk tv sambil gosok baju keje. Sebelum tidur prepare baju-baju utk budak, buat susu utk anak2 pastu zassss...berdengkurlah dalam pukul 10.30-11.00mlm. Esoknya biasa bangun dalam pkul 6.20pg

antalya said...

sy blk keje kol 5:30ptg.smpai umah kol 6:30ptg terus layan sutera maya.7:30mlm br mandi.pastu kol 8mlm sambung tv sampai tgh mlm.enjoy puas2 idop bujang nih

RaFFLeSiA MeRaH said...

NONIE AZIZ -->>>

bih kurang la aktiviti kita kan, cuma bezanya nonie wat keje sambil2 jaga anak...xde la boring sgt...

-----------------------------------

ANTALYA -->>>

amboiii...menjeleskan org betul budak niii....tunggulah, x sampai setahun lagi awk tu akan jd mcm sy...tauuuu...

-----------------------------------

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

ermm...tido-bgun-msk ns dulu tuk mlm-mandi-p keje-keje-belik-basuh baju...tgk bj byk ke x dulu smbil msak mkanan mlm..-mkn sbil tgk tv-gosok bj tuk kje sok-tidoo...

RaFFLeSiA MeRaH said...

LOVELYZZ CORNERZZ -->>>

ringkas jer rutin ko yerkkk...tapi ringkas2 pun mesti amik masa sampai ke pukul 11 gak kan, baru ko tido...

-----------------------------------

YanDarwisy said...

Nanti dah ader baby lain pulak citernya kak. Time tu mcm2 nak buat. Tapi seronok....turn akak plak, tunggu!

RaFFLeSiA MeRaH said...

YANDARWISY -->>>

insyallah...doa2kan akak yerrr, tu la, kalau ader anak, sibuk2 ngan anak pun takper, kurang2 ader peneman....x de la boring sorg2 dlm umah....

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tu dia kanda ku..
kuar semua citer tentang rutin seharian

hehhee..

RaFFLeSiA MeRaH said...

YANIE -->>>

takkan baca rutin harian kanda ajer...mane rutin dinda pulak? hahahahaha....

---------------------------------

ArELeEz said...

owhh.. leez balik keje, sampai umah kalo menyinggah kat memane, kul 5.20 dah sampai. pastu, mandi + semayang asar. pastu, tanye mak, ade masak x? (we're still livin' wif my mom) kalo ade, makan, nan ado, kalo rajin, masak. kalo mood malas dah mari, beli jerk. pas semayang maghrib & isyak, tgk tv. pastu, zzzzz... sekian, wassalam.. ;P

Masy said...

oo klu sy.. biasenye konon2 balik pkl 5 - 5.30 tu.. terus balik umah. kdg2 singgah kedai, tgklah klu rajin. dok tgk tv sampai maghrib. berenti mandi + solat + mengaji, pastu sambung tgk tv saaaaaaaaaaaampai ngantuk. hahahaha bosan x?

kadang2 je kuar lps blk keje tp skang ni dah malas. nk balik je rasanye hehe.

@yue said...

5.30 - kua opis berlari bekejaran beperang ngn LRT+komuter.
6.30 - smpai umh lepak tgk tv smbil mkn.
7.30 - bru la insap nk mandi+solat.
then,
aktiviti bebas...tgk tv, iron baju, kaco adik, gelak²,klu rajin wt la aktiviti kraft smbil tgk tv lg dan lg smpai pensan...:p

Purpleheart said...

Kalo su dulu sampai umah terus masak, sambil masak tu curi-curi sembahyang dan kemas rumah, lepas magrib dan isyak baru basuh baju dan terus sidai.

CuTeMiUt78 said...

oh..klu aku plak.. smpi umah.. kul 7pm..tu pun dah siap ambil budak bulat tu sekali, pastu tenggek nasi, sambil biarkan mesin basuh baju.. aku g mandi.. anak aku tinggal main ngan anak sedara yg duk serumah ngan aku.. pas solat, aku mula la bertunggang langgang kat dapo..klu kakak ipar aku keja shift siang.. maka ngan dia la aku masak..klu tak aku sorang2.. dlm pada tu.. sidai kain baju yg berbasuh tadi.. dah siap baru makan.. pastu.. kemas rumah yg tunggang langgang ngan segala mainan budak bulat tu.. baru aku tido kan dia.. dan kadang2 aku yg tido dulu.. heh..heh.. tu la rutin aku kat rumah..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

tgk keadaan masa n ketika gakkk...kalo sumer settle..paling awal dlm 9 lebih dh naik atas tidoo