17 December 2007

Confirm Cancel....

keputusan dah dibuat, tarikh 23hb tu kalau still banjir lagi ataupun air dah surut sekalipun, majlis kenduri tetap dibatalkan...tapi insyallah majlis akad nikah akan tetap diteruskan tapi dah bertukar lokasi, samaada buat kat masjid ataupun surau jurunikah (tok kadi), baru kejap tadi dpt berckp sendiri dengan ustaz tu...borak2 pasal hal ni dengan dia, alhamdulillah, ustaz tu takder masalah kalau nak diterukan jugak sbb buat masa ni laluan nak ke kawasan rumah dia tu takder masalah lagi...belum ader jalan yg tersekat kalau dari kuala lumpur, cuma x boleh melalui tol chenor, sbb lepas pada tol chenor terdapat jalan dah ditutup sejak banjir ni...terpaksa la ikut jalan alternatif lain, kena turun kat tol temerloh, ikut jalan biasa, baru leh sampai ke chenor...huhuhu...mane2 pun boleh laaa....so, kat sini semua org dah diberitahu la yer tentang majlis aku tu...insyallah, ader rezeki memang aku nak buat jugak kenduri kat rumah aku tu...kalau tak bulan 1, maybe bulan 2, apepun aku kena settle kan dulu bab rumah kg aku, byk keje nak dibuat pas kawin nanti...umah nak kena cuci, tu pun kalau banjir bertambah reda, masuk ari ni pun masih tinggi lagi paras air kat sane...mak kata banjir kali ni surut terlalu lambat...kena amik masa....tapi dah syukur dah air x naik, skit2 pun dah alhamdulillah....kesian mak, lame sgt dah tido kat sekolah tu, td pun ngadu pinggang dah sakit2...aku ni doa tiap waktu tiap saat mintak tuhan cepat redakan banjir kat pahang sane...apepun aku redha, mungkin tersimpan berjuta hikmah semua ni berlaku...korg doakan mudah2an majlis akad nikah aku nanti berjalan lancar yerr, nanti dah ader tarikh kenduri yg baru, akan aku jemput lagi sekali korg yer...maybe ni entry terakhir sebelum jadi isteri org...huhuhuhu...takutnyerrrr....tapi dah x debar pun....kekekeke...ok arrrr....mintak maaf yer kat korg semua, jemput2 tapi x jadi pulak....tapi aku tahu, korg semua faham ngan situasi aku ni, bencana alam, mane kita jangka.....kan....keyla, take care semua...for ila, ko jgn susah2 sgt, terharu la aku ngan ko nihhh....

31 comments:

yginsaf said...

salam malams selasa

mama ranggie said...

semoga selamat semuanyer...

Masy said...

yey kawen jugek! yg penting nikah tu kak.. heheh.. ntah2 masa kenduri nanti dah ade seswatuh d dalam pewot itu, cam Ina Naim hehehe~

minnie said...

Salam Kak Rm...

Semoga semuanya selamat dan gembira... Biarlah majlis ditunda... asalkan semuanya sempurna.. majlis sekali seumur hidup kan kak... bak kata Masy.. yg penting nikah...

Mama Risyiariana said...

semoga dipermudahkan segala urusan.

kasutVincci said...

sabar yer RM. Semoga selamat semuanya. Tak pe la tak dpt buat kenduri dulu. Yg penting akad nikah. Dah reda semua baru langsung kenduri nya.;)

mysha said...

RM...

ko sabar eik..ni sume ada hikmanhnya..aku doakan semuanya berjalan lancar....jaga diri tau..jgn risau2....

ILA said...

HEHE..APA YG SUSAHNYA MY DEAR...??

bukannya aku kena sama2 harung banjir dgn kau nanti..hehekkk~~

s * h * i * m * a * h * z said...

takpe kak.. yg pntg akad nikah tu.. senyum k :) jgn fenin2... slow n steady

lindosh said...

sabo eh kak.. tak lari gunung dikejar hihih.. insyaAllah saemuanya ok :)

Shumierain said...

sedihnya bc kisah akak ni la..dugaan dr NYA utk uji iman kt..tp yg penting n utama NIKAH, m'halalkan yg haram..

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA N SELAMAT PENGANTIN BARU..

cikdinz said...

takpe lah. janji majlis nikah tu dapat dilaksanakan.
kenduri makan-makan tu, bila-bila bleh buat....
selamat pengantin baru.....

kemat said...

Apapun, moga hari bahgia itu dapaat dilangsungkan seadanya.

Kak Teapot said...

halo rafflesia! lama tak singgah sini. rupa2nya awak nak kawen tak lama lagi ye? tahniah!

bersabar je lah ngan dugaan banjir tu. klu banjir tak surut2 gak ada moleknya wat majlis akad nikah kat bumbung rumah...tentu jadi peristiwa bersejarah tuh...hehe

jgn lupa tempek gambar kawen ek

Purpleheart said...

Rm, yang penting nikah tuu.. Su pu dah rancang nak amik cuti nak pi umah rm.. tak pe la rm.. kenangan tuu.. ingat sampai anak cucu..

Cik abang dah konfirm dalam tangan, cuma tunggu sijil halal aje. :-)

adam said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

akirasuri said...

Selamat pengantin baru kak! :)

Yatie said...

rasanya mesti ko dah selamat dinikahkan masa nieh kan .. selamat jadi isteri org .. semoga semuanya berjalan sebagaimana yg diinginkan .. amin.

kakLuna said...

akak dah nikah ke..Alhamdulillah...selamat menjadi isteri solehah :)

comei said...

insyaallah ada hikmah disebaliknyer... sabar ek kak..

Lily Safiyya said...

selamat pengantin baru....:-)

dah jadi isteri org mesti da kurang masa nk berblogging kann...

ape2 pun slmt berbahagia menempuh alam berumahtangga...

kasihlatifah78 said...

selamat pengantin baru cik ngah.. aku ni pun baru jer selamat sampai ke seremban....berminggu2 menjadi pelarian di kg sendiri.... aku pun mangsa banjir gak... aku pun cedeh sgt bila ckp pasal ko..ntah laa.. kita hanya merancang tuhan yang menentukan...yg penting ko dah selamad menjadi isteri kepada mohd wildan....

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

amacamm..dh selaamt kerr..

NBK466 said...

Wah..dah jadi Pn. RM ler sekarang.. Takpa dulukan yg WAJIB time2 tgh agak darurat nie... TAHNIAH semoga kekal berbahagia & diberkatiNya hingga akhir hayat ek..

cikdinz said...

dah selamat ke. dah jadi Puan ke...

happyirfa said...

salam kak RM..
selamat PENGANTIN BARU.

PuteriSatu said...

Untuk semua..RM dah selamat diijabkabulkan...alhamdulillah segalanya berjalan lancar...tunggu pengantin baru balik minggu depan...huhuhu.....aku plak yang menyebok kat sini..weekekke..

ween said...

salam rm, semua dah selamat hendaknya :)

13may said...

Wishing you a happy and prosperous new year..

tintaHati said...

Mesti dah jadi bini orang kan? Selamat Pengantin baru ;)

s * h * i * m * a * h * z said...

alhamdulillah
slamat da kak RM
moga berbahagia ke akhir hayat
bila la gaknye kita nak bersua ae