28 July 2011

AMALAN MEMPEROLEHI ZURIAT

Amalan ni sy copy paste dari salah satu laman web, kisah dimana sepasang suami isteri telah mendirikan rumahtangga hampir 5 tahun dan masih belum dikurniakan cahayamata. Setelah melalui perubatan islam mereka bertemu dengan Ustaz Termizi Zainal (ketika itu mereka berada di Melbourne). Ustaz tersebut memberikan mereka sebuah buku hasil tulisan Dato Dr. Harun Din. Pasangan ini telah mengamalkan amalan tersebut bermula pada bulan ramadhan, atas rahmat dan kasih syg tuhan, si isteri disahkan hamil anak pertama dan setahun selepas itu mereka dikurniakan sepasang kembar lelaki pula, subhanallah.

Oleh yg demikian, bagi pasangan2 yang lambat dikurniakan cahayamata, marilah kita sama2 amalkan bermula nyer ramadhan yang akan tiba x lame lagi, insyallah atas usaha dan doa kita dan atas keizinan yang maha esa, mudah-mudahan dimakbulkan apa yg kita minta, insyallah.

Setiap kali selepas Solat Subuh dan Maghrib bacalah ayat dibawah :
1. Bacalah Surah Al-Fatihah
2. Bacalah Ayat 89 Surah Al-Anbiya
3) Bacalah Ayat 38 Surah Al-Imran
4) Bacalah Ayat 30 Surah Al-Anbiya
5) Kemudian baca 7 kali doa "Subhanahu man amruhu baynal kaafi wan nuun. Subhanahu man amruhu iza araada syai an an yaquula lahu kun fayakuun. As'alullah al-'azim rabbul 'arsyil 'azim an yashfiyana"

(Maaf, tulisan jawi x dpt disertakan).

6 comments:

Nur_!eda said...

Alhamdulillah! Terima kasih akak krn sudi share info/ilmu yg sangat berguna bt saya (yg sedang berusaha utk memperolehi cahayamata). InsyaALLAH saya akan cuba amalkan, moga2 dgn Izin ALLAH ada rezeki jua bt saya utk merasai bagaimana rasanya bergelar seorang ibu seperti ibu2 yg lain....sesungguhnya kita berusaha dan selebihnya tawakkal to a'lallah!

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Terima kasih kak utk info ini..
Insyaallah..blh diamalkan..mmg perancangn tahun dpn nk menambah ahli keluarga.. ^_^

hajarus said...

t.kasih kak sharing info ni... ;)Insyaallah akan hajar amalkan... mg2 kita sama2 akan dimurahkan rezeki zuriat... Amin...

NM02 said...

halusssss

maceh sudi komen kat blog ai.. ai singgah sini terus polo.. eh, kamu dah polo kite ker? belum kennnn





hehehehe... nnt polo tau. jgn luper ^_^

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

kak, nak copy-paste buleh x?

Murni Delights said...

thanks sudi kongsi info nie.. insya Allah, dapat diamalkan sempena bulan pose nie