11 February 2010

MELAWAT TEMAN DI HOSPITAL

tghari td sy ke ampang lagi
kali ni ke hospital ampang pulak
kawasannya same jer
menghala ke rumah tuan kucing sy sblum ni
sy pegi dgn sebuah van pejabat
dgn 10 org kwn2 sy
kami melawat sorg staff opis sy
yg mengidap sakit leukimia
bila sy mendengar name2 penyakit yg serius camtu
aduhaiii takut sungguh
tp kalau tuhan tu nak uji kita
x kira siapa pun terpaksa jugak kita kena terima
ape jua ujian yg diberi
apepun sy doakan moga sy, keluarga
dan juga teman2 semua dijauhkan
drpd penyakit2 yg sebegitu, amin...
kwn sy ni puncanya demam ajer
tp demam yg x baik2
dan akhirnya sampai dia x boleh nak berjalan
bwk ke spital mulanya disahkan denggi
lepas tu mcm2 ujian dijalankan
baru lah doktor sahkan leukimia
kesian...anak dia belum umur setahun lg
terpaksa menerima ujian sebegini
apepun moga kwn sy ni punye kekuatan yg tinggi
punye kecekalan yg kuat
dlm mengharungi penyakit yg dihidapi
didoakan moga kesihatannya bertambah baik
dan sihat seperti sebelum ni

4 comments:

Diarihatiku1976 said...

fuh... terkedu sekejap.. masa aku gi sana tgk dia.. tak sangka ramai yg muda-muda dah kena lalui kemo semua tu...

puterikurekure said...

ish...kesiannya dia.

nURmALa mAZLan said...

alahai..siannyer dia...moga dia cepat sembuh kak

ArELeEz said...

semoga beliau tabah hadapi dugaan dr tuhan.. & semoga beliau sembuh spt sediakala.. aminn..