10 December 2009

KULAT SISIR


sape2 kat sini penah mkn cendawan jenis ni x?
cendawan ni memang peberet sy n keluarga sy...
sedap pabila dimasak lemak...
sy kalau masak menu ni sy leh ratah jer cendawan ni pas mkn...
ooo yerr....sy panggil cendawan ni kulat sisir...
ianya boleh didapati di btg2 pokok kayu....
lebih2 lg kalau pokok pas ditebang...memang byk laa dia tumbuh...
ekceli blk raya haji ari tu atok sedara sy yg kasi...
dia yg kutip dpn umah kami tu kebetulan byk pokok yg ditebang...
so...sy balik kl sy pun masaklah kulat ni masak lemak..
dah lame betul x mkn sebenarnya....
bila dpt mkn fuhhhh....rasa x muat perut sy ni tauu....





ni la rupa masak lemak kulat sisir sy tuu...
nampak sodapp x? hehehehe.....
sy buat satu periuk...x perabih mkn berdua...
sy pun pos utk mak sy kat nilai....hikss....


4 comments:

ija said...

huih akak bi feberat saya ni..kalau campur sekali ngn gulai labu...perghhh..

puterikurekure said...

kulat tu tak pernah tgk pon kak.

tapi, saya ni pantang tengok masak lomak cili api. apa2 yang dimasak lomak, saya laju je kak. hehehe~

p/s:hari ni ibu saya buat masak lomak cili api telur itik. nyammm!!!

antalya said...

pos katanya ihiksss

ayumkay said...

salam RM :)

peberet akak jugak ni. selalu p carik bila lps hujan... byk tumbuh kat batang2 pokok mati. akak ske kalau di masak goreng berlada (guna cili padi) perghhhh sedap gilosss. nyum nyummm teringinlah plak.

RM carik kat ne ekk? beli ke?