28 July 2009

HAIWAN PELIHARAAN



kalo korg nk tau la kan...
skrg sy dan suami sedang bela kucing...
tujuan --->>> nk menakutkan cik T...
alhamdulillah, dh 2 minggu ni x brp nmpk dh cik T
yg berkeliaran dlm umah kami tu...
kalo ade pun sekor, tu pun takut2 jer dia nk menjenguk...
so, skrg keje umah sy dh bertmbah...
selain bg mkn suami, kucing tu pun sy kena bg mkn...
n segala kekotoran dia pun sy yg kena cuci...
tp ujung2 minggu sy mintak tugas sy tu...
asben sy yg amik alih...hiksss....
nk tgk rupa kucing2 kami tu?
ni la dia....comel x?



yg ni sy panggil dia chokkk...
sbb badan dia cam corak cicak...hehehe...
dia ni jinak...suka sgt menggesel kaki...
suka ngikut org berjln, org ke dapur dia ke dapur,
org ke dpn dia ke depan...ngekor jerr dia....
kalo sy tgh iron baju kan...
mesti dia duk dpn ngadap sy iron baju...wajib...



yg ni pulak sy panggil kuning...
dia ni memang liar la sgt2...
sy snap gambar ni pun time dia duk bwh meja...
walaupun dh 2 minggu duk umah kami...
lgsung x reti nk bergaul mesra dgn tuan umah...
dpt tangkap dia pun brape kali ajer...
huhuhu....tapi kalo bab manjat, dia no.1...
atap kt umah ni semua dia dh jelajah...
dan kalo pagi2 dia la yg suka main kejar2...
degil dia ni....tp dia ni mengingatkan sy
pd kucing kuning sy bela kt umah bujang dulu...
kalo korg ikut blog sy dr mula mesti tau...
yg sy time bujang bela kucing gak....
ingatkn bila dh kawin sy nak tinggalkan aktiviti bela kucing ni...
tp x sangka pulak suami sy suggestkan kami pelihara kucing...
tujuannye tu laa...nk bagi cik T x bermaharaja lela kt umah ni...

ooo...yerr...utk pengetahuan korg,
diorg berdua ni betina yerrr...
kami letak dlm umah ajerr....
x dibenarkan kuar jumpa lelaki...heheheh...
takut membiak la pulak, kang lain lak jadinya...
dari nak takutkan Cik T...
jadi pusat kucing pulak umah ni nanti....
huhuhu....
*p/s : anak sendiri lum ador, jaga anak kucing pun jd lerr...hikss...


12 comments:

isya said...

comel comel.. teringat kucing isya dulu pun warna oren..hmm

Diarihatiku1976 said...

wah... ada baby baru yekk... ngalitlah ko nanti...

CatlinaFly said...

salam..nanti dah umur 6 bulan, leh la mandulkan kucing2 tu :) kalau tak nak dia membiak..jadi kucing2 tu leh la u bagi keluar umah ...tapi kucing yang dah mandul biasanye tak merayap jauh2 sgt..dia akan jadi lagi manja & jinak..

leh g kat blog sy lagi satu utk info pasal kucing... http://catlina7.blogspot.com

Truly_me said...

sy sgt sgt sgt sgt syuker same kucin..... kucin akak sgt sgt sgt comel... :D

puterikurekure said...

comelnyeeeeeeee!!!!!!!!
saya ni pantang tgk kucing. kadang2 anjing pon saya tgk comel.
huhuhu~

ieyla said...

salam...comel dua2 ekor kucing tue...tapi saya tak minat kucing coz kucing nie walaupun dah diajar kekadang suka membuang merata...tak suka...tak suka...

Purpleheart said...

comenye kucing rm..

ArELeEz said...

kucing owhh.. kucing.. he3..

hajarus said...

coey2 la kucing2 tu... hajar dulu mase kecik2 sker sangat ribakan kucing.. pastu dah naik sek menengah jadi takut plak ngan kucing sebabkan satu peristiwa...

masa nak halau kucing xtau saper punyer kat bawah meja makan... kucing tu tiba2 keluar pastu tercakar muker hajar... pastu memang dah tak sentuh dah kucing... klu sentuh pun usap2 paler dier jer... tp Hubby sebok sangat nak bela kucing...

orang kater saper sker kucing penyayang orangnyer... betul ker ek???

CuTeMiUt78 said...

memang sweet la.. ha'ah memang klu ada kucing ni kan.. cik T tu takut nak keluar. tapi jgn jenis kucing yg tak mkn cik T tu.. nnti cik T pun tak takut jadinya..
takpe la sekurang2nya ada penghibur utk ko ngan hubby kan

weeda said...

sangat comellll!

AIN-NAAZ said...

jgn lupa kasi kan kucing tu tau kak.. jadi dia tak membiak.. hehehe.. tapi kucing tu sgt sgt comel.. nampak yg chookk tu muka sgt nakal..