27 July 2009

BALIK KG MKN BUAH


sabtu baru ni sy blk kg dgn mak n asben sy...
tujuan sebenar nk mkn buah...
skrg kan musim buah-buahan kg...
ekceli umah sy x der la byk pun pokok buah...
yg ader cuma buah langsat dgn rambutan jer...
buah duku dgn manggis tu pulak...
dpt dari umah mak sedara sy kt dpn umah...
durian pulak sy beli ajerr kt tepi jln...
kami mkn ramai2 di kat pelantar dpn umah...
(pelantar tu dlm bahasa lain beranda okekk)...
so...memang kyg sy mkn buah kat kg...
balik2 kl, keter pun cam x muat....
dahla bwk viva...memang la sedang2 elok ajer...
sori...gambar buah pun hasil copy paste intenet sajer...
memang mkn buah2 terus lupa nk snap gambar...
tahun memang buah2 menjadi...
tupai kera pun dah x lalu nk mkn...
agaknyer dh terlalu byk....
semua umah org kt kg pokok diorg berbuah...
masing2 semua duk pelawa cari buah kt umah diorg...
huhuhu...buah kat pokok sendiri pun x terabih amik...
so...camtu la bila kat kg...masing2 berebut nk bersedekah...
langsung x pk nak berjual lg dah....murah rezeki kan...


6 comments:

ILA said...

Wauuuuuu!!aku teringin berjumpa dgn pokok lansat/duku..
kepingin banget selagi diri ini masih bernyawa!!!

hajarus said...

wah... best la akak yer berpesta buah kat kampung... kat kg hajar baru berbunga pokok durian ngan rambutannyer... huhuhu... teringin nyer nak makan langsat..... mest g cari ni....

leadleedeea said...

duyan~!!! nampak best je isi dia kuning mas~!!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

buah manggis mcm melambai2 ke arah yanie

hahhahha..ada lebih tak kak?

Ena Qaisya said...

masya Allah beraneka jenis buah2an.. kalo tak peknen ni, dh lama pulun kaw2 punye

CuTeMiUt78 said...

ha'ah kan... aku kat umah tu... buah rambutan melambak.. smpi tak termakan dah.. :D