21 January 2009

Kamera Baru....



aku beli kamera ni ari ahad baru2 ni...
suami aku yg beria sgt nak belikan aku kamera ni...
ikutkan aku x kisah sgt pun...
sbb aku x suka posing sgt...(huhuhuhu...ade caye??)
ooo ye...leh la tahan function kamera ni...
yg menariknya kamera ni...
satu function tu, bila kita senyum...
automatik kamera tu snap gmbar kita...
kira kamera ni detect org tgh senyum..
so...ahad tu balik2 umah pas caj bateri...
saje try la smile shot ni...
korg tau....dah x larat dah aku senyum...
kamera tu duk diam xde feedback...
huhuhu....terus call budak jual kamera tu...
dia pun ajar la aku camane...
alaa....stepnye betul jerr...
cuma kamera tu x leh detect senyum org..
hahahaha.....last2 lunch smlm pi blk kedai tu...
elok jer budak lelaki tu senyum....klikkkk...
aduiiii...pastu dia suruh aku senyum....
jenuh gak nak detect...dia suruh aku senyum nmpk gigi...
baru ler boleh....klikkkkk...
aduiii...seksa ajerrrr....
x payah ler nk pakai function smile shot ni...susah...
pakai jer auto biasa...sengih camane pun leh amik gambar...
hehehehe...



oooo yerrr... ni la gambar budak lelaki tu...
dia tgh cuba smile shot tu ha...
sengih smpai ke telinga...
dia kata aku senyum x ikhlas...
muehehehe...aku luku budak ni kang...
yg kelakar, time aku beli kamera tuuu...
dlm masa satu jam duk kedai tu sampai nk balik...
yg aku mati2 ingatkan budak tu cina...
sleng dia berckp sebijik cina...
time aku isi borang warranty tu...
dia tegur aku...ooo, name ayah akak same ngan ayah sy...
masa tu baru ler tau, budak tu budak melayu...
aku pun ckp...lorr, ko ni melayu ker??
mati2 akak ingat ko ni tadi cina...
rupanya dia org sarawak, tu yg sleng cina tu kot...
muehehehe.....




ni la gmbr guna kamera baru...

19 comments:

ShalinzZ85 said...

wah wah wah
melaram sakan la ek dah ada kamera baru
hehehehe

:|: TinTa Kibod :|: said...

haihh jenuh la ko kak jual gigi pasni..hehe

Puteri Satu said...

kan aku dah kata...kamera ko tuh...leh detect klu senyum nampak gigi..bukan detect orang senyum ala-ala jek..klu mr os maybe takyah senyumla..terus kamera ko leh detect...ngeh-ngeh-ngeh!

ILA said...

Tahniah!!dpt tambahkan aset:D
Abislahhhhh..lepas ni blog reflesia merah penuh dgn gambor2.hehe:D

Budak lelaki tu ada 2 kmungkinan
1) Sememangnya dia anak melayu tapi bersekolah d sekolah cina than dia dpt majikan cina.so cara bercakap pun terbawa2 style mcm cina
2) Budak ni dah lama kerja kat situ kuttt...is mean bila dah sebati dgn warga majikannya..tu yg cara dia buat sales cara loghatnya sebijik sama.

tu tanggapan jerrr;)

Intan and The Boys said...

hamboi2.
kemain melaram lagi dia.
jeles ai.

:)

Nurmala Mazlan said...

wah wah..
melaram dihadapan kamera baru ye

DYLA said...

sian la kak budak laki tu kene publish sini... kelakar dyla tgk..

ha ah kak, kamera dyla pun ada smile detect gitu.. senang kan

Masy said...

x nmpk gigi ponnn hehe

kasihlatifah78 said...

huiii...pasni melaram sakan lah ko ngan kamera baru... aku dah ader kamera malas bebenor nak ambik gambor... masa tak de dulu mmg tergedik2 sgt nak...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh...heh.. nampak gayanya ko kena senyum smpi ke telinga la

RaFFLeSiA MeRaH said...

shalin :

mula2 jer kot melaramnyerr....lelame nanti mesti naik jemu gak....

----------------------------------

ayue :

dah jual gigi, kena lak aku gi cari gigi palsu...ape barang pakai gigi palsu....

----------------------------------

puterisatu :

muehehehe....tul tul, mesti os tu mesti x lenguh senyum kan....

----------------------------------

RaFFLeSiA MeRaH said...

ila :

betul gak kemungkinan yg ko pk kan tu...tima kasih sbb tolong mikirkan segala tanggapan tu semua....

----------------------------------

puterikure-kure :

hiksss...jgn la jeles puan intan ooiiii....nanti mintak en. alang belikan yg baru yerr...

----------------------------------

mala :

biasa-biasa ajer...time lum jemu lagi ni, melaram ler puas2 kan....

-----------------------------------

dyla :

takper, bagi dia glamer skit, disamping promote kedai dia....ne tau, pasni ramai yg jumpa dia tanyer pasal kamera....huhuhu....

-----------------------------------

RaFFLeSiA MeRaH said...

masy :

gambar akak tu x pakai pun function 'smile shot' tu, sbb x larat nak senyum dah, wat sakit urat2 pipi jer senyum lebih2 mcm tu....

----------------------------------

kasihlatifah :

oooo ye kerr...cam ko ne ader masa nak snap2 gambau...baik la snap gambar anak2 jerrr....lagi bagus, kalau aku ader anak pun dah tentu la blog aku ni penuh dgn gambar anak ajerr.....

-----------------------------------

cutemiut :

x sampai ke telinga ker mulut aku dah lenguh...ni pulak sampai ke telinga, mau terseliuh, silap2 sok pagi aku kena ngurut pipi aku lak....ooo, x sanggupnyerrr....

-----------------------------------

Irfa said...

adui..x tahan nak gelak.kena senyum nampak gigi baru ok.kamera tu ada mata kot,buleh detect org senyum ke tidak.hehe

shimahz said...

laaa.. kena nampak gigi baru die function? mcm2.. hehe

mama wanie said...

amboi..dah dapat kamera baru...
beshh ler melaram..
tp mama nak tanya ler..

rafflesia uplod picture gn aper?
mama gn photobckt...tp slow ler..
lembab bab bab....malas nak uplod gambaq...

mama wanie said...

jom pi mamanyer blog..

cendawanintim said...

nanti buleh tepak gambo banyak2 kat blog..

zino said...

syarat senyum mesti nampak gigi hehe