08 October 2008

Cerita Seram...

mlm td punyer citer sebenarnya ni...
time pukul 10.30 mlm...
waktu tu suami aku tgh ngaji kat ruang dpn...
aku sibuk duk settle kan baju tepi bilik aku...
tgh senyap masa tu tv x on pun...yg dgr sore suami aku mengaji jer...
tetiba bunyi sesuatu kat atap dapur...
aku jengah ke dapur...ingatkan kucing...
tetiba tepi tingkap dapur tmpt aku masak ader bayang2 dari luar...
rupa dia mcm burung pun ader...
agak aku burung antu kot bertenggek tepi tingkap dapur...
tapi langsung x bergerak...
aku pun mula la takut...nak lepak kat dapur pun takut...
last2 aku tido jerr...dlm ati duk kata, camane pagi sok nak ke dapur ni...
nak bitau suami aku, malas lak ganggu dia...
nak tgk gambar bayang2 tu camane? ni gambar dah siang...mlm lain skit rupanya...
ni ha la rupanya...



pagi td bangun tido terus tanyer suami nak bwk bekal nasi ke x?
dia jwb tak...lega aku x yah nak panaskan lauk mlm td...
kalau nak panaskan pun masa tu dah kul 7, mesti dah terang...
aku pun dah x takut nak ke dapur...
bangun2 terus ke dapur jugak, nak kena buat susu kat suami...
ambik tin susu kat tepi tingkap dapur pun seram sejuk jer badan...
sambil pandang ke tingkap...masih jugak mcm mlm td byg tu...
x bergerak gerak...
last2 biarkan jer laa...dah pukul 7 pagi, cuaca pun dah terang...
cepat2 gi dapur nak tgk ape benda la yg x bergerak tu...
kot la burung antu tu dah mati kerr...huhuhu...
last2 nak tau ape bendanyer...tgk la ni...



hampehhhh...rupanya dahan kayu pokok rambutan jatuh kat tepi tingkap,
yg bayang2 tu rupanya daun...
aduii, satu mlm duk saspen pk ape mende la tuuu....
huhuhu...citer kat suami pagi td, dia gelakkan akuuuuu....
kwang kwang kwang....

13 comments:

Yatie said...

wahhh, seramnyaaaaaaa crite ko nieh ... tapi mmg betul pun .. kekadang kalau dah memalam buta daun pisang pun bleh nampak cam hantu pocong bungkus tuh .. kalau dah seram mmg kononnya nampak mcm2 :p

RaFFLeSiA MeRaH said...

yatie --> ha'a, tu la pasal...dahla aku ni mlm2 duk sorg2 jer kat umah nunggu somi aku balik, sib baiklah seminggu 2 kali jer somi aku balik lewat...kalo ari2, jenuh akuuuu...

PuteriSatu said...

maaaaaaaaaak...takuuuuuuuut...

RaFFLeSiA MeRaH said...

puterisatu --> muehehehe...xde la aku sampai gitu sekali...

antalya said...

wat saspen je

RaFFLeSiA MeRaH said...

antalya --> akak pun saspen dibuatnya...

@yue said...

dh agk dahhh...daun...heh..
kwns umh akk tu kan byk pokok merimbun..tmbh lg susana sunyi..seme jd saspen..keh²...

len klu tego je kak..
tnya : antu ke daun?
klu jwb *kucen..kompem pncuri cm dlm iklan tuh..wakakaka....

RaFFLeSiA MeRaH said...

ayue --> lawak ko ekkk....

CuTeMiUt78 said...

keh..keh..keh.. ko ni.. suspen gak aku.. kot ingat betul ler.. seram.. rupanya ler.. ranting kayu ke.. tapi kan klu bunyi burung antu.. memang seram tau.

RaFFLeSiA MeRaH said...

cutemiut78 --> ye kerr...alamak, aku x penah lagi duk situ dgr bunyi burung antu...harap2 xmau la nak dengar....

kasihlatifah78 said...

lorrrr...penakut gak ko nih rupanya...hiks....

zino said...

seramnya cerita hehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

kasihlatifah78 --> ader time2 jugak sebenornya takut tu dtg...kalo x, x der mende pun...

zino --> hikss...seram lagi citer kat tv...